ေဆာင္းပါးရွင္ - ကိုညီညီ ( ေတာင္ၾကီး ) |
.
ေဝဟင္မွာ ေလယာဥ္ေမာင္းႏုိင္ဖို႕ဆိုတာ
ေတာ္ရံုတန္ရံုေလ႕က်င္႕ထားရံုနဲ႕မရႏိုင္ပါ။ ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္း၊
စိတ္၏အရာရာအေပၚအျမန္ႏွင္႕မွန္မွန္ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ျခင္း၊ အခက္အခဲၾကားမွ
အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကုိကယ္ထုတ္ႏုိင္ျခင္း စတဲ႕ ဖ်တ္လတ္တဲ႕စိတ္မ်ားပိုင္ဆိုင္လာေအာင္
အမ်ိဳးမ်ိဳးစခန္းသြင္းေလ႕က်င္႕၊ အဖံုဖံုစမ္းသပ္ခံျပီးမွ ေလဟုန္မွာစီယာတိုင္ကိုင္ခြင္႕ရတာမ်ိဳး
ျဖစ္ပါတယ္။
.
အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ Reddit သံုးစြဲသူတစ္ဦးရဲ႕ “
ခရီးသည္ေတြသိျမင္ႏုိင္ေလာက္တဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးေတြအေၾကာက္ဆံုးဟာ ဘယ္အခ်ိန္ေတြျဖစ္ပါသလဲ
” ဆုိတဲ႕မွတ္ခ်က္တစ္ခုေၾကာင္႕ အမ်ားျပည္သူသိပ္မသိတဲ႕၊ သာမန္အားျဖင္႕
သိဖို႕နက္နဲတဲ႕အေၾကာင္းရင္းေလးေတြကို ေလ႕လာခြင္႕ရလာပါတယ္။
.
မွတ္ခ်က္အတြက္ တစ္ဆင္႕ခ်င္းေျဖေပးသြားတာက
ဒီလိုပါ..။
.
.
.
။။။။။။။။။။ ေလယာဥ္တစ္စီးလံုး မီးပ်က္သြားတဲ႕အခါ
။။။။။။။။။။
.
.
အဲယားဘတ္စ္ ၃၂ဝ - Airbus 320 ေမာင္းေနတဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးတစ္ဦးက
အျမင္႕ေပ ( ၂၃ဝဝဝ ) အေရာက္မွာ ေလယာဥ္တစ္စီးလံုး ဘာမီးမွမရွိေတာ႕တဲ႕အျဖစ္အပ်က္ကို
ျပန္ေျပာျပေနပါတယ္။
.
တစ္ကယ္လို႕ တစ္နာရီ ကီလိုမီတာ ( ၁ဝဝ )
အျမန္ႏႈန္းနဲ႕ အျမန္လမ္းေပၚမွာေမာင္းေနတဲ႕ကားရဲ႕မွန္ေတြအကုန္လံုးကို
အေမွာင္က်သြားေအာင္ကာပစ္လိုက္ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္သြားမလဲ ?
.
ဘာ ဒိုင္ခြက္၊ ဘာ မီတာကုိမွလည္း မျမင္ရေတာ႕ဘူး ..
ဘယ္ ဆက္သြယ္ေရးခလုတ္မွလည္း မီးမလင္းေတာ႕ဘူး ... လီဗာလည္း နင္းမရဘူး .. ဘရိတ္လည္း
ဖမ္းမရဘူး .. ဒါေပမယ္႕ အဲဒီထိန္းမရတဲ႕ကားဟာ အရွိန္တစ္ခုနဲ႕သြားေနတာကို သိေနတယ္..။
ဘယ္ေလာက္ စိတ္ပ်က္ဖို႕ေကာင္းသလဲ..။
.
.
.
။။။။။။။။။။ အနံ႕အသက္ဆိုးေတြကုိ မခံႏုိင္တဲ႕အခါ
။။။။။။။။။။
.
.
ဂါးဒီယန္းသတင္းစာရဲ႕အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္အရ
ေလယာဥ္ဦးခန္း - Cockpit ထဲမွာ မခံမရပ္ႏုိင္ေလာက္တဲ႕ ဂက္စ္ေငြ႕၊ မီးခိုး နဲ႕
ေရေငြ႕ေတြရွဴမိဖို႕ဆုိတာ ျဖစ္ေနက် ျမင္ေနက် မဟုတ္ပါ။
.
သုိ႕ေသာ္လည္း
စီးပြားကိုက္တင္တဲ႕ေလယာဥ္ရဲ႕ထူထပ္တဲ႕လူဦးေရေၾကာင္႕ ခရီးသည္ေတြသယ္လာတဲ႕ ပစၥည္းပစၥယေတြကေန
မူးေလာက္တဲ႕ေရေမႊးနံ႕၊ ရီေဝေဝျဖစ္သြားေလာက္တဲ႕ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစံုတို႕ရဲ႕
ကာလာစံုကုိယ္အနံ႕ေတြေၾကာင္႕ ကပၸတိန္ နဲ႕ လက္ေထာက္ေလယာဥ္မွဴးတို႕ၾကား ေကာင္းမြန္စြာဆက္သြယ္စကားေျပာလုိ႕မရတဲ႕အခ်ိန္ေတြဆုိတာ
ရွိၾကပါတယ္။
.
တစ္ကယ္ျဖစ္ျပီဆိုရင္ ေလယာဥ္ဝန္ထမ္းေတြကိုေဆးရံုတင္ရတတ္သလို
ေလယာဥ္မွဴးေတြမွာလည္း အေရးေပၚေအာက္စီဂ်င္ရွဴရတဲ႕အေနအထားေတြ ရွိခဲ႕ပါတယ္။
ဒီလိုကိစၥေတြကိုေတာ႕ ခရီးသည္ေတြကုိ ထုတ္ျပန္ေျပာျပေလ႕မရွိပါဘူး။
.
.
.
။။။။။။။။။။ ေလယာဥ္မွဴးသတိေမ႕ေမ်ာသြားတဲ႕အခါ
။။။။။။။။။။
.
.
လူအမ်ားထင္ေနၾကသလို ေလလိႈင္းလူးတဲ႕အခ်ိန္ -
Turbulence ဟာ ေလယာဥ္ပ်က္က်ေလာက္ေအာင္ ျခိမ္းေျခာက္မႈ မရွိပါဘူး။ ဒီလုိဆိုလုိက္လို႕
ခရီးသည္ေတြနဲ႕ေလယာဥ္မွဴးတို႕ဟာ ထိခိုက္ဒဏ္ရာမရဘူးလို႕ မယူဆသြားေစခ်င္ဘူး။
.
တစ္ခါတုန္းကဆို အတက္အက်ၾကမ္းလြန္းတဲ႕ေလလိႈင္းပုတ္တဲ႕အခါ
ေမာင္းသက္ ( ၁၂ ) ႏွစ္ရွိျပီးထားတဲ႕ကပၸတိန္ဟာ
ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းရဲ႕မ်က္ႏွာက်က္ႏႈတ္ခမ္းနဲ႕ရိုက္မိတာမွာ သတိေမ႕သြားဖူးပါတယ္။
.
လက္ေထာက္ေလယာဥ္မွဴးက ေလယာဥ္တစ္စီးလံုးကို ပိုင္ႏုိင္စြာထိန္းေက်ာင္းျပီးသြားတဲ႕ေနာက္မိနစ္အနည္းငယ္အၾကာမွာ
ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ကပၸတိန္ၾကီးျပန္သတိရလာပါတယ္။ ဒါကိုေရာ ရာနဲ႕ခ်ီတဲ႕ ခရီးသည္ေတြ
သိမယ္ထင္ပါသလား? အမွန္တစ္ကယ္မွာေတာ႕ အျဖစ္အပ်က္က ဒီေလာက္အထိ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕နဲ႕
မျပီးဆံုးခဲ႕ပါဘူး။
.
.
.
။။။။။။။။။။
မီးေတာင္ကျပာမႈန္ေတြကို မႈတ္ထုတ္လိုက္တဲ႕အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
မီးေတာင္ေၾကာင္႕ျဖစ္ေပၚလာတဲ႕
ေလထုထဲက ျပာမႈန္ေတြဟာ ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ေဘးကင္းလံုျခံဳေရးကို ျခိမ္းေျခာက္ပါတယ္။
ျပာေတြေၾကာင္႕ဖြဲ႕တည္လာတဲ႕တိမ္တိုက္ထဲေရာက္ေနၾကတဲ႕ ခရီးသည္ေတြဟာ ဒီကိစၥဘယ္ေလာက္အထိ
အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတာကို သိမွသိၾကပါ႕မလား?
.
တစ္ခါတုန္းကဆို
အက္နာမီးေတာင္ - Mount Etna က မႈတ္ထုတ္လိုက္တဲ႕ ျပာတိမ္တိုက္မည္းထဲကို မလြဲမသာေရာက္သြားရတဲ႕အခါ
ေလယာဥ္မွဴးခမ်ာ အေရးေပၚသက္ဆင္းဖို႕မေၾကျငာႏုိင္မွီ ေလယာဥ္ကုိ မိနစ္ ( ၂ဝ ) ၾကာ
ေၾကာက္ရြံ႕တုန္လႈပ္စြာ ထိန္းေမာင္းခဲ႕ရပါတယ္။
.
.
အမ်ားသိၾကတဲ႕အတိုင္း
မီးေတာင္ျပာေငြ႕ထဲမွာ ေက်ာက္ေသြးေက်ာက္စ နဲ႕ ဖန္သားအပုိင္းအစေတြပါတဲ႕အျပင္
ခရီးရွည္ႏွင္လာတဲ႕ ဂ်က္အင္ဂ်င္ရဲ႕အပူခ်ိန္ဟာလည္း အဲဒီျဒပ္ထုေတြကို
အရည္ေဖ်ာ္ဖို႕အဆင္သင္႕ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
.
ဒါ႕အျပင္
ေလယာဥ္အတြင္းပိုင္းစက္ခန္းရဲ႕ အေရးၾကီးတဲ႕ ေလဖိအားစက္ေတြကို ဘရိတ္ဓားနဲ႕မႊမ္းေနသလို
ဖ်က္ဆီးႏုိင္ရံုမက ေလဝင္ေလထြက္ေပါက္ေတြကုိပိတ္ေစႏုိင္တာမုိ႕လို႕
အင္ဂ်င္ကုိရပ္တန္႕သြားေစႏုိင္တဲ႕အထိ အစြမ္းရွိၾကတယ္။
.
အဆိုးဆံုးအခ်က္က
လွ်ပ္စီးပါ။ မီးေတာင္ျပာတိမ္မည္းေတြသယ္လာတဲ႕ မျမင္ရတဲ႕လွ်ပ္စစ္ေရွာ႕ခ္ ေတြေၾကာင္႕
ေလယာဥ္ရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္လည္ပတ္တဲ႕ ကြန္ပ်ဴတာစံနစ္ခြ်တ္ယြင္းျခင္းကုိ
ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ေပၚေစတတ္ပါတယ္။ ကံအေၾကာင္းမလွရင္ အႏၱရာယ္စက္ကြင္းထဲကို
အခ်ိန္မေရြးက်ေရာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။
.
.
.
။။။။။။။။။။
ေလယာဥ္ဦးခန္းျပဴတင္းေပါက္ ပြင္႕ထြက္သြားတဲ႕အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
ျပန္ေျပာျပတဲ႕အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုအရ
ေလယာဥ္ေရွ႕မွန္ပြင္႕ထြက္သြားတဲ႕အခ်ိန္မွာ အခုေျပာျပသူရဲ႕အေမဟာ
ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းအတြင္းမွာ ရွိေနခဲ႕တာပါတဲ႕..။ ဒါေပမယ္႕ ကံအေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ
ေလယာဥ္ဟာ ကြင္းအတြင္းဆင္းျပီးခါစအခ်ိန္ျဖစ္လို႕ အားလံုးေဘးကင္းခဲ႕တယ္။ အဲဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ
ေလထဲမွာျဖစ္ခဲ႕ရင္ေတာ႕ ဇာတ္လမ္းက တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံုေျပာင္းသြားႏုိင္ပါတယ္။
.
ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးနဲ႕ခပ္ဆင္ဆင္
မေတာ္တဆမႈေနာက္တစ္ခုက ( ၁၉၉ဝ ) ခုႏွစ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ႕ပါေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက
ေလယာဥ္ကပၸတိန္ကို ျပင္ပက ေလေအးၾကမ္းၾကီးက စုတ္ယူသြားခဲ႕တာပါ။ ဒါေပမယ္႕ လ်ွင္ျမန္ဖ်တ္လတ္တဲ႕
အနားကလက္ေထာက္ေလယာဥ္မွဴးက ကပၸတိန္ရဲ႕လက္ေကာက္ဝတ္ကေန ျမဲျမဲျမံျမံဆြဲထားလို႕
အေရးေပၚမဆင္းသက္ႏုိင္ခင္အခ်ိန္အထိ ျပဴတင္းေပါက္မွာ မိနစ္ ( ၂ဝ ) ေက်ာ္ၾကာ
တန္းလန္းၾကီးျဖစ္ေနခဲ႕ပါတယ္။
.
ဒါေပမယ္႕
သူ အသက္ရွင္ခဲ႕တယ္။ အခု ဒီ မေမ႕ႏုိင္ဖြယ္ရာ စြန္႕စားခန္းကို ေသေဘးကသီသီေလးလြတ္ခဲ႕တဲ႕
ကပၸတိန္ကိုယ္တိုင္ ျပန္ေျပာျပခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္။
.
.
.
။။။။။။။။။။
ေလထဲမွာ ဗံုးလန္႕တဲ႕အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
တစ္ခါတုန္းက
ေမ႕ေလာက္ေအာင္ေမာင္းရတဲ႕ ပင္လယ္သမုဒၵရာၾကီးကိုျဖတ္ေက်ာ္တုန္း ေလယာဥ္ထဲမွာဗံုးပါလာတယ္လို႕သိရတဲ႕အခါမ်ိဳးမွာ
ေလယာဥ္မွဴးတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္စိတ္ညစ္မယ္ဆိုတာ ေတြးၾကည္႕ႏုိင္ပါတယ္။
.
သူလုပ္ႏုိင္တာက
ေစာင္႕ဖို႕ .. ျပီးရင္ ဘာမွမျဖစ္ပါေစနဲ႕လို႕
ေမွ်ာ္လင္႕ဖုိ႕ .. ဆုိတာကလြဲရင္ တစ္ျခားဘာမွမတတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ေအာက္မွာက ပင္လယ္ၾကီးဆိုေတာ႕
အေရးေပၚေျပးဆင္းလို႕လည္း မရဘူးေလ။ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကုိ ခရီးသည္တစ္ေယာက္တစ္ေလမွ
မသိရွိသြားၾကပါဘူး။
.
.
.
။။။။။။။။။။
ေလထဲမွာ ေနာက္ထပ္ေလယာဥ္တစ္စီးနဲ႕ တိုက္မလိုျဖစ္တဲ႕အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
တစ္ခါတစ္ေလမွာ
ေျမျပင္ေလယာဥ္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစခန္းေတြက အမွား ထထလုပ္ပါတယ္။
က်ယ္ေျပာလွတဲ႕ေကာင္းကင္ယံထဲမွာ ေလယာဥ္ေတြတုိက္မလိုျဖစ္ရတာ မၾကာခဏပါ။
.
ကပ္သီးေလးလြဲသြားတဲ႕ေလယာဥ္နဲ႕
ထိမိလုနီးနီးျဖစ္ခဲ႕တာကို ကပၸတိန္တစ္ေယာက္က ေျပာျပေနပါတယ္။ ေလယာဥ္တစ္စီးလံုး
သိမ္႕သိမ္႕တုန္သြားတာမို႕လို႕ ျဖစ္လိုက္လို႕ကေတာ႕ မလြယ္ေရးခ်ာ႕ မလြယ္ပါ။
ခရီးသည္တစ္ခ်ိဳ႕သတိျပဳမိေပမယ္႕ ေလယာဥ္ဝန္ထမ္းေတြက ေလလိႈင္းလူးတဲ႕ Turbulence
လို႕ပဲ ေၾကျငာလိုက္ပါတယ္။
.
ဒါကိုၾကံဳခဲ႕တဲ႕
ကပၸတိန္က “ ခရီးသည္တစ္ဦးဦးကေမးရင္ေတာ႕ အမွန္အတိုင္း ရိုးရုိးသားသားေျပာျပလိုက္မွာပါ။
ဒါေပမယ္႕ ဘယ္ေလာက္အထိ ရွပ္ပ်ံသြားတယ္ဆုိတာကိုေတာ႕ အသိေပးျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး ” လို႕
ဖြင္႕ဟသြားပါတယ္။
.
.
.
။။။။။။။။။။
ေျပးလမ္းအတက္အဆင္းမွာ ခ်ိတ္မိမလိုျဖစ္တဲ႕အခါ ။။။။။။။။။
.
.
တစ္စီးကအတက္
ေနာက္တစ္စီးကအဆင္း၊ တစ္စီးကဆင္း ေနာက္တစ္စီးက ေျပးလမ္းတိုမွာ ရပ္ေစာင္႕၊
တစ္စီးတက္တုန္း ေဘးတစ္လမ္းမွာ ေနာက္တစ္စီးဆင္း စသျဖင္႕ မေတာ္တဆျဖစ္မယ္ဆုိရင္
ေနရာတိုင္းျဖစ္ႏုိ္င္တာပါပဲ။
.
.
.
။။။။။။။။။။
ရုတ္တရက္မိုးၾကီးရြာခ်လုိ႕ ဘာမွမျမင္ရတဲ႕အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
“
ေလယာဥ္ကြင္းရဲ႕ ( ၃ ) မိုင္အကြာမွာ မိုးရိပ္မည္းၾကီးရြာေနတာ လွမ္းျမင္ေနရတယ္။
ေလဆိပ္ကို မေရာက္ေလာက္ေသးဘူးလို႕ထင္မိတဲ႕အခ်ိန္မွာ ေပ ( ၁ဝဝ )
ေလာက္တက္မိသြားတဲ႕အခ်ိန္ ကြ်န္ေတာ႕ေလယာဥ္ကို မုိးသည္းက လြႊမ္းျခံဳသြားပါတယ္ ”
.
“ ကြ်န္ေတာ္
ခ်က္ခ်င္းလွည္႕ထြက္ဖို႕ျပင္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေျမျပင္ကေန ေပ ( ၂ဝ )
အျမင္႕ေလာက္ပဲေရာက္ေသးတယ္။ ဒါနဲ႕ မျမင္မကန္းနဲ႕ဆက္တက္သြားတာေပါ႕။ မုိးလြတ္တဲ႕ ေပ (
၅ဝဝ ) ေလာက္လည္းေရာက္ေရာ အားလံုးကိုျမင္ရလာတယ္ ”
.
“ အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ကြ်န္ေတာ႕ေရွ႕မွာရွိေနတာက ရဟတ္ယာဥ္တစ္စင္းေလ .. ကြန္ပ်ဴတာက သတိေပးေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ႕တစ္သက္မွာ
ဒီေလာက္ေၾကာက္ဖို႕ေကာင္းတဲ႕ ေလယာဥ္ေမာင္းအေတြ႕အၾကံဳ တစ္ခါမွမၾကံဳခဲ႕ဖူးဘူး ”
ဆုိျပီး ကပၸတိန္တစ္ေယာက္က ရွင္းျပသြားတာျဖစ္ပါတယ္။
.
.
.
ဒါေၾကာင္႕မုိ႕လို႕
အစပိုင္းတုန္းကေျပာခဲ႕သလုိ ေလယာဥ္မွဴးေတြဟာ ခရီးမထြက္ခင္
က်န္းမာေရးေကာင္းရမယ္ျဖစ္သလို စိတ္၏ ၾကည္လင္ျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္၏ ေတာင္႕တင္းျခင္း၊
အလုပ္၏ ယံုၾကည္ျခင္း နဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၏ မွန္ကန္ျခင္းတုိ႕နဲ႕ျပည္႕စံုဖုိ႕ဆိုတာ
ေတာ္ေတာ႕ကုိ ျပင္ဆင္ထားမွ ျဖစ္ပါမယ္။
.
စီးနင္းတဲ႕ခရီးသည္ေတြအတြက္ေတာ႕
မိမိအသက္ကို ေလယာဥ္မွဴးတုိ႕ထံအပ္ႏွံထားျပီးျဖစ္တာေၾကာင္႕ ျဖစ္ႏုိင္ေျခအႏၱရာယ္ -
Potential Hazard ေတြ သိတာနည္းေလ စိတ္ခ်မ္းသာေလလို႕ေတာင္
ေျပာရမလိုျဖစ္ေနေၾကာင္းပါဗ်ား..။
.
.
ခင္လ်က္
.
05-13-2016
.
ရည္ညႊန္းကိုးကား
- Business Insider
.
.
.
Myanmar
Unicode Version:
.
.
.
“ ခရီးသည်တွေကိုမပြောပြတဲ့ လေယာဉ်မှူးတို့ရဲ့အကြောက်တရားများ
”
ဆောင်းပါးရှင် - ကိုညီညီ ( တောင်ကြီး
)
.
ဝေဟင်မှာ လေယာဉ်မောင်းနိုင်ဖို့ဆိုတာ တော်ရုံတန်ရုံလေ့ကျင့်ထားရုံနဲ့မရနိုင်ပါ။
ကိုယ်၏ကျန်းမာခြင်း၊ စိတ်၏အရာရာအပေါ်အမြန်နှင့်မှန်မှန်ဆုံးဖြတ်နိုင်ခြင်း၊ အခက်အခဲကြားမှ
အသက်ပေါင်းများစွာကိုကယ်ထုတ်နိုင်ခြင်း စတဲ့ ဖျတ်လတ်တဲ့စိတ်များပိုင်ဆိုင်လာအောင် အမျိုးမျိုးစခန်းသွင်းလေ့ကျင့်၊
အဖုံဖုံစမ်းသပ်ခံပြီးမှ လေဟုန်မှာစီယာတိုင်ကိုင်ခွင့်ရတာမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။
.
အင်တာနက်စာမျက်နှာ Reddit သုံးစွဲသူတစ်ဦးရဲ့
“ ခရီးသည်တွေသိမြင်နိုင်လောက်တဲ့ လေယာဉ်မှူးတွေအကြောက်ဆုံးဟာ ဘယ်အချိန်တွေဖြစ်ပါသလဲ
” ဆိုတဲ့မှတ်ချက်တစ်ခုကြောင့် အများပြည်သူသိပ်မသိတဲ့၊ သာမန်အားဖြင့် သိဖို့နက်နဲတဲ့အကြောင်းရင်းလေးတွေကို
လေ့လာခွင့်ရလာပါတယ်။
.
မှတ်ချက်အတွက် တစ်ဆင့်ချင်းဖြေပေးသွားတာက
ဒီလိုပါ..။
.
.
.
။။။။။။။။။။ လေယာဉ်တစ်စီးလုံး မီးပျက်သွားတဲ့အခါ
။။။။။။။။။။
.
.
အဲယားဘတ်စ် ၃၂ဝ - Airbus 320 မောင်းနေတဲ့
လေယာဉ်မှူးတစ်ဦးက အမြင့်ပေ ( ၂၃ဝဝဝ ) အရောက်မှာ လေယာဉ်တစ်စီးလုံး ဘာမီးမှမရှိတော့တဲ့အဖြစ်အပျက်ကို
ပြန်ပြောပြနေပါတယ်။
.
တစ်ကယ်လို့ တစ်နာရီ ကီလိုမီတာ ( ၁ဝဝ )
အမြန်နှုန်းနဲ့ အမြန်လမ်းပေါ်မှာမောင်းနေတဲ့ကားရဲ့မှန်တွေအကုန်လုံးကို အမှောင်ကျသွားအောင်ကာပစ်လိုက်ရင်
ဘယ်လိုဖြစ်သွားမလဲ ?
.
ဘာ ဒိုင်ခွက်၊ ဘာ မီတာကိုမှလည်း မမြင်ရတော့ဘူး
.. ဘယ် ဆက်သွယ်ရေးခလုတ်မှလည်း မီးမလင်းတော့ဘူး ... လီဗာလည်း နင်းမရဘူး .. ဘရိတ်လည်း
ဖမ်းမရဘူး .. ဒါပေမယ့် အဲဒီထိန်းမရတဲ့ကားဟာ အရှိန်တစ်ခုနဲ့သွားနေတာကို သိနေတယ်..။ ဘယ်လောက်
စိတ်ပျက်ဖို့ကောင်းသလဲ..။
.
.
.
။။။။။။။။။။ အနံ့အသက်ဆိုးတွေကို မခံနိုင်တဲ့အခါ
။။။။။။။။။။
.
.
ဂါးဒီယန်းသတင်းစာရဲ့အစီရင်ခံစာတစ်စောင်အရ
လေယာဉ်ဦးခန်း - Cockpit ထဲမှာ မခံမရပ်နိုင်လောက်တဲ့ ဂက်စ်ငွေ့၊ မီးခိုး နဲ့ ရေငွေ့တွေရှူမိဖို့ဆိုတာ
ဖြစ်နေကျ မြင်နေကျ မဟုတ်ပါ။
.
သို့သော်လည်း စီးပွားကိုက်တင်တဲ့လေယာဉ်ရဲ့ထူထပ်တဲ့လူဦးရေကြောင့်
ခရီးသည်တွေသယ်လာတဲ့ ပစ္စည်းပစ္စယတွေကနေ မူးလောက်တဲ့ရေမွှေးနံ့၊ ရီဝေဝေဖြစ်သွားလောက်တဲ့
တိုင်းရင်းသားပေါင်းစုံတို့ရဲ့ ကာလာစုံကိုယ်အနံ့တွေကြောင့် ကပ္ပတိန် နဲ့ လက်ထောက်လေယာဉ်မှူးတို့ကြား
ကောင်းမွန်စွာဆက်သွယ်စကားပြောလို့မရတဲ့အချိန်တွေဆိုတာ ရှိကြပါတယ်။
.
တစ်ကယ်ဖြစ်ပြီဆိုရင် လေယာဉ်ဝန်ထမ်းတွေကိုဆေးရုံတင်ရတတ်သလို
လေယာဉ်မှူးတွေမှာလည်း အရေးပေါ်အောက်စီဂျင်ရှူရတဲ့အနေအထားတွေ ရှိခဲ့ပါတယ်။ ဒီလိုကိစ္စတွေကိုတော့ ခရီးသည်တွေကို ထုတ်ပြန်ပြောပြလေ့မရှိပါဘူး။
.
.
.
။။။။။။။။။။ လေယာဉ်မှူးသတိမေ့မျောသွားတဲ့အခါ
။။။။။။။။။။
.
.
လူအများထင်နေကြသလို လေလှိုင်းလူးတဲ့အချိန်
- Turbulence ဟာ လေယာဉ်ပျက်ကျလောက်အောင် ခြိမ်းခြောက်မှု မရှိပါဘူး။ ဒီလိုဆိုလိုက်လို့
ခရီးသည်တွေနဲ့လေယာဉ်မှူးတို့ဟာ ထိခိုက်ဒဏ်ရာမရဘူးလို့ မယူဆသွားစေချင်ဘူး။
.
တစ်ခါတုန်းကဆို အတက်အကျကြမ်းလွန်းတဲ့လေလှိုင်းပုတ်တဲ့အခါ
မောင်းသက် ( ၁၂ ) နှစ်ရှိပြီးထားတဲ့ကပ္ပတိန်ဟာ ထိန်းချုပ်ခန်းရဲ့မျက်နှာကျက်နှုတ်ခမ်းနဲ့ရိုက်မိတာမှာ
သတိမေ့သွားဖူးပါတယ်။
.
လက်ထောက်လေယာဉ်မှူးက လေယာဉ်တစ်စီးလုံးကို
ပိုင်နိုင်စွာထိန်းကျောင်းပြီးသွားတဲ့နောက်မိနစ်အနည်းငယ်အကြာမှာ ကံကောင်းထောက်မစွာ
ကပ္ပတိန်ကြီးပြန်သတိရလာပါတယ်။ ဒါကိုရော ရာနဲ့ချီတဲ့ ခရီးသည်တွေ သိမယ်ထင်ပါသလား? အမှန်တစ်ကယ်မှာတော့
အဖြစ်အပျက်က ဒီလောက်အထိ ချောချောမွေ့မွေ့နဲ့ မပြီးဆုံးခဲ့ပါဘူး။
.
.
.
။။။။။။။။။။ မီးတောင်ကပြာမှုန်တွေကို မှုတ်ထုတ်လိုက်တဲ့အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
မီးတောင်ကြောင့်ဖြစ်ပေါ်လာတဲ့ လေထုထဲက
ပြာမှုန်တွေဟာ လေယာဉ်တွေရဲ့ဘေးကင်းလုံခြုံရေးကို ခြိမ်းခြောက်ပါတယ်။ ပြာတွေကြောင့်ဖွဲ့တည်လာတဲ့တိမ်တိုက်ထဲရောက်နေကြတဲ့
ခရီးသည်တွေဟာ ဒီကိစ္စဘယ်လောက်အထိ အန္တရာယ်ရှိတယ်ဆိုတာကို သိမှသိကြပါ့မလား?
.
တစ်ခါတုန်းကဆို အက်နာမီးတောင် - Mount
Etna က မှုတ်ထုတ်လိုက်တဲ့ ပြာတိမ်တိုက်မည်းထဲကို မလွဲမသာရောက်သွားရတဲ့အခါ လေယာဉ်မှူးခမျာ
အရေးပေါ်သက်ဆင်းဖို့မကြေငြာနိုင်မှီ လေယာဉ်ကို မိနစ် ( ၂ဝ ) ကြာ ကြောက်ရွံ့တုန်လှုပ်စွာ
ထိန်းမောင်းခဲ့ရပါတယ်။
.
.
အများသိကြတဲ့အတိုင်း မီးတောင်ပြာငွေ့ထဲမှာ
ကျောက်သွေးကျောက်စ နဲ့ ဖန်သားအပိုင်းအစတွေပါတဲ့အပြင် ခရီးရှည်နှင်လာတဲ့ ဂျက်အင်ဂျင်ရဲ့အပူချိန်ဟာလည်း
အဲဒီဒြပ်ထုတွေကို အရည်ဖျော်ဖို့အဆင်သင့်ဖြစ်နေတတ်ပါတယ်။
.
ဒါ့အပြင် လေယာဉ်အတွင်းပိုင်းစက်ခန်းရဲ့
အရေးကြီးတဲ့ လေဖိအားစက်တွေကို ဘရိတ်ဓားနဲ့မွှမ်းနေသလို ဖျက်ဆီးနိုင်ရုံမက လေဝင်လေထွက်ပေါက်တွေကိုပိတ်စေနိုင်တာမို့လို့
အင်ဂျင်ကိုရပ်တန့်သွားစေနိုင်တဲ့အထိ အစွမ်းရှိကြတယ်။
.
အဆိုးဆုံးအချက်က လျှပ်စီးပါ။ မီးတောင်ပြာတိမ်မည်းတွေသယ်လာတဲ့
မမြင်ရတဲ့လျှပ်စစ်ရှော့ခ် တွေကြောင့် လေယာဉ်ရဲ့ ထိန်းချုပ်လည်ပတ်တဲ့ ကွန်ပျူတာစံနစ်ချွတ်ယွင်းခြင်းကို
ချက်ချင်းဖြစ်ပေါ်စေတတ်ပါတယ်။ ကံအကြောင်းမလှရင် အန္တရာယ်စက်ကွင်းထဲကို အချိန်မရွေးကျရောက်သွားနိုင်ပါတယ်။
.
.
.
။။။။။။။။။။ လေယာဉ်ဦးခန်းပြူတင်းပေါက် ပွင့်ထွက်သွားတဲ့အခါ
။။။။။။။။။။
.
.
ပြန်ပြောပြတဲ့အတွေ့အကြုံတစ်ခုအရ လေယာဉ်ရှေ့မှန်ပွင့်ထွက်သွားတဲ့အချိန်မှာ အခုပြောပြသူရဲ့အမေဟာ
လေယာဉ်ထိန်းချုပ်ခန်းအတွင်းမှာ ရှိနေခဲ့တာပါတဲ့..။ ဒါပေမယ့် ကံအကြောင်းအားလျော်စွာ
လေယာဉ်ဟာ ကွင်းအတွင်းဆင်းပြီးခါစအချိန်ဖြစ်လို့ အားလုံးဘေးကင်းခဲ့တယ်။ အဲဒီလိုမှမဟုတ်ပဲ
လေထဲမှာဖြစ်ခဲ့ရင်တော့ ဇာတ်လမ်းက တစ်မျိုးတစ်ဖုံပြောင်းသွားနိုင်ပါတယ်။
.
ဒီလိုအဖြစ်မျိုးနဲ့ခပ်ဆင်ဆင် မတော်တဆမှုနောက်တစ်ခုက
( ၁၉၉ဝ ) ခုနှစ်မှာ ဖြစ်ပွားခဲ့ပါသေးတယ်။ အဲဒီတုန်းက လေယာဉ်ကပ္ပတိန်ကို ပြင်ပက လေအေးကြမ်းကြီးက
စုတ်ယူသွားခဲ့တာပါ။ ဒါပေမယ့် လျှင်မြန်ဖျတ်လတ်တဲ့ အနားကလက်ထောက်လေယာဉ်မှူးက ကပ္ပတိန်ရဲ့လက်ကောက်ဝတ်ကနေ
မြဲမြဲမြံမြံဆွဲထားလို့ အရေးပေါ်မဆင်းသက်နိုင်ခင်အချိန်အထိ ပြူတင်းပေါက်မှာ မိနစ်
( ၂ဝ ) ကျော်ကြာ တန်းလန်းကြီးဖြစ်နေခဲ့ပါတယ်။
.
ဒါပေမယ့် သူ အသက်ရှင်ခဲ့တယ်။ အခု ဒီ မမေ့နိုင်ဖွယ်ရာ
စွန့်စားခန်းကို သေဘေးကသီသီလေးလွတ်ခဲ့တဲ့ ကပ္ပတိန်ကိုယ်တိုင် ပြန်ပြောပြခဲ့တာဖြစ်ပါတယ်။
.
.
.
။။။။။။။။။။ လေထဲမှာ ဗုံးလန့်တဲ့အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
တစ်ခါတုန်းက မေ့လောက်အောင်မောင်းရတဲ့ ပင်လယ်သမုဒ္ဒရာကြီးကိုဖြတ်ကျော်တုန်း
လေယာဉ်ထဲမှာဗုံးပါလာတယ်လို့သိရတဲ့အခါမျိုးမှာ လေယာဉ်မှူးတစ်ယောက် ဘယ်လောက်စိတ်ညစ်မယ်ဆိုတာ
တွေးကြည့်နိုင်ပါတယ်။
.
သူလုပ်နိုင်တာက စောင့်ဖို့ .. ပြီးရင် ဘာမှမဖြစ်ပါစေနဲ့လို့ မျှော်လင့်ဖို့
.. ဆိုတာကလွဲရင် တစ်ခြားဘာမှမတတ်နိုင်ပါဘူး။ အောက်မှာက ပင်လယ်ကြီးဆိုတော့ အရေးပေါ်ပြေးဆင်းလို့လည်း
မရဘူးလေ။ အဲဒီအဖြစ်အပျက်ကို ခရီးသည်တစ်ယောက်တစ်လေမှ မသိရှိသွားကြပါဘူး။
.
.
.
။။။။။။။။။။ လေထဲမှာ နောက်ထပ်လေယာဉ်တစ်စီးနဲ့
တိုက်မလိုဖြစ်တဲ့အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
တစ်ခါတစ်လေမှာ မြေပြင်လေယာဉ်ထိန်းချုပ်ရေးစခန်းတွေက
အမှား ထထလုပ်ပါတယ်။ ကျယ်ပြောလှတဲ့ကောင်းကင်ယံထဲမှာ လေယာဉ်တွေတိုက်မလိုဖြစ်ရတာ မကြာခဏပါ။
.
ကပ်သီးလေးလွဲသွားတဲ့လေယာဉ်နဲ့ ထိမိလုနီးနီးဖြစ်ခဲ့တာကို
ကပ္ပတိန်တစ်ယောက်က ပြောပြနေပါတယ်။ လေယာဉ်တစ်စီးလုံး သိမ့်သိမ့်တုန်သွားတာမို့လို့ ဖြစ်လိုက်လို့ကတော့
မလွယ်ရေးချာ့ မလွယ်ပါ။ ခရီးသည်တစ်ချို့သတိပြုမိပေမယ့် လေယာဉ်ဝန်ထမ်းတွေက လေလှိုင်းလူးတဲ့
Turbulence လို့ပဲ ကြေငြာလိုက်ပါတယ်။
.
ဒါကိုကြုံခဲ့တဲ့ ကပ္ပတိန်က “ ခရီးသည်တစ်ဦးဦးကမေးရင်တော့
အမှန်အတိုင်း ရိုးရိုးသားသားပြောပြလိုက်မှာပါ။ ဒါပေမယ့် ဘယ်လောက်အထိ ရှပ်ပျံသွားတယ်ဆိုတာကိုတော့
အသိပေးဖြစ်မှာမဟုတ်ပါဘူး ” လို့ ဖွင့်ဟသွားပါတယ်။
.
.
.
။။။။။။။။။။ ပြေးလမ်းအတက်အဆင်းမှာ ချိတ်မိမလိုဖြစ်တဲ့အခါ
။။။။။။။။။
.
.
တစ်စီးကအတက် နောက်တစ်စီးကအဆင်း၊ တစ်စီးကဆင်း
နောက်တစ်စီးက ပြေးလမ်းတိုမှာ ရပ်စောင့်၊ တစ်စီးတက်တုန်း ဘေးတစ်လမ်းမှာ နောက်တစ်စီးဆင်း
စသဖြင့် မတော်တဆဖြစ်မယ်ဆိုရင် နေရာတိုင်းဖြစ်န်ိုင်တာပါပဲ။
.
.
.
။။။။။။။။။။ ရုတ်တရက်မိုးကြီးရွာချလို့
ဘာမှမမြင်ရတဲ့အခါ ။။။။။။။။။။
.
.
“ လေယာဉ်ကွင်းရဲ့ ( ၃ ) မိုင်အကွာမှာ မိုးရိပ်မည်းကြီးရွာနေတာ
လှမ်းမြင်နေရတယ်။ လေဆိပ်ကို မရောက်လောက်သေးဘူးလို့ထင်မိတဲ့အချိန်မှာ ပေ ( ၁ဝဝ ) လောက်တက်မိသွားတဲ့အချိန်
ကျွန်တော့လေယာဉ်ကို မိုးသည်းက လွှမ်းခြုံသွားပါတယ် ”
.
“ ကျွန်တော် ချက်ချင်းလှည့်ထွက်ဖို့ပြင်တယ်။
အဲဒီအချိန်က မြေပြင်ကနေ ပေ ( ၂ဝ ) အမြင့်လောက်ပဲရောက်သေးတယ်။ ဒါနဲ့ မမြင်မကန်းနဲ့ဆက်တက်သွားတာပေါ့။
မိုးလွတ်တဲ့ ပေ ( ၅ဝဝ ) လောက်လည်းရောက်ရော အားလုံးကိုမြင်ရလာတယ် ”
.
“ အဲဒီအချိန်မှာ ကျွန်တော့ရှေ့မှာရှိနေတာက
ရဟတ်ယာဉ်တစ်စင်းလေ .. ကွန်ပျူတာက သတိပေးနေတယ်။ ကျွန်တော့တစ်သက်မှာ ဒီလောက်ကြောက်ဖို့ကောင်းတဲ့
လေယာဉ်မောင်းအတွေ့အကြုံ တစ်ခါမှမကြုံခဲ့ဖူးဘူး ” ဆိုပြီး ကပ္ပတိန်တစ်ယောက်က ရှင်းပြသွားတာဖြစ်ပါတယ်။
.
.
.
ဒါကြောင့်မို့လို့ အစပိုင်းတုန်းကပြောခဲ့သလို
လေယာဉ်မှူးတွေဟာ ခရီးမထွက်ခင် ကျန်းမာရေးကောင်းရမယ်ဖြစ်သလို စိတ်၏ ကြည်လင်ခြင်း၊ ခန္ဓာကိုယ်၏
တောင့်တင်းခြင်း၊ အလုပ်၏ ယုံကြည်ခြင်း နဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်၏ မှန်ကန်ခြင်းတို့နဲ့ပြည့်စုံဖို့ဆိုတာ
တော်တော့ကို ပြင်ဆင်ထားမှ ဖြစ်ပါမယ်။
.
စီးနင်းတဲ့ခရီးသည်တွေအတွက်တော့ မိမိအသက်ကို
လေယာဉ်မှူးတို့ထံအပ်နှံထားပြီးဖြစ်တာကြောင့် ဖြစ်နိုင်ခြေအန္တရာယ် - Potential
Hazard တွေ သိတာနည်းလေ စိတ်ချမ်းသာလေလို့တောင် ပြောရမလိုဖြစ်နေကြောင်းပါဗျား..။
.
.
ခင်လျက်
.
05-13-2016
.
ရည်ညွှန်းကိုးကား - Business Insider
No comments:
Post a Comment