ေဆာင္းပါးရွင္ - ကိုညီညီ ( ေတာင္ၾကီး ) |
.
ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕
မ်က္စိေမွး-နားေလး စီးပြားေရးဘဝကေန ေနာက္ထပ္အခန္းက႑တစ္ခုဖြင္႕ဖို႕အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ကိုျပပါဆိုရင္
လက္မတင္ေလးတင္မွ အနည္းငယ္ပြင္႕လင္းလာတဲ႕ ကုန္သြယ္မႈအရွိန္အဟုန္ကုိ ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အခုလိုအခ်ိန္မွာ လုပ္ခစားသာမန္လူတန္းစားအျပင္ သင္ညာ၊ ရာထူး၊ ပညာေရး နဲ႕ ရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္စားေသာက္ရမယ္႕
လုပ္ငန္းအေတြ႕အၾကံဳတုိ႕ကို “ ထည္႕ေရာင္း - Sell ” ရပါတယ္။ ဒါကို အေနာက္ႏုိင္ငံမွာ
မိမိရဲ႕အခ်ိန္ကိုေရာင္းတယ္၊ လုပ္အားကိုေရာင္းတယ္လို႕ သံုးႏႈန္းၾကျပီး ေနာက္ဆံုးမွာ
အလုပ္ရွင္ဘက္က “ လုပ္ငန္းအေတြ႕အၾကံဳ - Work Experience ” ကို ဝယ္ခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
ဒီေတာ႕
အလုပ္ေလွ်ာက္တဲ႕အခါ မိမိရဲ႕အေတြ႕အၾကံဳကို ေမးသမွ်ျပန္ေျပာႏုိင္ေအာင္ ေခါင္းထဲမွာစီထားရမယ္။
ဒါမွသာ ေကာက္ကာငင္ကာေမးခ်လာတဲ႕ လူေတြ႕ေမးျမန္းျခင္း - Interview ဆိုတာလည္း ခက္တယ္မရွိပဲ
ေအာင္ျမင္စရာနည္းလမ္းျဖစ္လာပါမယ္။ လူေတြက အင္တာဗ်ဴး .. အင္တာဗ်ဴးလို႕သာ အလြယ္ေျပာၾကတာ
ဘာေတြျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုတာ နဲ႕ ဘယ္ေနရာကအရင္းအျမစ္ေတြကုိ ယူငင္သံုးစြဲရမယ္ဆုိတာကို အနည္းစုေသာလုပ္သားမ်ားသာ
သိၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ အေနာက္ႏုိင္ငံကေန ဘယ္လုိေကာင္းတဲ႕နမူနာေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕သင္ယူဖို႕ရွိေနပါသလဲ?
ေလ႕လာၾကည္႕ရေအာင္..။
.
.
အလုပ္တစ္ခုကိုဝင္ေရာက္ေလွ်ာက္ထားမယ္ဆိုတဲ႕အခါ
ဘယ္သူမဆို “ ဘာေတြေမးမလဲ မသိဘူးေနာ္ ” လို႕ မလူးသာမလႈပ္သာ က်ဥ္းၾကပ္တဲ႕ဇာတ္ကြက္ကေန
စျပီးစဥ္းစားၾကတယ္။ စာဖတ္သူမ်ားေရာ ဒီအယူအဆရွိတဲ႕ထဲမွာ ပါေနပါသလား? ဆန္းစစ္ၾကည္႕ပါ။
အေမရိကားက အင္တာဗ်ဴးေျဖဖို႕ျပင္ဆင္ေနသူတစ္ေယာက္ဟာ “ ငါသာအလုပ္ရွင္ဆုိရင္ ဘယ္လုိလူကိုအလုပ္ခန္႕မလဲ?
” ဆိုတာကေန စစဥ္းစားပါတယ္။ ဒီကေနမွ သူေလွ်ာက္တဲ႕ရာထူးဟာ ဘယ္လိုအလုပ္မ်ိဳးလဲ? ဘယ္လိုစီမံခန္႕ခြဲမႈေတြလုပ္ရသလဲ?
ဘာလိုအပ္ခ်က္ေတြအရ ဘယ္လိုျပင္ဆင္ထားမွ ေအာင္ႏုိင္မယ္ဆိုတာကုိပါ ခေရေစ႕တြင္းက် ေလ႕လာၾကတယ္။