![]() |
ေဆာင္းပါးရွင္ - ကိုညီညီ ( ေတာင္ၾကီး ) |
ဆန္ဖရန္စစၥကိုပင္လယ္ေအာ္ေဒသ
.
တစ္ကယ္လို႕ မိတ္ေဆြဟာ ဆန္ဖရန္ ဒါမွမဟုတ္ နည္းပညာျမိဳ႕ေတာ္ ဆန္ဟုိေဆး - San Jose ျမိဳ႕တစ္ဝိုက္မွာေနတယ္၊ အဂၤလိပ္စကားကို ေျပာဆုိဆက္္ဆံရာမွာအခက္အခဲမရွ
.
.
ေျပာစရာတစ္ခုရွိတာက Tesla အခု စက္ရံုတည္ထားတဲ႕ေနရာဟာ အရင္ ဂ်ပန္တိုယုိတာကားေတြထုတ္ခဲ႕
.
အရင္တုန္းက တုိယုိတာ နဲ႕ ဂ်ီအမ္ - General Motors တို႕ဖက္စပ္လုပ္ခဲ႕တဲ႕စက္ရံု
.
.
လုပ္သားအမ်ားၾကီးေခၚေနတဲ႕ Tesla ရဲ႕ အလုပ္ေခၚေၾကာ္ျငာေတြ မၾကာခဏေတြ႕ရတယ္။ ေခၚတာမွ ေအးဂ်င္႕မ်ိဳးစံု၊ ေနရာေဒသ ျမိဳ႕မေရြး၊ ေယာက္်ား မိန္းမ မခ်န္ အျမဲလိုလိုလူလိုေနတာကို ဒီတစ္ဝိုက္ကလူေတြ သိထားၾကပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္း လူေတြ႕ေမးတဲ႕အင္တာဗ်ဴးမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ႕အခ်ိန္ပို - Overtime ကို လုပ္ႏုိင္မွ အလုပ္ခန္႕တယ္ဆုိတာသိရေတာ႕ ပုိျပီး ထဲထဲဝင္ဝင္ ေလ႕လာၾကည္႕မိတယ္။
.
Tesla မွာ အလုပ္ဝင္ေနသူေတြကိုေမးၾကည္႕
.
.
ကားဆင္တဲ႕ Assembler Line မ်ားစြာမွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ထိန္းတဲ႕ Tesla Robotic Arm ( ၁ဝဝ ) ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ သံျပားျဖတ္တာကေနစလို႕ စက္ရံုတံခါးဝကေနကားေမာင္းထြ
.
ဒီေလာက္အထိထုတ္လုပ္ေနရသလို စက္ေတြကိုထိန္းဖို႕လူအမ်ားၾ
.
.
တစ္ဆက္တည္း တစ္ရက္ကုိ အခ်ိန္ပို ( ၂ ) နာရီ နဲ႕ ပံုမွန္ ( ၈ ) နာရီ . . ေပါင္း ( ၁ဝ ) နာရီ ကို တစ္ပတ္ ( ၅ ) ရက္ ပ်က္္ရက္မရွိလုပ္ရမယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ဒါ႕အျပင္ စေနေန႕ ( ၈ ) နာရီပါထည္႕ေပါင္းရင္ တစ္ပတ္ကုိ ( ၅၈ ) နာရီမလုပ္ႏုိင္ရင္ မခန္႕ဘူးဆုိတာကိုလည္း လက္ရွိလုပ္ေနသူ ( ၃ ) ဦးကို ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ေမးျပီး
.
ဒီေလာက္အထိ ေရာင္းေကာင္းေနတဲ႕ Tesla ကုမၸဏီဟာ သတင္းေမႊးရမယ္႕အစား ဘာေၾကာင္႕ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ကြန္ပလိန္းေတြနဲ႕ ရင္ဆုိင္ေနရပါသလဲ? ဆုိတာ ဆက္ေလ႕လာၾကည္႕လုိက္ေတာ႕ . . . .
.
.
Tesla ဟာ လုပ္သားတစ္ေယာက္ကိုအျမဲခန္႕
.
အရင္းစစ္ေတာ႕ ကုမၸဏီက Permanent ေပးလုိက္သူတစ္ေယာက္ကုိ အက်ိဳးခံစားခြင္႕ - Benefit ေတြမေပးခ်င္လို႕ ဒီလို ကန္ထရိုက္နဲ႕ပဲငွားတာလို႕ သိရတယ္ ( ေသခ်ာေအာင္သူတုိ႕ကိုေတြ႕ရင္
.
.
ဒါေပမယ္႕ အေမရိကန္တုိင္း အထင္ၾကီးလို႕မရပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိ ၾကည္႕လုိက္ရင္ အလုပ္ကြ်မ္းသလိုထင္ရေပမယ္႕ လုပ္တတ္ရံုသာလုပ္တတ္ျပီး ကုန္မ်ားမ်ားမထြက္တဲ႕ - Unproductive Worker ေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ ဒါေၾကာင္႕လည္း Tesla က ကာကြယ္ထားပံုရပါတယ္။
.
တစ္ေယာက္ရဲ႕အေျပာအရ ကယ္လီဖိုးနီးယားအလုပ္သမားဥပ
.
.
သူေ႒း အီလြန္မတ္စ္ ကုိယ္တိုင္ ဖရီးေမာင္႕ - Fremont Facility စက္ရံုအတြင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္အိပ္ခန္းေလးလုပ္ျ
.
အခုေနာက္ပို္္င္းဖတ္ရတာက အေမရိကားအေရွ႕ပိုင္းကမ္းေျခ
ဖ်ားလို႕ နာလို႕ အလုပ္ပ်က္ရင္ အလုပ္ျဖဳတ္တဲ႕ဖုန္း ဆက္ခံရတယ္၊
က်န္းမာေရးအာမခံ မေပးလို႕ သတ္သတ္ဝယ္ရတာ ေစ်းၾကီးတယ္၊
တစ္ပတ္လံုး အလုပ္ခ်ည္းလုပ္ေနရေတာ႕ မိသားစုဘဝ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္တယ္၊
အျမဲခန္႕လုပ္သားအျဖစ္ မေပးဘူး စတာေတြေၾကာင္႕ အလုပ္လုိခ်င္သူေတြနဲ႕ နည္းပညာတတ္ကြ်မ္းတဲ႕လုပ္သား
.
ဒါကို အီလြန္မတ္စ္ က ကုန္က်စားရိတ္ေစ်းၾကီးလို႕က
.
.
လူလတ္ပုိင္းစြန္႕ဦးလုပ္ငန္
.
ဒါ႕အျပင္ ေနာက္ဆံုးမွာေၾကျငာထားတဲ႕ Tesla Model 3 ရဲ႕ အစီးေရ ( ၄ ) သိန္း ေက်ာ္ ၾကိဳတင္အမွာစာရထားမႈဟာလည္း အီလြန္မတ္စ္ ကုိ ကားအသစ္အျမန္ထုတ္ႏုိင္ေရးအတ
.
.
Tesla Model ကားတစ္စီးမွာ အျပားလုိက္ထည္႕သြင္းထားတဲ႕ ဘက္ထရီျပားဟာ ကားတစ္စီးလံုးအေလးခ်ိန္ရဲ႕တ
.
အနည္းဆံုးလုပ္ခ တစ္နာရီ ( ၁ဝ ) ေဒၚလာေက်ာ္ရေနတဲ႕အေမရိကားမွ
.
ေနရာေဒသအလုိက္ လုပ္ခနည္းျပိီး အလုပ္ရွားပါးတဲ႕ေနရာေတြရွိသ
.
ခင္လ်က္
.
ကိုညီညီ ( ေတာင္ၾကီး )
02-10-2017
.
.
.
Unicode Version:
.
.
. " တောက်ပတဲ့ Tesla ကားစက်ရုံ ရဲ့ သရုပ်မှန် "
ဆန်ဖရန်စစ္စကိုပင်လယ်အော်ဒေ
.
တစ်ကယ်လို့ မိတ်ဆွေဟာ ဆန်ဖရန် ဒါမှမဟုတ် နည်းပညာမြို့တော် ဆန်ဟိုဆေး - San Jose မြို့တစ်ဝိုက်မှာနေတယ်၊ အင်္ဂလိပ်စကားကို ပြောဆိုဆက််ဆံရာမှာအခက်အခဲမ
.
.
ပြောစရာတစ်ခုရှိတာက Tesla အခု စက်ရုံတည်ထားတဲ့နေရာဟာ အရင် ဂျပန်တိုယိုတာကားတွေထုတ်ခဲ့
.
အရင်တုန်းက တိုယိုတာ နဲ့ ဂျီအမ် - General Motors တို့ဖက်စပ်လုပ်ခဲ့တဲ့စက်ရုံ
.
.
လုပ်သားအများကြီးခေါ်နေတဲ့ Tesla ရဲ့ အလုပ်ခေါ်ကြော်ငြာတွေ မကြာခဏတွေ့ရတယ်။ ခေါ်တာမှ အေးဂျင့်မျိုးစုံ၊ နေရာဒေသ မြို့မရွေး၊ ယောက်ျား မိန်းမ မချန် အမြဲလိုလိုလူလိုနေတာကို ဒီတစ်ဝိုက်ကလူတွေ သိထားကြပါတယ်။ တစ်ဆက်တည်း လူတွေ့မေးတဲ့အင်တာဗျူးမှာ သတ်မှတ်ထားတဲ့အချိန်ပို - Overtime ကို လုပ်နိုင်မှ အလုပ်ခန့်တယ်ဆိုတာသိရတော့ ပိုပြီး ထဲထဲဝင်ဝင် လေ့လာကြည့်မိတယ်။
.
Tesla မှာ အလုပ်ဝင်နေသူတွေကိုမေးကြည့်
.
.
ကားဆင်တဲ့ Assembler Line များစွာမှာ ကွန်ပျူတာနဲ့ထိန်းတဲ့ Tesla Robotic Arm ( ၁ဝဝ ) ကျော်ရှိပါတယ်။ သံပြားဖြတ်တာကနေစလို့ စက်ရုံတံခါးဝကနေကားမောင်းထွ
.
ဒီလောက်အထိထုတ်လုပ်နေရသလို စက်တွေကိုထိန်းဖို့လူအများက
.
.
တစ်ဆက်တည်း တစ်ရက်ကို အချိန်ပို ( ၂ ) နာရီ နဲ့ ပုံမှန် ( ၈ ) နာရီ . . ပေါင်း ( ၁ဝ ) နာရီ ကို တစ်ပတ် ( ၅ ) ရက် ပျက််ရက်မရှိလုပ်ရမယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ဒါ့အပြင် စနေနေ့ ( ၈ ) နာရီပါထည့်ပေါင်းရင် တစ်ပတ်ကို ( ၅၈ ) နာရီမလုပ်နိုင်ရင် မခန့်ဘူးဆိုတာကိုလည်း လက်ရှိလုပ်နေသူ ( ၃ ) ဦးကို ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင်မေးပြီး
.
ဒီလောက်အထိ ရောင်းကောင်းနေတဲ့ Tesla ကုမ္ပဏီဟာ သတင်းမွှေးရမယ့်အစား ဘာကြောင့် အငြင်းပွားဖွယ်ရာ ကွန်ပလိန်းတွေနဲ့ ရင်ဆိုင်နေရပါသလဲ? ဆိုတာ ဆက်လေ့လာကြည့်လိုက်တော့ . . . .
.
.
Tesla ဟာ လုပ်သားတစ်ယောက်ကိုအမြဲခန့်
.
အရင်းစစ်တော့ ကုမ္ပဏီက Permanent ပေးလိုက်သူတစ်ယောက်ကို အကျိုးခံစားခွင့် - Benefit တွေမပေးချင်လို့ ဒီလို ကန်ထရိုက်နဲ့ပဲငှားတာလို့ သိရတယ် ( သေချာအောင်သူတို့ကိုတွေ့ရင်
.
.
ဒါပေမယ့် အမေရိကန်တိုင်း အထင်ကြီးလို့မရပါဘူး။ တစ်ချို့ဆို ကြည့်လိုက်ရင် အလုပ်ကျွမ်းသလိုထင်ရပေမယ့် လုပ်တတ်ရုံသာလုပ်တတ်ပြီး ကုန်များများမထွက်တဲ့ - Unproductive Worker တွေ အများကြီးပါ။ ဒါကြောင့်လည်း Tesla က ကာကွယ်ထားပုံရပါတယ်။
.
တစ်ယောက်ရဲ့အပြောအရ ကယ်လီဖိုးနီးယားအလုပ်သမားဥပ
.
.
သူဋ္ဌေး အီလွန်မတ်စ် ကိုယ်တိုင် ဖရီးမောင့် - Fremont Facility စက်ရုံအတွင်းမှာ ကိုယ်ပိုင်အိပ်ခန်းလေးလုပ်ပ
.
အခုနောက်ပို််င်းဖတ်ရတာက အမေရိကားအရှေ့ပိုင်းကမ်းခြေ
ဖျားလို့ နာလို့ အလုပ်ပျက်ရင် အလုပ်ဖြုတ်တဲ့ဖုန်း ဆက်ခံရတယ်၊
ကျန်းမာရေးအာမခံ မပေးလို့ သတ်သတ်ဝယ်ရတာ စျေးကြီးတယ်၊
တစ်ပတ်လုံး အလုပ်ချည်းလုပ်နေရတော့ မိသားစုဘဝ ပျောက်ဆုံးကုန်တယ်၊
အမြဲခန့်လုပ်သားအဖြစ် မပေးဘူး စတာတွေကြောင့် အလုပ်လိုချင်သူတွေနဲ့ နည်းပညာတတ်ကျွမ်းတဲ့လုပ်သား
.
ဒါကို အီလွန်မတ်စ် က ကုန်ကျစားရိတ်စျေးကြီးလို့က
.
.
လူလတ်ပိုင်းစွန့်ဦးလုပ်ငန်း
.
ဒါ့အပြင် နောက်ဆုံးမှာကြေငြာထားတဲ့ Tesla Model 3 ရဲ့ အစီးရေ ( ၄ ) သိန်း ကျော် ကြိုတင်အမှာစာရထားမှုဟာလည်း
.
.
Tesla Model ကားတစ်စီးမှာ အပြားလိုက်ထည့်သွင်းထားတဲ့ ဘက်ထရီပြားဟာ ကားတစ်စီးလုံးအလေးချိန်ရဲ့တ
.
အနည်းဆုံးလုပ်ခ တစ်နာရီ ( ၁ဝ ) ဒေါ်လာကျော်ရနေတဲ့အမေရိကားမ
.
နေရာဒေသအလိုက် လုပ်ခနည်းပြိီး အလုပ်ရှားပါးတဲ့နေရာတွေရှိသ
.
ခင်လျက်
.
ကိုညီညီ ( တောင်ကြီး )
02-10-2017
No comments:
Post a Comment