ေရြးခ်ယ္စရာ အေမရိကားအလုပ္ဗီဆာ

My Blog List

Sunday, August 30, 2015

ေျပာျပခ်င္တဲ႕ စြမ္း တက္မယ္႕ AP Calculus (AB) အတန္းအေၾကာင္း

ေဆာင္းပါးရွင္ - ကိုညီညီ ( ေတာင္ၾကီး )
.
ဒီစာစုေလးမွာ ေဆာင္းပါးေရးတာထက္ ျမန္မာႏုိင္ငံကေန မိမိသားသမီးကို ႏိုင္ငံျခားေက်ာင္း အဆင္႕ျမင္႕ျမင္႕ထားခ်င္သူ မိဘမ်ားကုိေျပာျပခ်င္တဲ႕ ေစတနာ နဲ႕ ပရဟိတသုတ ေပါင္းစပ္ျပီး သတင္းစကားပါးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပိုမွန္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ငယ္ငယ္က ျမန္မာဘာသာျပန္ထားတဲ႕သခ်ာၤဘာသာရပ္ကိုသင္ခဲ႕ရျပီး လက္ရွိေက်ာင္းပညာေရးနဲ႕ အႏွစ္ ( ၃ဝ ) ေလာက္ေဝးလာခဲ႕ျပီမုိ႕ ဘာသာရပ္အေခၚအေဝၚေတြငွားယူသံုးစြဲရာမွာ အခက္အခဲရွိလာပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ ဒီဘက္ႏုိင္ငံေရာက္မွတက္ခဲ႕တဲ႕ အဂၤလိပ္လိုသင္ရတဲ႕သခ်ာၤအေျခခံအနည္းငယ္ရွိရင္းစြဲျဖစ္လို႕သာ ကိုယ္ေရးကုိယ္တာေရွ႕မထားပဲ ေရးျပပါရေစ။
.
.
အေမရိကားေရာက္ျပီး ( ၁ ) ႏွစ္ျပည္႕ျပီး ( ၁ ) ပတ္ေက်ာ္တာနဲ႕ ကြန္ျမဴနတီေကာလိပ္ကို ကြ်န္ေတာ္ စတက္ပါတယ္။ ဘာယူရမယ္ဆိုတာထက္ အေျခခံယူနစ္ျဖည္႕ဖို႕ အဂၤလိပ္ နဲ႕ သခ်ာၤေတာ႕ မျဖစ္မေနယူရတယ္။ ဒီ ( ၂ ) မ်ိဳးသင္ရတာနဲ႕တင္ အခုလုိအေမရိကားေရာက္တာတန္တယ္လို႕ ခပ္ကဲကဲေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ႕ ဒီလိုအဂၤလိပ္စာ နဲ႕ အဂၤလိပ္လိုသင္တဲ႕သခ်ၤာကို သင္ယူဖို႕ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ႕တာ ကြ်န္ေတာ္ ( ၁၃ ) ႏွစ္သားကတည္းကပါ။ ဒီလိုနဲ႕ ..
.
စေကာ႕တလန္လူမ်ိဴး သခ်ာၤပါေမာကၡသင္တဲ႕ သခ်ာၤအတန္းမွာ အထက္တန္းေက်ာင္းက ( ၁၄ ) ႏွစ္သားေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ လာတက္ေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္အံ႕ၾသမိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕သင္သလိုသူလိုက္သင္တယ္။ အိမ္စာလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႕နဲ႕အတူတူလုိက္လုပ္တယ္။ စဥ္းစားၾကည္႕တယ္ .. သူ႕အရြယ္နဲ႕ေကာလိပ္ေက်ာင္းနဲ႕ဘာဆုိင္လို႕လဲေပါ႕။ ညပိုင္းေမွာင္ေလာက္က်မွစတဲ႕အတန္းကို သူ႕အေဖကလာပို႕တယ္။ အတန္းျပီးတဲ႕ ည ( ၉ ) နာရီေလာက္ဆိုလည္း စိတ္ရွည္ရွည္လာၾကိဳတာပါပဲ။
.
.
ေနာက္မွသိရတာက အထက္တန္းျပီးရင္ယူရမယ္႕ သခ်ာၤသင္တန္းေတြကို စာလုိက္ႏုိင္တဲ႕ကေလးကိုခုန္တက္ခြင္႕ေပးတဲ႕ AP – Advanced Placement Test ေအာင္လုိ႕ေရာက္လာတာျဖစ္တယ္။ ဆိုလိုတာက ဥပမာ - သူက ( ၁၂ ) တန္းမွာသင္ရတဲ႕အတန္းဘာသာရပ္အားလံုးက သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕တူခ်င္တူမယ္ .. ဒါေပမယ္႕ သခ်ာၤက်ေတာ႕ ေကာလိပ္အဆင္႕ကို သူလုိက္ႏုိင္လို႕ ေက်ာင္းကသခ်ာၤအခ်ိန္မွာ အတန္းၾကီးကိုသြားတက္ရတဲ႕ပံုစံမ်ိဳးပါ။ ( ၁ဝ ) တန္း၊ ( ၁၁ ) တန္း မွာ အျမင္႕သခ်ာၤ ( ၁၂ ) တန္းက ရွိေပမယ္႕ ( ၁၂ ) တန္းေရာက္လာတဲ႕ဒီေက်ာင္းသားကေတာ႕ ေကာလိပ္မွာသခ်ၤာဆက္သင္ရေတာ႕တာေပါ႕။

.
အခု ဒီအေျခအေနကုိေရာက္လာသူက အိမ္ကအငယ္ေကာင္ေလး “ စြမ္း ” ပါ။ ( ၇ ) တန္းေရာက္ေတာ႕ ( ၈ ) တန္းသခ်ာၤကို ေက်ာ္တက္ရတယ္။ ဒီ႕အတြက္ေက်ာင္းမွာ အတန္းတက္ - Placement Test တစ္ခုေျဖခဲ႕ရတယ္ဆိုတာ သူမွတ္မိတယ္။ “ စြမ္း ” က
.
“ ေက်ာင္းမွာ သခ်ာၤတက္ျပီးၾကီဳးစားခ်င္တဲ႕သူေတြ သိပ္မမ်ားဘူး။ ျပီးေတာ႕ သခ်ာၤကို အမွတ္မေကာင္းတဲ႕ (B)  ၊ (C) ၊ (D) အဆင္႕ေတြနဲ႕ ခပ္နိမ္႕နိမ္႕သြားေနသူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိတယ္ ”
.
“ တစ္ခ်ိဳ႕အာရွတိုက္ကလူေတြက တစ္အားၾကီးေတာ႕မေတာ္ဘူး။ ဒါေပမယ္႕ (A-) တုိ႕ ဘာတုိ႕ရတယ္ဆုိေတာ႕ ေတာ္တာေပါ႕။ အခုေနာက္ပိုင္း သခ်ၤာကပိုခက္လာေတာ႕ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြဆို သခ်ၤာအခန္းမယူေတာ႕ပဲ ထြက္ကုန္ၾကတယ္ ”
.
“ ( ၈ ) တန္းတုန္းက ( ၉ ) တန္းသခ်ၤာသြားတက္တုန္းကဆုိရင္ ( ၉ ) တန္းေက်ာင္းသား နဲ႕ ( ၁ဝ ) တန္းေက်ာင္းသား ( ၉ တန္းသခ်ၤာတက္ေနတုန္း ) ေတြက ( ၈ ) တန္းေက်ာင္းသားကုိ သခ်ၤာေတြမတြက္တတ္လို႕ လာေမးၾကတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလဆို ( ၁၁ ) တန္းကလူေတြေတာင္ပါလုိက္ေသးတယ္ ” လို႕ ကြ်န္ေတာ္စာေရးေနတုန္း ေဘးကေန ေျပာျပပါတယ္။
.
.
အခု သူ႕ရဲ႕ ( ၁၁ ) တန္းေက်ာင္းျပန္စဖြင္႕ေတာ႕ ေက်ာင္းကေန AP Class ေတြတက္ႏိုင္မယ္႕ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ မိတ္ဆက္စာေပးလာတယ္။ လာမယ္႕ႏွစ္ ေမလ မွာ ေျဖရမယ္႕စာေမးပြဲအတြက္ ေက်ာင္းက Calculus ကို ျပင္ဆင္ေပးပါမယ္။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားဘုတ္အဖြဲ႕ - The College Board က စီစဥ္တဲ႕ အတန္းတက္စာေမးပြဲအတြက္ အပုိင္း ( ၃ ) ပိုင္း အက်ံဴးဝင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
.
ဒီႏွစ္ “ စြမ္း ” တက္ရမယ္႕ ( ၁၂ ) တန္း ရဲ႕ AP Calculus (AB) အတန္းမွာ အပုိင္း ( ၁ ) အေနနဲ႕ Functions ၊ Graphs နဲ႕ Limits  အုပ္စုမွာ Analysis of Graphs, Limits of Functions, Asymptotic and Unbounded Behavior, Continuity as a Property of Functions စတာေတြ ပါဝင္တယ္။
.
ဒါ႕အျပင္ Derivatives အုပ္စုထဲမွာ Concepts of the Derivative at a Point, Derivative as a Function, Second Derivative, Application of Derivatives, Computation of Derivatives တို႕ပါေနျပန္တယ္။
.
ေနာက္ဆံုးအုပ္စု Integrals မွာေတာ႕ Interpretation and Properties of Definite Integrals, Application of Integrals, Fundamental Theorem of Calculus, Techniques and Applications of Antidifferentiation, Numerical Approximation တို႕ပါဝင္ၾကတယ္။
.
.
ေက်ာင္းကေပးတဲ႕ဒုတိယစာမ်က္ႏွာမွာ ျပီးခဲ႕တဲ႕ႏွစ္ ( ၂ဝ၁၄ - ၂ဝ၁၅ ) မွာ ဝင္ေျဖတဲ႕ေက်ာင္းသား ( ၈၅ ) ဦး မွာ ( ၆၅% ) ေအာင္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ အျမင္႕စားအမွတ္နဲ႕ေအာင္တဲ႕ေက်ာင္းသား ( ၁၆ ) ဦး ပါတယ္လို႕ေျပာထားပါတယ္။ ဒီကိန္းကဏန္းက ဝင္ေျဖတဲဲ႕ေက်ာင္းသား ( ၁ဝဝ ) ထဲက ( ၂ဝ ) ဦး တစ္နည္းအားျဖင္႕ ( ၂ဝ ) ရာခိုင္ႏႈန္းကို သူတုိ႕ဘဝအတြက္ သခ်ၤာေတာ္တဲ႕ေက်ာင္းသားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရတယ္။
.
ဒါဟာမ်ားျပားလွတဲ႕ပမာဏမဟုတ္ေသာ္လည္း အေမရိကန္ေက်ာင္းေတြမွာ နည္းပါးတဲ႕သခ်ၤာေတာ္သူေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ ဂုဏ္ယူစရာပါ။ ဒီရလဒ္ေတြေပၚကေန မိဘေတြက ေက်ာင္းသားေတြအေပၚမွာ ဘာကိုေမွ်ာ္လင္႕ႏိုင္ပါသလဲ? .. ေအာက္မွာ “ ေမွ်ာ္လင္႕ႏုိင္ေသာ ေက်ာင္းတြင္းေလ႕လာမႈရလဒ္ - ESLT ( Expected School-Wide Learning Results ) [ ၆ ] ခ်က္ ကို ဆက္ရွင္းျပထားပါေသးတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ႕ ..
.
.
၁.. An Effective Communicator = ထိထိေရာက္ေရာက္ေျပာဆိုဆက္ဆံႏိုင္သူ
.
၂.. An Effective User of Appropriate Technology = သင္႕တင္႕ေလ်ာက္ပတ္တဲ႕နည္းပညာေတြကို ထိေရာက္စြာသံုးစြဲႏုိင္သူ
.
၃.. A Critical Thinker = ေဝဖန္ပိုင္းျခားစဥ္းစားႏုိင္သူ
.
၄.. An Effective Problem Solver = ျပသနာကိုထိထိေရာက္ေရာက္ေျဖရွင္းႏုိင္သူ
.
၅.. An Informed Citizen = ေခတ္ကုိသိတဲ႕ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္
.
၆.. A Responsible Individual = တာဝန္ယူတတ္တဲ႕လူပုဂိၢဳလ္ … စတာေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။
.
.
အတန္းေနာက္က်ခြင္႕ ( ၃ ) ၾကိမ္ရွိျပီး ထပ္တိုးလာတဲ႕ အတန္းေနာက္က်မႈေတြကုိ အတန္းမတက္ေစပဲ အေရးယူမယ္လုိ႕သိရတယ္။ တစ္ကယ္လို႕အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင္႕ ေက်ာင္းပ်က္ခဲ႕ရင္ ေနာက္တစ္ရက္မွာ အိမ္စာကိုျပန္တင္ႏုိင္တယ္။ ဘာေမးမယ္ .. ဘယ္ပုစၦာကိုအိမ္စာတင္ရမယ္ဆိုတာကိုေတာ႕ ၾကိဳေပးသိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ႕အျပင္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစစ္တဲ႕သခ်ၤာစာေမးပြဲေတြကိုလည္း ေျဖရဦးမယ္ဆိုတာ ေရးထားပါတယ္။
.
အမွတ္ေပးစံနစ္ - Grading Policy မွာ အပတ္စဥ္စစ္တဲ႕စာေမးပြဲ - Assessments ေတြကေန ( ၇ဝ% ) ရမွာျဖစ္ျပီး ေန႕စဥ္၊ အပတ္စဥ္ အိမ္စာ နဲ႕ မွတ္စု ( Assignments and Notes ) ေတြ မွန္မွန္တင္ရင္ ( ၃ဝ% ) ရႏိုင္မွာပါ။ အတန္းထဲမွာ ပုစၦာတင္ဖို႕ အခ်ိန္အခက္အခဲရွိတဲ႕ေက်ာင္းသားဆိုရင္ Calculus နားလည္တဲ႕ တစ္ျခားေက်ာင္းသားကိုေမးႏုိင္ျပီး ကူးခ်လို႕ေတာ႕မရပါ။
.
ကူးခ်တာေတြ႕ရင္ေတာ႕ ( သံုည ) အမွတ္ပဲရပါလိမ္႕မယ္။ အေရးအၾကီးဆံုးက ေက်ာင္းသားကိုယ္တုိင္ဟာ ပိုမိုအဆင္႕ျမင္႕လာမယ္႕ သခ်ၤာသင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြအတြက္ အေျခခံက်က်ျပင္ဆင္သြားဖို႕ျဖစ္တယ္လုိ႕ ညႊန္ၾကားထားပါတယ္။
.
.
ေက်ာင္းသားေတြလုိက္နာရမယ္႕ အေျခံစည္းမ်ဥ္းေတြကုိဖတ္ၾကည္႕တာမွာ ဘာမွထူးထူးျခားျခားမေတြ႕ရပါဘူး။ ေက်ာင္းစာရြက္အရ အခ်က္ ( ၄ ) ခ်က္ ေတာင္းဆိုတာေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ႕
.
( က ) Be Respectful = ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္းေလးစားရမယ္
.
( ခ ) Support Others = ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္းမႏွိမ္ပဲ သူတုိ႕ရဲ႕စာသင္ၾကားမႈကို အေထာက္အကူျပဳရမယ္ .
( ဂ ) Be Responsible = ကိုယ္႕ေက်ာင္းသံုးပစၥည္းေတြ နဲ႕ စာေမးပြဲ၊ အိမ္စာ၊ မွတ္စုေတြကုိ တာဝန္ယူရမယ္
.
( ဃ ) If you don’t know, ASK = တစ္ခုခုမသိရင္ ျငိမ္မေနပါနဲ႕ --- ေမးပါ --- စတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
.
.
ဒီအခ်က္ေတြကိုၾကည္႕လုိက္ရင္ ဘာထူးျခားတာေတြ႕ရပါသလဲ? ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ျမန္မာႏုိင္ငံကေက်ာင္းသားေတြ လိုက္မလုပ္ႏုိင္တဲ႕အခ်က္တစ္ခုတစ္ေလမ်ားပါသလားဆုိတာရွာၾကည္႕မိတယ္။ အားလံုးလုိက္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ အားမနာတမ္းေထာက္ျပရရင္ေတာ႕ Support Others သူမ်ားကိုလက္တြဲေခၚဖို႕က ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြမွာ အေလ႕အက်င္႕ေကာင္းေတြ ေမြးျမဴရပါမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ေမးဖို႕ပါ ..  If you don’t know, ASK ..!
.
အားလံုးထဲမွာအၾကိဳက္ဆံုးကေတာ႕ ေက်ာင္းအတြက္လုိတဲ႕ပစၥည္းမ်ားစာရင္းပါ။ ေတာင္းဆုိထားတာေတြက Pencils, Lined Paper, Graph Paper, White Board Pens, Big Brain, Textbook, နဲ႕ Graphing Calculator တို႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္ၾကည္႕လုိက္ရင္လြယ္လြယ္ေလးေပမယ္႕ အလယ္မွာေရးထားတဲ႕ “ Big Brain ” ဆိုတာ ဘယ္လိုေက်ာင္းသံုးပစၥည္းအသစ္မ်ားျဖစ္မလဲဆိုျပီး “ စြမ္း ” ကို ေမးၾကည္႕ေတာ႕ သူက ထရယ္ပါတယ္။ သူက “ Big Brain ” ဆိုတာ ပစၥည္းကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး “ ဥာဏ္ေကာင္းတဲ႕ဦးေႏွာက္တစ္ခု ” ပါလာရင္ ရျပီ လို႕ေျပာတာလို႕ ရွင္းျပတယ္။
.
.
ေကာင္းလိုက္တာ .. ဒါဆုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ျမန္မာသားသမီးေတြ ႏိုင္ငံျခားေက်ာင္းမွာလာတက္ရင္ AP Class တက္ဖို႕ေမွ်ာ္လင္႕ခ်က္ရွိတယ္။ ျမန္မာလူငယ္ေတြမွာ “ Big Brain ” ပါလာျပီးသားပဲေလ။ ကေလးငယ္ေတြကို သာသာစကားကြ်မ္းက်င္ဖုုိ႕ နဲ႕ စည္းစံနစ္က်က်ေလ႕က်င္႕ေပးဖုိ႕ပဲလုိတာ..။
.
( မွတ္ခ်က္ ။။။။။။။။။။ အခု အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ AP Calculus (AB) တက္ျပီးသြားရင္ ေနာက္တစ္ဆင္႕မွာ AP Calculus (BC) တက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္ )
.
ခင္မင္ျခင္းမ်ားစြာျဖင္႕
.
08-30-2015
.
.
.
Myanmar Unicode Version:
.
.
“ ပြောပြချင်တဲ့ စွမ်း တက်မယ့် AP Calculus (AB) အတန်းအကြောင်း ”
ဆောင်းပါးရှင် - ကိုညီညီ ( တောင်ကြီး )
.
ဒီစာစုလေးမှာ ဆောင်းပါးရေးတာထက် မြန်မာနိုင်ငံကနေ မိမိသားသမီးကို နိုင်ငံခြားကျောင်း အဆင့်မြင့်မြင့်ထားချင်သူ မိဘများကိုပြောပြချင်တဲ့ စေတနာ နဲ့ ပရဟိတသုတ ပေါင်းစပ်ပြီး သတင်းစကားပါးချင်တယ်ဆိုရင် ပိုမှန်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင်ငယ်ငယ်က မြန်မာဘာသာပြန်ထားတဲ့သချာၤဘာသာရပ်ကိုသင်ခဲ့ရပြီး လက်ရှိကျောင်းပညာရေးနဲ့ အနှစ် ( ၃ဝ ) လောက်ဝေးလာခဲ့ပြီမို့ ဘာသာရပ်အခေါ်အဝေါ်တွေငှားယူသုံးစွဲရာမှာ အခက်အခဲရှိလာပါတယ်။ အထူးသဖြင့် ဒီဘက်နိုင်ငံရောက်မှတက်ခဲ့တဲ့ အင်္ဂလိပ်လိုသင်ရတဲ့သချာၤအခြေခံအနည်းငယ်ရှိရင်းစွဲဖြစ်လို့သာ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာရှေ့မထားပဲ ရေးပြပါရစေ။
.
.
အမေရိကားရောက်ပြီး ( ၁ ) နှစ်ပြည့်ပြီး ( ၁ ) ပတ်ကျော်တာနဲ့ ကွန်မြူနတီကောလိပ်ကို ကျွန်တော် စတက်ပါတယ်။ ဘာယူရမယ်ဆိုတာထက် အခြေခံယူနစ်ဖြည့်ဖို့ အင်္ဂလိပ် နဲ့ သချာၤတော့ မဖြစ်မနေယူရတယ်။ ဒီ ( ၂ ) မျိုးသင်ရတာနဲ့တင် အခုလိုအမေရိကားရောက်တာတန်တယ်လို့ ခပ်ကဲကဲပြောနိုင်ပါတယ်။ ဘာဖြစ်လို့လည်းဆိုတော့ ဒီလိုအင်္ဂလိပ်စာ နဲ့ အင်္ဂလိပ်လိုသင်တဲ့သင်္ချာကို သင်ယူဖို့ စိတ်ကူးယဉ်ခဲ့တာ ကျွန်တော် ( ၁၃ ) နှစ်သားကတည်းကပါ။ ဒီလိုနဲ့ ..
.
စကော့တလန်လူမျိူး သချာၤပါမောက္ခသင်တဲ့ သချာၤအတန်းမှာ အထက်တန်းကျောင်းက ( ၁၄ ) နှစ်သားကျောင်းသားလေးတစ်ယောက် လာတက်တော့ ကျွန်တော်အံ့ဩမိတယ်။ ကျွန်တော်တို့သင်သလိုသူလိုက်သင်တယ်။ အိမ်စာလည်း ကျွန်တော်တို့နဲ့အတူတူလိုက်လုပ်တယ်။ စဉ်းစားကြည့်တယ် .. သူ့အရွယ်နဲ့ကောလိပ်ကျောင်းနဲ့ဘာဆိုင်လို့လဲပေါ့။ ညပိုင်းမှောင်လောက်ကျမှစတဲ့အတန်းကို သူ့အဖေကလာပို့တယ်။ အတန်းပြီးတဲ့ ည ( ၉ ) နာရီလောက်ဆိုလည်း စိတ်ရှည်ရှည်လာကြိုတာပါပဲ။
.
.
နောက်မှသိရတာက အထက်တန်းပြီးရင်ယူရမယ့် သချာၤသင်တန်းတွေကို စာလိုက်နိုင်တဲ့ကလေးကိုခုန်တက်ခွင့်ပေးတဲ့ AP – Advanced Placement Test အောင်လို့ရောက်လာတာဖြစ်တယ်။ ဆိုလိုတာက ဥပမာ - သူက ( ၁၂ ) တန်းမှာသင်ရတဲ့အတန်းဘာသာရပ်အားလုံးက သူ့သူငယ်ချင်းတွေနဲ့တူချင်တူမယ် .. ဒါပေမယ့် သချာၤကျတော့ ကောလိပ်အဆင့်ကို သူလိုက်နိုင်လို့ ကျောင်းကသချာၤအချိန်မှာ အတန်းကြီးကိုသွားတက်ရတဲ့ပုံစံမျိုးပါ။ ( ၁ဝ ) တန်း၊ ( ၁၁ ) တန်း မှာ အမြင့်သချာၤ ( ၁၂ ) တန်းက ရှိပေမယ့် ( ၁၂ ) တန်းရောက်လာတဲ့ဒီကျောင်းသားကတော့ ကောလိပ်မှာသင်္ချာဆက်သင်ရတော့တာပေါ့။
.
အခု ဒီအခြေအနေကိုရောက်လာသူက အိမ်ကအငယ်ကောင်လေး “ စွမ်း ” ပါ။ ( ၇ ) တန်းရောက်တော့ ( ၈ ) တန်းသချာၤကို ကျော်တက်ရတယ်။ ဒီ့အတွက်ကျောင်းမှာ အတန်းတက် - Placement Test တစ်ခုဖြေခဲ့ရတယ်ဆိုတာ သူမှတ်မိတယ်။ “ စွမ်း ” က
.
ကျောင်းမှာ သချာၤတက်ပြီးကြီုးစားချင်တဲ့သူတွေ သိပ်မများဘူး။ ပြီးတော့ သချာၤကို အမှတ်မကောင်းတဲ့ (B)  ၊ (C) ၊ (D) အဆင့်တွေနဲ့ ခပ်နိမ့်နိမ့်သွားနေသူတွေ တော်တော်များများရှိတယ် ”
.
တစ်ချို့အာရှတိုက်ကလူတွေက တစ်အားကြီးတော့မတော်ဘူး။ ဒါပေမယ့် (A-) တို့ ဘာတို့ရတယ်ဆိုတော့ တော်တာပေါ့။ အခုနောက်ပိုင်း သင်္ချာကပိုခက်လာတော့ တစ်ချို့တွေဆို သင်္ချာအခန်းမယူတော့ပဲ ထွက်ကုန်ကြတယ် ”
.
( ၈ ) တန်းတုန်းက ( ၉ ) တန်းသင်္ချာသွားတက်တုန်းကဆိုရင် ( ၉ ) တန်းကျောင်းသား နဲ့ ( ၁ဝ ) တန်းကျောင်းသား ( ၉ တန်းသင်္ချာတက်နေတုန်း ) တွေက ( ၈ ) တန်းကျောင်းသားကို သင်္ချာတွေမတွက်တတ်လို့ လာမေးကြတယ်။ တစ်ခါတစ်လေဆို ( ၁၁ ) တန်းကလူတွေတောင်ပါလိုက်သေးတယ် ” လို့ ကျွန်တော်စာရေးနေတုန်း ဘေးကနေ ပြောပြပါတယ်။
.
.
အခု သူ့ရဲ့ ( ၁၁ ) တန်းကျောင်းပြန်စဖွင့်တော့ ကျောင်းကနေ AP Class တွေတက်နိုင်မယ့်ကျောင်းသားတွေအတွက် မိတ်ဆက်စာပေးလာတယ်။ လာမယ့်နှစ် မေလ မှာ ဖြေရမယ့်စာမေးပွဲအတွက် ကျောင်းက Calculus ကို ပြင်ဆင်ပေးပါမယ်။ ကောလိပ်ကျောင်းများဘုတ်အဖွဲ့ - The College Board က စီစဉ်တဲ့ အတန်းတက်စာမေးပွဲအတွက် အပိုင်း ( ၃ ) ပိုင်း အကျူံးဝင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
.
ဒီနှစ် “ စွမ်း ” တက်ရမယ့် ( ၁၂ ) တန်း ရဲ့ AP Calculus (AB) အတန်းမှာ အပိုင်း ( ၁ ) အနေနဲ့ Functions ၊ Graphs နဲ့ Limits  အုပ်စုမှာ Analysis of Graphs, Limits of Functions, Asymptotic and Unbounded Behavior, Continuity as a Property of Functions စတာတွေ ပါဝင်တယ်။
.
ဒါ့အပြင် Derivatives အုပ်စုထဲမှာ Concepts of the Derivative at a Point, Derivative as a Function, Second Derivative, Application of Derivatives, Computation of Derivatives တို့ပါနေပြန်တယ်။
.
နောက်ဆုံးအုပ်စု Integrals မှာတော့ Interpretation and Properties of Definite Integrals, Application of Integrals, Fundamental Theorem of Calculus, Techniques and Applications of Antidifferentiation, Numerical Approximation တို့ပါဝင်ကြတယ်။
.
.
ကျောင်းကပေးတဲ့ဒုတိယစာမျက်နှာမှာ ပြီးခဲ့တဲ့နှစ် ( ၂ဝ၁၄ - ၂ဝ၁၅ ) မှာ ဝင်ဖြေတဲ့ကျောင်းသား ( ၈၅ ) ဦး မှာ ( ၆၅% ) အောင်ပါတယ်။ အဲဒီအထဲကမှ အမြင့်စားအမှတ်နဲ့အောင်တဲ့ကျောင်းသား ( ၁၆ ) ဦး ပါတယ်လို့ပြောထားပါတယ်။ ဒီကိန်းကဏန်းက ဝင်ဖြေတဲ့ကျောင်းသား ( ၁ဝဝ ) ထဲက ( ၂ဝ ) ဦး တစ်နည်းအားဖြင့် ( ၂ဝ ) ရာခိုင်နှုန်းကို သူတို့ဘဝအတွက် သင်္ချာတော်တဲ့ကျောင်းသားအဖြစ် သတ်မှတ်ပေးနိုင်တယ်ဆိုတာ တွေ့ရတယ်။
.
ဒါဟာများပြားလှတဲ့ပမာဏမဟုတ်သော်လည်း အမေရိကန်ကျောင်းတွေမှာ နည်းပါးတဲ့သင်္ချာတော်သူကျောင်းသားတွေကြားမှာ ဂုဏ်ယူစရာပါ။ ဒီရလဒ်တွေပေါ်ကနေ မိဘတွေက ကျောင်းသားတွေအပေါ်မှာ ဘာကိုမျှော်လင့်နိုင်ပါသလဲ? .. အောက်မှာ “ မျှော်လင့်နိုင်သော ကျောင်းတွင်းလေ့လာမှုရလဒ် - ESLT ( Expected School-Wide Learning Results ) [ ၆ ] ချက် ကို ဆက်ရှင်းပြထားပါသေးတယ်။ အဲဒါတွေကတော့ ..
.
.
၁.. An Effective Communicator = ထိထိရောက်ရောက်ပြောဆိုဆက်ဆံနိုင်သူ
.
၂.. An Effective User of Appropriate Technology = သင့်တင့်လျောက်ပတ်တဲ့နည်းပညာတွေကို ထိရောက်စွာသုံးစွဲနိုင်သူ
.
၃.. A Critical Thinker = ဝေဖန်ပိုင်းခြားစဉ်းစားနိုင်သူ
.
၄.. An Effective Problem Solver = ပြသနာကိုထိထိရောက်ရောက်ဖြေရှင်းနိုင်သူ
.
၅.. An Informed Citizen = ခေတ်ကိုသိတဲ့နိုင်ငံသားတစ်ယောက်
.
၆.. A Responsible Individual = တာဝန်ယူတတ်တဲ့လူပုဂ္ဂိုလ် … စတာတွေ ဖြစ်လာနိုင်ပါတယ်။
.
.
အတန်းနောက်ကျခွင့် ( ၃ ) ကြိမ်ရှိပြီး ထပ်တိုးလာတဲ့ အတန်းနောက်ကျမှုတွေကို အတန်းမတက်စေပဲ အရေးယူမယ်လို့သိရတယ်။ တစ်ကယ်လို့အကြောင်းတစ်ခုခုကြောင့် ကျောင်းပျက်ခဲ့ရင် နောက်တစ်ရက်မှာ အိမ်စာကိုပြန်တင်နိုင်တယ်။ ဘာမေးမယ် .. ဘယ်ပုစ္ဆာကိုအိမ်စာတင်ရမယ်ဆိုတာကိုတော့ ကြိုပေးသိမှာမဟုတ်ပါဘူး။ ဒါ့အပြင် တစ်ယောက်ချင်းစစ်တဲ့သင်္ချာစာမေးပွဲတွေကိုလည်း ဖြေရဦးမယ်ဆိုတာ ရေးထားပါတယ်။
.
အမှတ်ပေးစံနစ် - Grading Policy မှာ အပတ်စဉ်စစ်တဲ့စာမေးပွဲ - Assessments တွေကနေ ( ၇ဝ% ) ရမှာဖြစ်ပြီး နေ့စဉ်၊ အပတ်စဉ် အိမ်စာ နဲ့ မှတ်စု ( Assignments and Notes ) တွေ မှန်မှန်တင်ရင် ( ၃ဝ% ) ရနိုင်မှာပါ။ အတန်းထဲမှာ ပုစ္ဆာတင်ဖို့ အချိန်အခက်အခဲရှိတဲ့ကျောင်းသားဆိုရင် Calculus နားလည်တဲ့ တစ်ခြားကျောင်းသားကိုမေးနိုင်ပြီး ကူးချလို့တော့မရပါ။
.
ကူးချတာတွေ့ရင်တော့ ( သုံည ) အမှတ်ပဲရပါလိမ့်မယ်။ အရေးအကြီးဆုံးက ကျောင်းသားကိုယ်တိုင်ဟာ ပိုမိုအဆင့်မြင့်လာမယ့် သင်္ချာသင်ရိုးညွှန်းတမ်းတွေအတွက် အခြေခံကျကျပြင်ဆင်သွားဖို့ဖြစ်တယ်လို့ ညွှန်ကြားထားပါတယ်။
.
.
ကျောင်းသားတွေလိုက်နာရမယ့် အခြေံစည်းမျဉ်းတွေကိုဖတ်ကြည့်တာမှာ ဘာမှထူးထူးခြားခြားမတွေ့ရပါဘူး။ ကျောင်းစာရွက်အရ အချက် ( ၄ ) ချက် တောင်းဆိုတာတွေ့ရပါတယ်။ အဲဒါတွေကတော့
.
( က ) Be Respectful = ကျောင်းသားအချင်းချင်းလေးစားရမယ်
.
( ခ ) Support Others = ကျောင်းသားအချင်းချင်းမနှိမ်ပဲ သူတို့ရဲ့စာသင်ကြားမှုကို အထောက်အကူပြုရမယ် .
( ဂ ) Be Responsible = ကိုယ့်ကျောင်းသုံးပစ္စည်းတွေ နဲ့ စာမေးပွဲ၊ အိမ်စာ၊ မှတ်စုတွေကို တာဝန်ယူရမယ်
.
( ဃ ) If you don’t know, ASK = တစ်ခုခုမသိရင် ငြိမ်မနေပါနဲ့ --- မေးပါ --- စတာတွေပဲဖြစ်ပါတယ်။
.
.
ဒီအချက်တွေကိုကြည့်လိုက်ရင် ဘာထူးခြားတာတွေ့ရပါသလဲ? ကျွန်တော်တို့မြန်မာနိုင်ငံကကျောင်းသားတွေ လိုက်မလုပ်နိုင်တဲ့အချက်တစ်ခုတစ်လေများပါသလားဆိုတာရှာကြည့်မိတယ်။ အားလုံးလိုက်လုပ်နိုင်ပါတယ်။ အားမနာတမ်းထောက်ပြရရင်တော့ Support Others သူများကိုလက်တွဲခေါ်ဖို့က မြန်မာကျောင်းသားတွေမှာ အလေ့အကျင့်ကောင်းတွေ မွေးမြူရပါမယ်။ နောက်တစ်ခုက မေးဖို့ပါ ..  If you don’t know, ASK ..!
.
အားလုံးထဲမှာအကြိုက်ဆုံးကတော့ ကျောင်းအတွက်လိုတဲ့ပစ္စည်းများစာရင်းပါ။ တောင်းဆိုထားတာတွေက Pencils, Lined Paper, Graph Paper, White Board Pens, Big Brain, Textbook, နဲ့ Graphing Calculator တို့ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဖတ်ကြည့်လိုက်ရင်လွယ်လွယ်လေးပေမယ့် အလယ်မှာရေးထားတဲ့ “ Big Brain ” ဆိုတာ ဘယ်လိုကျောင်းသုံးပစ္စည်းအသစ်များဖြစ်မလဲဆိုပြီး “ စွမ်း ” ကို မေးကြည့်တော့ သူက ထရယ်ပါတယ်။ သူက “ Big Brain ” ဆိုတာ ပစ္စည်းကိုပြောတာမဟုတ်ဘူး “ ဥာဏ်ကောင်းတဲ့ဦးနှောက်တစ်ခု ” ပါလာရင် ရပြီ လို့ပြောတာလို့ ရှင်းပြတယ်။
.
.
ကောင်းလိုက်တာ .. ဒါဆို ကျွန်တော်တို့မြန်မာသားသမီးတွေ နိုင်ငံခြားကျောင်းမှာလာတက်ရင် AP Class တက်ဖို့မျှော်လင့်ချက်ရှိတယ်။ မြန်မာလူငယ်တွေမှာ “ Big Brain ” ပါလာပြီးသားပဲလေ။ ကလေးငယ်တွေကို သာသာစကားကျွမ်းကျင်ဖို့ နဲ့ စည်းစံနစ်ကျကျလေ့ကျင့်ပေးဖို့ပဲလိုတာ..။
.
( မှတ်ချက် ။။။။။။။။။။ အခု အထက်တန်းကျောင်းမှာ AP Calculus (AB) တက်ပြီးသွားရင် နောက်တစ်ဆင့်မှာ AP Calculus (BC) တက်ရမှာဖြစ်ပါတယ် )
.
ခင်မင်ခြင်းများစွာဖြင့်
.
08-30-2015
.
“ ေျပာျပခ်င္တဲ႕ စြမ္း တက္မယ္႕ AP Calculus (AB) အတန္းအေၾကာင္း ” စာမူသည္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလ ( ၂၂ ) ရက္ေန႕၊ စေနေန႕ထုတ္ NetGuide နည္းပညာဂ်ာနယ္ အတြဲ ( ၄ ) ၊ အမွတ္ ( ၅၇ ) ၊ စာမ်က္ႏွာ ( ၃၇ ) တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။






No comments: