သင္ရုိးညႊန္းတမ္းေတြျပင္မယ္လို႕ ၾကားရ
သိရ လို႕ ျမန္မာ႕အေျခခံပညာေရးတိုးတက္မွာကို ၾကိဳျပီးဝမ္းသာမိပါတယ္ ၊ တစ္ခုရွိတာက အရင္လို
ေျမစမ္းခရမ္းပိ်ဳး ပညာေရးမ်ိဳး ၊ တစ္ဗိုလ္တက္ တစ္မ်ိဳးေျပာင္း စံနစ္မ်ိဳးဆိုရင္ေတာ႕
ၾကာၾကာခံမယ္မထင္ပါ ၊ အစမ္းသပ္ခံ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကိုလဲ ကိုယ္ခ်င္းစာသင္႕ပါတယ္
၊ ကုိယ္႕အလွည္႕က်မွ သင္ရိုညႊန္္းတမ္းအသစ္နဲ႕တိုးရတာ ဆရာ/ဆရာမေတြက မသိတာကို ေလ႕လာတုန္း
၊ ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားေတြကလဲ ကုိယ္နဲ႕မရင္းႏွီးတဲ႕စာေတြကို မသိ တသိ စမ္းတဝါးဝါးလိုက္ရင္း
စာသင္ႏွစ္သာကုန္ဆံုးသြားတယ္ ဘာေတြသင္လိုက္မွန္းမသိလိုက္ဖူးဆိုတာမ်ိဳးကို ကုိယ္တိုင္ၾကံဳဖူးၾကသူတိုင္း
မွတ္မိၾကမွာပါ ၊ သင္ရိုးျမွင္႕လိုက္တာနဲ႕ စာေပျမင္႕ဖုိ႕ဆုိတာခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ထျဖစ္လာမယ္႕ကိစၥေတာ႕မဟုတ္ပါ
၊
ေရးသူ/ ျပဳစုသူေရာ သင္ၾကားလိုက္နာမယ္႕စာသင္သားေတြေရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖုိ႕ အဓိကက်ျပီး အျမင္က်ယ္တဲ႕အစိုးရရဲ႕ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ေစတနာပါပါလုပ္ေဆာင္မႈက အခရာက်ပါတယ္ ၊ ဒီစာ ဒီေက်ာင္းသား ဒီဆရာ သံုးပြင္႕ဆိုင္ သပြတ္အူက်ဴရွင္ပညာေရးကို အရင္ဆံုးျဖဴစင္ေအာင္ေလွ်ာ္ဖြတ္သင္႕လွပါတယ္ ၊ တစ္ခုအားရစရာရွိတာက သင္ရုိးသစ္ျပဌာန္းေရးအဖြဲ႕မွာ ပညာေရးကိုနားလည္ျပီး ႏိုင္ငံတကာအေတြ႕အၾကံဳရွိတဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးပါလာတာနဲ႕ ပညာေရးအင္အားၾကီးအေနာက္ႏိုင္ငံ ၂ ခု ရဲ႕ ပညာရွင္ေတြကလဲ သူတုိ႕ရဲ႕သင္ၾကားေရးစံနစ္ေတြကိုမွ်ေဝကူညီမယ္လို႕သိရေတာ႕ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ႕ ကေလးေတြႏုိင္ငံတကာဝင္ဆံ႕မယ္႕ပညာေရးကို ျမည္းစမ္းခြင္႕ရႏုိင္ေကာင္းရဲ႕လို႕ ဝမ္းသာပီတိျဖစ္မိပါေတာ႕တယ္ ။
ေရးသူ/ ျပဳစုသူေရာ သင္ၾကားလိုက္နာမယ္႕စာသင္သားေတြေရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖုိ႕ အဓိကက်ျပီး အျမင္က်ယ္တဲ႕အစိုးရရဲ႕ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ေစတနာပါပါလုပ္ေဆာင္မႈက အခရာက်ပါတယ္ ၊ ဒီစာ ဒီေက်ာင္းသား ဒီဆရာ သံုးပြင္႕ဆိုင္ သပြတ္အူက်ဴရွင္ပညာေရးကို အရင္ဆံုးျဖဴစင္ေအာင္ေလွ်ာ္ဖြတ္သင္႕လွပါတယ္ ၊ တစ္ခုအားရစရာရွိတာက သင္ရုိးသစ္ျပဌာန္းေရးအဖြဲ႕မွာ ပညာေရးကိုနားလည္ျပီး ႏိုင္ငံတကာအေတြ႕အၾကံဳရွိတဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးပါလာတာနဲ႕ ပညာေရးအင္အားၾကီးအေနာက္ႏိုင္ငံ ၂ ခု ရဲ႕ ပညာရွင္ေတြကလဲ သူတုိ႕ရဲ႕သင္ၾကားေရးစံနစ္ေတြကိုမွ်ေဝကူညီမယ္လို႕သိရေတာ႕ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ႕ ကေလးေတြႏုိင္ငံတကာဝင္ဆံ႕မယ္႕ပညာေရးကို ျမည္းစမ္းခြင္႕ရႏုိင္ေကာင္းရဲ႕လို႕ ဝမ္းသာပီတိျဖစ္မိပါေတာ႕တယ္ ။
ဒီေနရာမွာ
ဆက္စပ္မိလုိ႕ အထက္္တန္း ၄ ႏွစ္ရဲ႕ဂိတ္ဝလဲျဖစ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝ
တဆစ္ခ်ိဳးလဲျဖစ္တဲ႕ အေမရိကန္ ၉ တန္း ( Freshmen ) ေက်ာင္းသားရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳသစ္ေတြကို
ျမန္မာပညာေရးေလာကအက်ိဳးရွိေစရန္အလို႕ငွာအနည္းငယ္နိဒါန္းပိ်ဳးပါရေစ ၊ အေမရိကားမွာ အထက္တန္းေက်ာင္းစတက္မယ္႕သားသမီးကို
တကၠသိုလ္/ေကာလိပ္ပညာေရးလိုဘဲ အရမ္းအေလးထားပါတယ္ ၊ ေနာက္ယူမယ္႕ေမဂ်ာလိုင္း - သိပၸံ/ဝိဇၨာ
တြဲကို ဒီကေန စ ခြဲတာဆိုေတာ႕ အလယ္တန္းရဲဲ႕ေနာက္ဆံုး ၈ တန္း စာေမးပြဲမေျဖခင္ကတည္းက ကိုယ္႕သားသမီး
ဘာလုိင္းေရြးခြင္႕ရွိတယ္ဆိုတာကို မိဘေတြဆီအေရာက္စာပို႕အေၾကာင္းၾကားပါတယ္ ၊ စာကိုအေၾကြးမထားတဲ႕ေက်ာင္းသားကေတာ႕
သူဘာလိုင္းယူရမယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္သိျပီးသားပါ ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေဆးေက်ာင္းမတက္ခ်င္ဘဲ
ဆရာဝန္လုိင္းယူလိုက္ရတဲ႕ေက်ာင္သားေတြလို မိဘျဖစ္ေစခ်င္တဲ႕ဘဝေတြကို ကိုယ္မၾကိဳက္ဘဲလုပ္ေပးစရာမလိုပါ
၊ ဘာမွမေဝခြဲႏိုင္ရင္ေတာင္ သိပၸံ/ဝိဇၨာ ကေတာ႕ေရြးကိုေရြးရမွာပါ ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႕တူတာကေတာ႕
သခ်ာၤ နဲ႕ အဂၤလိပ္ မေကာင္းရင္ေတာ႕ သိပၸံတြဲ မရႏိုင္ပါဘူး ၊ ဒီႏိုင္ငံက သခ်ာၤဆုိျပီး
အရမ္းအထင္မၾကီးလိုက္ပါနဲ႕ ၊ ျမန္မာ ၈ တန္း သခ်ၤာ က အေမရိကား ၁ဝ တန္း နဲ႕ညီပါတယ္ ၊ ဒီက
၈ တန္း အဂၤလိပ္စာက်ျပန္ေတာ႕ ျမန္မာ ၁ဝ တန္း နဲ႕ ညီသြားျပန္ပါေရာ ။
ကိုယ္တက္မယ္႕လိုင္းနဲ႕မဆိုင္တဲ႕
ျဖည္႕စြက္လိုအပ္ခ်က္ယူနစ္- Requirement ကို အခ်ိန္ကုန္ခံျပီးမသင္ခိုင္းပါဘူး ၊ ဥပမာ
သမိုင္း နဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ေရာသမထားတဲ႕ - Social Study ကို ၈ တန္း မွာ အျပီးျဖတ္ထားခဲ႕ပါျပီ
၊ အထက္တန္းမွာ ဝိဇၨာလိုင္းအထူးျပဳသူေတြမွ ထပ္သင္ဖုိ႕လုိပါတယ္ ၊ ဒီလိုပါဘဲ သိပၸံသမားက
တကၠသိုလ္ဝင္တမ္း ဇီဝေဗဒ ကို ၄ ႏွစ္ဆက္တိုက္မပါ မေနရ သင္ဖုိ႕လိုအပ္ျပီး ဓါတုေဗဒ ၊ ရူပေဗဒ
နဲ႕ ဘူမိေဗဒ ၃ ခု ထဲက ၁ ခုကို ေရြးရပါလိမ္႕မယ္ ၊ ေျပာခ်င္တာက မလိုတာ မသင္ခိုင္းတာကိုပါ
၊ ဒါေပမဲ႕ သိပၸံေက်ာင္းသားေတြကို သြားေမးၾကည္႕ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင္႕ ၊ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင္႕
နဲ႕ လြတ္လပ္စြာစည္းရံုးခြင္႕ သူတို႕အကုန္သိေနပါတယ္ ၊ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္မွာ အသားအေရာင္တုိက္ဖ်က္ေရးေခါင္းေဆာင္ၾကီး
မာတင္လူသာကင္းရဲ႕သမုိင္းဝင္ “ I Have A Dream “ မိန္႕ခြန္းေျပာခဲ႕တယ္ - ဘာအေၾကာင္းအရာေတြပါတယ္ဆိုတာက
အစ သိေနၾကတာ အတုယူဖုိ႕ေကာင္းပါတယ္ ၊ စာလဲသင္တယ္ သမုိင္းကိုလဲ မေမ႕ဘူး ေရွ႕ကိုလဲဆက္လက္ခ်ီတက္မယ္႕
မူအတိုင္း ကေလးေတြကိုပ်ိဳးေထာင္သြားတာ အားရစရာပါ ၊ ႏိုိင္ငံ႕အတြက္အသက္စြန္႕ခဲ႕ၾကတဲ႕
အာဇာနည္မ်ားရဲ႕နာမယ္ေတြမသိၾကေတာ႕တဲ႕ သမိုင္းအမွန္ကိုအဆက္ျဖတ္ခံခဲ႕ရတဲ႕ ျမန္မာျပည္ေက်ာင္းသားမ်ားအစားရင္ေလးမိပါတယ္
၊ အခုလိုရွင္းျပလာရတာက သိပၸံလိုင္းတက္မဲ႕ေက်ာင္းသားကို မလိုတာမသင္ဘူးဆုိေပမယ္႕ အေျခခံဥပေဒ
နဲ႕ ဖက္ဒရယ္ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားဘယ္လုိအလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာကို အလယ္တန္းမွာကတည္းက
ဦးေႏွာက္ထဲရုိက္သြင္းေပးလိုက္တာပါ ၊ ေက်ာင္းသားဟာ ႏုိင္ငံေရးရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလို႕
အားလံုးခံယူထားၾကတာပါ ။
ရုိးရုိးသားသားဝန္ခံရရင္
သင္ရိုးညႊန္းတမ္းအေၾကာင္းေရးေနေပမယ္႕ ျပင္ေပးႏိုင္တဲ႕ ပညာရွင္ေတြလို စာေရးသူ ဥာဏ္မမီပါဘူး ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံကို
စာေတြ႕/ပညာေတြ႕နဲ႕အလုပ္အေက်ြးမျပဳႏိုင္ေပမယ္႕ သားသမီး/ရင္ေသြး/ေက်ာင္းသားေတြကို ကိုယ္ခ်င္းစာျပီး
တစ္ေထာင္႕တစ္ေနရာကေန ကိုယ္ေတြ႕ နဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳဒါန
ျပဳပါရေစ ၊ အေျခခံပညာေရးမွာ ဘယ္လိုစာအျမင္႕ကိုဘဲေျပာင္းသင္သင္ ဆရာ/ဆရာမေတြရဲ႕ ေခါက္ရိုးက်ိဳးသင္ပံုသင္နည္းမေျပာင္းရင္ေတာ႕
အေျခမလွႏိုင္တာ ေသခ်ာပါတယ္ ၊ ေလာကအေၾကာင္း စျပီး စဥ္းစားတတ္တဲ႕အရြယ္ ၆ တန္းေလာက္အတည္းက
စဥ္းစားပံု စဥ္းစားနည္း ၊ ျပသနာကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းနည္း အဲဒါေတြကို အက်ြမ္းဝင္ေနၾကပါျပီ
၊ ေမးခြန္းအတြက္အေျဖမွတ္စုထုတ္ေပးတာမ်ိဳးလံုးဝမရွိပါဘူး ၊ လြယ္လြယ္ကူကူေျဖႏိုင္ဖုိ႕
ေမးခြန္းေတြကို ေရြးခ်ယ္- Multiple Choice Question နဲ႕ ေျဖၾကရတာ အမ်ားစုပါ ၊ က်က္ထားသမွ်ထဲက
ျပန္ေျဖဖို႕မွတ္စုေျဖ- Essay Question ေတြ က ေမးခြန္း ၄ ခု မွာမွ ၁ ခု ေလာက္ဘဲ ပါတာပါ
၊ စာစစ္သူရဲ႕အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က “ စာေျဖသူေက်ာင္းသားဟာ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းဖတ္စာကို ဘယ္ေလာက္နားလည္ျပီး ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာအထိျပန္ေျပာႏုိင္သလဲ
၊ သူ႕အနာဂါတ္မွာ ဘယ္ေလာက္အသံုးခ်ႏုိင္မလဲ ” အဲဒါကိုဖမ္းတာပါဘဲ ။
အခုေခတ္ျမန္မာျပည္က
အသင္႕တင္႕ကေန အလြန္ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတဲ႕အသိုင္းအဝိုင္းသားသမီးမ်ား ျမန္မာေက်ာင္းႏႈတ္ျပီး
ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ ပညာသင္ေစဖုိ႕ လံုးပန္းေနတာကို တစ္တုိင္းျပည္လံုးနဲ႕ တာဝန္ရွိသူေနျပည္ေတာ္အစိုးရပါမက်န္
ထင္ထင္သာသာ သိေနၾကပါျပီ ၊ တနည္းအားျဖင္႕ ပညာေရးယိုစိမ္႕မႈလို႕ေျပာႏုိင္သလို အနာဂတ္ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးဆက္သစ္အင္အားျပဳန္းတီးမႈလို႕
ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ အမည္ကင္ပြန္းတတ္ရင္ လြန္အံ႕မထင္ပါ ၊ ဒီလို ထုနဲ႕ထည္ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းမႈကို
တန္ဖိုးထားဟန္႕တားဖုိ႕ သင္ရိုးသစ္ျပဌာန္းႏိုင္ေရး တစ္ခုထဲနဲ႕ မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး ၊ အလုပ္ျဖစ္တဲ႕
စာသင္စံနစ္ကသာ လိုရာခရီးကို ပို႕ေဆာင္ေပးႏုိင္ပါလိမ္႕မယ္ ။
အေမရိကန္
အလယ္တန္း/အထက္တန္းေက်ာင္းစာသင္ခန္းေတြမွာ စာသင္သား ၂ဝ ထက္မပိုၾကပါ ၊ ေဒသႏၱရေကာလိပ္အတန္း-
Community College ေတြထက္ေတာင္ လူဦးေရေလွ်ာ႕ထားတာ ကေလးေတြကို အာရံုစုိက္ႏိုင္ဖုိ႕သာမက
မႏိုင္မွာကိုလဲ စိုးရိမ္လို႕ဆိုတာ သိရပါတယ္ ၊ ကိုယ္စာရျပီးေရာစံနစ္/တစ္ကုိယ္ေကာင္းစံနစ္ကို
အေျခမျပဳဘဲ ၄ ေယာက္တန္သည္ ၅ ေယာက္တန္သည္ အုပ္စုဖြဲ႕- Team Up ခိုင္းပါတယ္ ၊ ဆရာ/ဆရာမ
နဲ႕ တစ္ဦးခ်င္း ေျပာဆိုေျဖၾကားရတာရွိသလို အုပ္စုလုိုက္ေပါင္းလုပ္ရတဲ႕အလုပ္- Group
Task က မနဲမေနာပါ ၊ ဒီမွာတင္ ျမန္မာမ်ားအတုယူသင္႕တာက ကိုယ္ေျဖတဲ႕အေျဖဟာ ကိုယ္႕တစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္ဘဲ
အမ်ား- Group ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ႕ လႊတ္ေတာ္စိတ္ဓါတ္မ်ိဳး- Public Mind-Set ထားတတ္ဖို႕သင္ေပးလုိက္တာက
အစိုးရသင္တန္းမ်ားမဟုတ္ဘဲ “ အလယ္တန္းေက်ာင္း ” ျဖစ္ေနတာပါဘဲ ၊ ဒါဟာ လူသားတုိင္းလုပ္သင္႕တဲ႕ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ပါတယ္လို႕ ေက်ာင္းကလမ္းဖြင္႕ေပးလိုက္တာပါ ။
ကိုယ္႕အုပ္စုထဲက
တစ္ေယာက္ေယာက္ စာမရလို႕ ဆရာမအိမ္မွာ က်ဴရွင္သြားယူစရာမလုိပါ ၊ ဒီအုပ္စုတြင္းထဲမွာဘဲ
မသိတဲဲ႕သူကို က်န္တဲ႕သိတဲ႕သူ ၃ ေယာက္က ဝိုင္းျပီးရွင္းျပေစပါတယ္ ၊ ဒီလိုအုပ္စုတြင္းစကားေျပာ-
Group Chat ၊ အုပ္စုတြင္းေဆြးေႏြး- Group Discussion ေဖာ္ေဆာင္ထားျပီး ေနာက္ဆံုးအဆိုတင္သြင္းဖုိ႕
အုပ္စုတြင္းသေဘာတူညီမႈစာခ်ြန္လႊာ- Group Essay ေရးတင္ခိုင္းပါတယ္ ၊ တင္လာတဲ႕အဆိုလႊာ
( စာစီစာကံုး) ေတြထဲကမွ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ( ဆရာ/ဆရာမ ) က ဘယ္အုပ္စုအဆို- Turn In အေကာင္းဆံုးဆိုတာ
အမွတ္ေပးပါတယ္ ၊ ကိုယ္႕အုပ္စုထဲက ရ ထားတဲ႕ထုိင္ခံုမွာ အိပ္မငိုက္ရေအာင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး
( ေက်ာင္းသားမ်ား ) ျပန္ေရာျပီး စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ( အုပ္စုအသစ္ ) ေတြ ထပ္ဖြဲ႕ခုိင္းျပီး
လက္တြဲအလုပ္လုပ္ေစပါတယ္ ၊ အခ်င္းခ်င္းရန္ျဖစ္ရင္လြႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ( ဆရာ ) က လံုးဝမၾကိဳက္ပါဘူး
၊ ေမးခြန္းေမးတာကိုလြတ္လပ္စြာခြင္႕ျပဳေပးထားျပီး တခ်ိဳ႕ေမးခြန္းေတြကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
( ေက်ာင္းသား ) အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္နားလည္မႈယူျပီး ေျဖၾကားေစပါတယ္ ၊ မရွင္းတာ/မသိတာကိုလဲ
ရွင္းျပေစပါတယ္ ၊ လႊတ္ေတာ္နားတဲ႕အခ်ိန္ ( ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ) မွာ အထူးႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲ
( က်ဴရွင္ ) တက္စရာမလိုဘဲ လူထုအသံနားေထာင္ျခင္း ( အိမ္စာ ) လုပ္ရပါေတာ႕တယ္ ၊ ညမအိပ္ခင္နဲ႕ေနာက္တစ္ရက္လႊတ္ေတာ္
( ေက်ာင္း ) ျပန္မတက္ခင္ လြတ္ေတာ္နာယက ( ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ) က မွာလိုက္တဲ႕စာတမ္းျပဳစုျခင္း
( စာဖတ္ျခင္း ) ကို အနည္းဆံုး ၁ နာရီ လုပ္ရတယ္ဆုိတာ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေနတဲ႕
ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္နဲ႕ အလယ္တန္းကေနအထက္တန္းပညာေရးကိုခ်ည္းနင္းဝင္ေရာက္ေနၾကတဲ႕ အေမရိကန္အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝကို
ေမတၱာအရင္းခံ၍ ႏိႈင္းယွဥ္ျပလိုက္ရပါတယ္ ။
No comments:
Post a Comment