ေဆာင္းပါးရွင္ - ကိုညီညီ ( ေတာင္ၾကီး ) |
.
.
ကြ်န္ေတာ႕ကိုေမးခြန္းေတြေမးလာသူေတြထဲမွာ
လူငယ္ဆရာဝန္ ( ၂ ) ဦးလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ပထမတစ္ဦးကေတာ႕ တပ္မေတာ္ေဆးတကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းျပီးခါနီးလို႕
မိတ္ဆက္လာျပီး သူ႕ဘဝကို သူမေက်ႏုိင္ မခဲႏုိင္ ခရီးဆက္ေနရသူတစ္ဦးဆုိတာ သူ႕ရဲ႕မိတ္ဆက္စာအရ
သိရတယ္။ အသက္အားျဖင္႕ ( ၂၂ ) ႏွစ္ခန္႕အရြယ္ နဲ႕ ( ၂ဝ၁၆ ) ဒီဇင္ဘာေလာက္ဆိုရင္ ေက်ာင္းျပီးျပီးလို႕
ေျပာျပတယ္။
.
စစ္တပ္ဆရာဝန္ေလာင္းေလးဟာ
တက္ေနရတဲ႕ ေဆးတကၠသိုလ္ကို စိတ္မဝင္စားပဲ စီးပြားေရးကိုပဲ စိတ္ဝင္စားပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕
ႏိုင္ငံျခားသြားဖို႕လုိက္စံုစမ္းရင္း “ ျမန္မာႏိုင္ငံျပန္ခ်င္သူမ်ား ႏွင္႕ ႏုိင္ငံျခားသြားခ်င္သူမ်ားစကားဝုိင္း
” ကို ေတြ႕မိတယ္လို႕ရင္ဖြင္႕လာပါတယ္။
.
သူ႕ရင္ထဲမွာ
ပြင္႕ထြက္လို႕မရတဲ႕ခံစားခ်က္ေတြ ၾကိတ္ခဲမရျဖစ္ေနရတာကုိ ဒီစာသားေလးေတြက သက္ေသခံေနပါတယ္
...“ အဲဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားသြားခ်င္လို႔ လိုက္စံုစမ္းေနတာ ”
.
“ ညီ စဥ္းစားထားတာက ငယ္တုန္းမွာ ႏိုင္ငံျခားသြားျပီး ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးရွာခ်င္တယ္။ ျပီးရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပဲ ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ခ်င္တာ ”
.
“ ညီက ဘာမွ မသိဘူး အစ္ကိုရညီက ေဆးပညာအေၾကာင္းပဲသိတာ စစ္တပ္အေၾကာင္းေတာင္စိတ္မဝင္စားဘူးမုန္းတယ္ "
.
အခု စစ္တပ္ထဲက လူေတြက ရိုင္းတယ္။အခ်င္းခ်င္းေတာင္ အက်င့္ယုတ္တယ္။ ညီက ဒဏ္ခံရလို႔မဟုတ္ဘူး။ ညီေက်ာင္းဆင္းျပီး ဆရာဝန္ျဖစ္ရင္လည္း လစာေလး ၂၅ဝဝဝဝ ေလာက္နဲ႔ ေခ်ာင္ထိုးခံရမွာ မလိုလားဘူး အစ္ကိုရာ ”
.
.
“ ညီ စဥ္းစားထားတာက ငယ္တုန္းမွာ ႏိုင္ငံျခားသြားျပီး ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးရွာခ်င္တယ္။ ျပီးရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပဲ ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ခ်င္တာ ”
.
“ ညီက ဘာမွ မသိဘူး အစ္ကိုရညီက ေဆးပညာအေၾကာင္းပဲသိတာ စစ္တပ္အေၾကာင္းေတာင္စိတ္မဝင္စားဘူးမုန္းတယ္ "
.
အခု စစ္တပ္ထဲက လူေတြက ရိုင္းတယ္။အခ်င္းခ်င္းေတာင္ အက်င့္ယုတ္တယ္။ ညီက ဒဏ္ခံရလို႔မဟုတ္ဘူး။ ညီေက်ာင္းဆင္းျပီး ဆရာဝန္ျဖစ္ရင္လည္း လစာေလး ၂၅ဝဝဝဝ ေလာက္နဲ႔ ေခ်ာင္ထိုးခံရမွာ မလိုလားဘူး အစ္ကိုရာ ”
.
“ လစာ ႏွစ္သိန္းခြဲက ဘာလုပ္လုပ္ရေနတာကို မတန္လို႔ မလုပ္ခ်င္တာ။ ကၽြန္ေတာ္က
ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မတင္းတိမ္ႏိုင္ဘူး။ ညီ ႏိုင္ငံျခားသြားမယ္ဆိုရင္
ဘယ္ကိုသြားသင့္လဲ။ ဘာလုပ္သင့္လဲ။ ဒီက ဘာေတြျပင္ဆင္ထားသင့္လဲ။
ဘယ္လိုႀကိဳးစားသင့္တယ္ဆိုတာ လမ္းညႊန္ေပးပါဦးဗ်ာ ” စတဲ႕ ဘယ္သူ႕ကိုမွ မထိခိုက္လိုတဲ႕
သူ႕ရင္တြင္းျဖစ္ေဝဒနာေလးေတြကုိ ေၾကျငာလာပါတယ္။
.
သူကဆက္ျပီး “ အစ္ကိုေျပာသလို ႏိုင္ငံျခားအလြယ္တကူသြားလို႔မရဘူး။ စာသင္ခ်င္လို႔မရဘူး
” လို႕
ရင္နင္႕စြာဆုိလာပါတယ္။
.
“ ကြ်န္ေတာ့္အထက္က စီနီယာေတြဆိုရင္
မနက္ျဖန္ MSC စာေမးပြဲေျဖရမွာကို ဒီေန႔မွ ေရွ႕တန္းကျပန္လႊတ္ေပးတာ။ အဲဒီေတာ့စာေမးပြဲက
က်ၾကတာေပါ။့ ၿမိဳ႕ေပၚမွာေနတဲ့သူပဲ ေခ်ာင္ၾကတာ။ အဲဒီလိုၿမိဳ႕ေပၚေနဖို႔ကလည္း သူ႔ပိုင္ရာဆိုင္ရာေတြရွိမွရမွာ။ ကၽြန္ေတာ္က
ငယ္ငယ္က ရြာဘက္ကႀကီးျပင္းလာတာဆိုေတာ့ ဘာမွ မသိခဲ့ဘူး။ အခုမွ ပညာေရး အေၾကာင္းကို
နည္းနည္းသိလာတာ။ အိမ္ကလည္း အျပင္ေဆးေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ေတာ့ ဒီကုိပို႔လိုက္တာ ”
.
“ ညီဘြဲ႕ယူလိုက္ရင္ စစ္တပ္က ထြက္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ညီက
အလုပ္သင္ဆရာဝန္နဲ႔ထြက္မလို႔ ” .. ကြ်န္ေတာ္ သူ႕ကိုအခ်ိန္မီွ နားမခ်ႏုိင္ပါဘူး။
သူ႕စာေတြဖတ္ျပီး မ်က္ရည္လည္လာသလို မတင္မက်လည္းျဖစ္ရတယ္။ ပ်ိဳမ်စ္တက္ၾကြတဲ႕ လူငယ္ဘဝကို
ႏွေမ်ာတယ္။ ႏြံမနစ္ခ်င္တဲ႕ သူ႕စိတ္ဓါတ္ကို ၾကိတ္ျပီးခ်ီးက်ဴးေနမိတယ္။
.
.
ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္း ဆယ္တန္းအမွတ္က လိုခ်င္တဲ႕၊
တက္ခ်င္တဲ႕လုိင္းမမွီလို႕ မတက္ခ်င္တာ တက္ခဲ႕ရတယ္။ ဝါသနာမပါေတာ႕
ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမတက္ဘူး။ စာမလုပ္ဘူး။ မူးယစ္ေဆးဝါးေတြ
တစ္မ်ိဳးျပီးတစ္မ်ိဳးလုိက္စမ္းမိတယ္။ မိဘက စီးပြားေရးသမားေတြဆုိေတာ႕
ကုန္ေရာင္းကုန္ဝယ္ပဲ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ အားနည္းခ်က္ရွိတဲ႕ ကြ်န္ေတာ္က သူ႕ကိုဘယ္လုိအားေပးရမလဲ။
ျဖစ္ပါ႕မလား..။
.
သူ႕ကုိ ရေနတဲ႕ ပညာေရးအခြင္႕အေရးကို မဆံုးရွံဴးေစခ်င္ဘူး။
က်ေရာက္ေနတဲ႕ ဘဝကို အက်ိဳးရွိရွိအသံုးခ်ေစခ်င္တယ္။ အခု ကြ်န္ေတာ္ေရာက္ေနတဲ႕ေနရာက အေမရိကန္စကားပံုေလးတစ္ခုကို
သူ႕ကို ေျပာျပမိတယ္ “ Don't hate the players,
hate the game ” ဆိုတာေလးပါ။
.
ဆိုလိုတာက ကစားသမားကို မုန္းေနလို႕မရဘူး။
ကစားပြဲမွာကိုက အျပစ္ရွိေနတာ။ ရပ္ျပီးေဝဖန္ေနမလား ျပိဳင္ေနရတဲ႕ကစားပြဲကိုႏုိင္ေအာင္
ကစားမလား .. ဒီ ( ၂ ) မ်ိဳးထဲက တစ္ခုခုကိုပဲေရြးရေတာ႕မယ္။ မဟုတ္ရင္ ကိုယ္ ဒီျပိဳင္ပဲြကေန
ထြက္ရမယ္။ ကိုယ္႕လိုမ်ိဳး ဒီျပိဳင္ပြဲဝင္ႏုိင္ေအာင္ အမွတ္မမွီ၊
အရည္အခ်င္းမမွီသူေတြ ေလာကမွာ အမ်ားၾကီးပဲေလ။ အစိုးရ ဒါမွမဟုတ္ ပြဲက်င္းပသူက ကုိယ္႕ကုိေပးထားတဲ႕ေနရာအတြက္
ေငြေတြဘယ္ေလာက္ကုန္ထားသလဲ။ အခ်ိန္ေတြ အရင္းအႏွီးေတြ ဘယ္ေလာက္သံုးစြဲထားသလဲ ဆိုတာ
သူ႕ကုိ ရွင္းျပမိတယ္။
.
.
ေနာက္ျပီး “ ေရာက္တဲ႕ေနရာမွာ
ရပ္တည္ခ်က္မွန္ရမယ္။ ဒါမွ လုိရင္းကိုေရာက္မွာ။
မမွန္သူေတြ မမွွန္တဲ႕လမ္းသြားလိမ္႕မယ္။ မၾကာဘူး ဒဏ္ခတ္ခံရမွာ ” လို႕ တန္ျပန္ေဝဒနာ
နဲ႕ ေျပာလိုက္မိတယ္။
.
ေနာက္ေတာ႕ စစ္တပ္ဆရာဝန္ေလာင္းကေလးရဲ႕ “ေဩာ္ .. ဟုတ္ .. အစ္ကိုေျပာတာကို သေဘာေပါက္ျပီ။ ကၽြန္ေတာ္သင္ထားတဲ့ပညာကို
အလဟသ မျဖစ္ေစခ်င္တာမွတ္လား။ ေက်းဇူးပါ အစ္ကို ”
ဆိုတဲ႕ စာတန္းေလးဖတ္လိုက္ရတဲ႕အခါ ကြ်န္ေတာ္ေက်နပ္မိတယ္။
.
.
သူေျပာသလို ဆရာဝန္ျဖစ္ခါနီးမွ ျပီးေအာင္မတက္ပဲ
ေငြကုန္ခံျပီး ထိပ္ပိုင္းေရာက္ႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ ဟုိးေအာက္ပိုင္းကေန ေလးဘက္ကုန္းျပန္ထမယ္ဆိုတာ
တစ္ခုခုေတာ႕လြဲေနတာ သိေစခ်င္တယ္။ အမွန္က လူတစ္ကာအားက်တဲ႕ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ
စာမဖတ္သူေတြ၊ နလပိန္းတုံးေတြ၊ အသံုးမက်သူေတြအမ်ားၾကီးပဲေလ .. ဒါကို ေမ႕ေနၾကတာလား
စဥ္းစားမိျပန္တယ္။
.
သူ႕တို႕ဘာသာစကားနဲ႕ သူတို႕စာေပမို႕လို႕
ကြ်မ္းက်င္ေနၾကေပမယ္႕ သူတို႕ကုိ ဗမာစကားေျပာခုိင္းၾကည္႕ပါလား။ ကြ်န္ေတာ္တို႕
ဝိုင္းရယ္ေနရမွာေပါ႕။ ဒီလုိမ်ိဳးအေျခအေနကို တစ္ဖက္လွည္႕နဲ႕ျပန္စဥ္းစားၾကည္႕မွရမယ္။
ဥပမာ - ကြ်န္ေတာ္တုိ႕မွာ ဘာသာစကားအခက္အခဲတစ္ခုပဲရွိမယ္ .. အတတ္ပညာအခက္အခဲမရွိဘူး။ ကိုယ္က အတတ္ပညာတစ္ခုခု ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္တတ္ထားတယ္ဆုိရင္
ဒီဘက္ႏုိင္ငံကေအာက္ေျခလူတန္းစားကို ငံု႕ၾကည္႕ေနရံုပဲ။
.
.
ဒါေၾကာင္႕ ကိုယ္က ႏုိင္ငံတစ္ခုကို ကူးလုိက္တယ္ဆိုတာ
ကိုယ္တတ္ထားတဲ႕ လုပ္စားလို႕ရတဲ႕အတတ္ပညာ - Profession အတြက္ မြမ္းမံသင္တန္း - Proficiency
Training နဲ႕ အလြန္ဆံုးထပ္ျဖည္႕ရ ဒုတိယသာသာစကားသင္တန္း - ESL ( English for Second
Language ) နဲ႕ ေျပာႏုိင္မႈစြမ္းအား - Speaking Skill ေတြကိုပဲ သင္ယူဖို႕လိုမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
.
အခု စစ္တပ္ဆရာဝန္ေလာင္းေလးရဲ႕အျဖစ္က
ဆရာဝန္ဆက္မလုပ္ေတာ႕ရင္ ( စစ္တပ္ရဲ႕ႏုိင္ငံအေပၚရပ္တည္ခ်က္ကိုထည္႕မတြက္ပဲ )
ႏုိင္ငံအတြက္ရွံဳး၊ လူငယ္ဘဝရွံဴး၊ လူသားအရင္းအျမစ္ရွံဴး အားလံုးေပါင္းရင္ “
Lose-Lose-Lose Saturation ” ပါ။ ကြ်န္ေတာ္သာ သူ႕ေနရာမွာဆုိရင္ေတာ႕ ဒါကို
အရွံဴးမခံႏိုင္ဘူး။ သူ႕ကိုလည္း အရွံဴးမခံေစခ်င္ဘူး။
.
.
ဒီလိုလူငယ္တစ္ေယာက္ဟာ ႏုိင္ငံျခားေရာက္တဲ႕အခါ
ျမန္မာႏိုင္ငံက စာရြက္ျဖဴေပၚမွာေရးထားတဲ႕ ပဲပင္ေပါက္ဘြဲ႕ေတြကို အေနာက္ႏုိင္ငံက
အသိအမွတ္မျပဳတာ ရင္နာစရာပါ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ လြတ္လပ္ေရးရျပီးစေခတ္က
ေရႊႏိုင္ငံမဟုတ္ေတာ႕တာ အမွတ္ရၾကပါ။ ႏိုးထၾကပါ။ ဒီေတာ႕ အလုပ္အမ်ားၾကီးလုပ္ရပါမယ္။
စာအမ်ားၾကီးဖတ္ရပါမယ္။ ျမန္လိုဖတ္ရေတာ႕မွာမဟုတ္ပါ။ အဂၤလိပ္စာကို
အဆင္႕ျမင္႕ျမင္႕ဖတ္ႏိုင္ေနရပါမယ္။ ေဆးေက်ာင္းတက္ဖုိ႕ ေတာ္ေတာ႕ကိုၾကိဳးစားရပါမယ္။
အခုလက္ရွိ အေမရိကားေရာက္ေနတုန္းအထိ ရန္ကုန္ဆရာဝန္၊ ထိုင္ဝမ္ဆရာဝန္ေတြ ေဆးေက်ာင္းျပန္မတက္ႏိုင္တာ (
၃ ) ေယာက္ေတြ႕ဖူးထားျပီးပါျပီ။
.
ဒီမွာက ေက်ာင္းရဲ႕လုိအပ္ခ်က္ - Requirement ကို
ျပန္ယူရတယ္။ တစ္ျခားႏုိင္ငံတစ္ခုက ဆရာဝန္ျဖစ္ခဲ႕သူတစ္ေယာက္ဟာ ဒီဖက္ႏိုင္ငံမွာ ရိုးရုိးဆရာဝန္ျဖစ္ဖို႕တင္ကို
ဝင္ခြင္႕စာေမးပြဲ ( ၃ ) ဆင္႕ ေျဖရပါတယ္။ ဒါကို ဒီမွာ 3 Steps Entrance
လို႕အလြယ္ေခၚၾကသလို အမွန္မွာက အဆင္႕ ( ၅ ) ဆင္႕ရွိပါတယ္။
.
.
FSMB – Federation of State Medical Boards ကုိ
ေျဖရမွာျဖစ္ျပီး M.D Degree ဘြဲ႕ေပးဖို႕ USMLE – United States Medical Licensing
Examination က ကိုင္တြယ္တဲ႕ ေဆးလိုင္စင္အဖြဲ႕ျဖစ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ ဆ/မ
လိုင္စင္ရံုး နဲ႕ ဆင္တူပါတယ္။
.
.
Step 1 မွာ ေမးခြန္း ( ၄၄ ) ခုစီပါတဲ႕ အုပ္စု ( ၇
) ခု၊ စုစုေပါင္း ေမးခြန္း ( ၃ဝ၈ ) ခု ကို ( ၈ ) နာရီၾကာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ေျဖရမွာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေမးခြန္းေတြမွာ
ဗီဒီယုိကလစ္ နဲ႕ အသံဖုိင္ေတြပါျပီး တစ္နာရီအတြင္းျပီးေအာင္ ေျဖရပါမယ္။ ပိုတဲ႕ ( ၁
) နာရီက နားခ်ိန္ - Break Time ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက ေဆးပညာယူဆခ်က္ေတြကို ဘယ္ေလာက္အထိနားလည္သလဲ၊
အေျခခံ နဲ႕ အႏုစိတ္ခႏၶာေဗဒေတြကုိနားလည္သလား၊ ေဆးဝါးေဗဒ၊ ပံုမွန္မဟုတ္တဲ႕ေရာဂါသြင္ျပင္
နဲ႕ အမူအက်င္႕ဆုိင္ရာသိပၸံတုိ႕ကို စစ္ေဆးတာျဖစ္ပါတယ္။
.
.
Step 2 မွာ ( ၂ ) မ်ိဳးျပန္ခြဲတယ္။ Step 2-CK –
Clinical Knowledge နဲ႕ Step 2-CS – Clinical Skill ဆိုျပီး ပိုက်ယ္ျပန္႕လာတယ္။
.
Step 2-CK မွာ ေမးခြန္း ( ၄၄ ) ခုပါ ( ၈ )
အုပ္စုကို ( ၉ ) နာရီ ထုိင္ေျဖရပါမယ္။ ေဆးဖက္ဆိုင္ရာသိပၸံအသိပညာေတြျဖစ္တဲ႕ ေဆးဝါး၊
ခြဲစိပ္၊ ကေလးကု၊ စိတ္ေရာဂါကု၊ သားဖြား နဲ႕ မီးယပ္ပညာ ေမးခြန္းေတြ အကုန္သိရပါမယ္။
.
Step 2-CS မွာ သရုပ္ေဆာင္လူနာေပၚမွာကိုုင္တြယ္ပံုကိုေျဖဆိုရမွာမုိ႕
အဂၤလိပ္ဘာသာစကားတတ္ေျမာက္မႈ အထူးအေရးၾကီးပါတယ္။ သရုပ္ေဆာင္လူနာ - SPs (
Standardized Patients ) ၁၂ ဦးကို တစ္ဦးလွ်င္ ( ၁၅ ) မိနစ္စီ လူနာရာဇဝင္ေကာက္ယူမႈ
- Patient History Taking အတြက္
စကားေျပာဆုိရမွာျဖစ္ျပီး ေနာက္ထပ္ ( ၁ဝ ) မိနစ္မွာေတာ႕ လူနာအေပၚေရာဂါေတြ႕ရွိခ်က္ -
Initial Differential Diagnosis နဲ႕ ကနဦးစမ္းသပ္ခ်က္မ်ား - Initial Tests ေတြကို
ေျဖဆိုရပါမယ္။ အရင္ကဆို အေမရိကန္ႏုိင္ငံျပည္နယ္ ( ၅ ) ခုမွာသာ လက္ခံစစ္ေဆးခဲ႕ျပီး
CSA – Clinical Skills Assessment လို႕ ေခၚတြင္ခဲ႕ပါေသးတယ္။
.
.
Step 3 ကေတာ႕ ေနာက္ဆံုး Final စာေမးပြဲၾကီးပါ။ ဇီဝေဆးဝါးေဗဒ
- Biochemistry နဲ႕ ေဆးခန္းသိပၸံ - Clinical Science တို႕ကို
မည္သည္႕ၾကီးၾကပ္မႈမွမပါပဲ ေပါင္းစပ္ေျဖဆိုရမွာပါ။ အေမရိကန္ေျမေပၚမွာေနျပီးသား ေဆးေက်ာင္းသားက
ေဆးေက်ာင္းပထမႏွစ္ကုန္မွ Step 3 ကုိ ေျဖခြင္႕ရေပမယ္႕ ႏိုင္ငံျခားကတက္ေရာက္တဲ႕ ေဆးေက်ာင္းသားကေတာ႕
မတက္ခင္ကတည္းက ( ၃ ) ဆင္႕လံုးအျပီးအျပတ္ေျဖၾကရပါမယ္။
.
Step 3 မွာ တစ္ရက္ကို ( ၈ ) နာရီ နဲ႕ ( ၂ )
ရက္ဆက္တုိက္ ( ၁၆ ) နာရီ ေျဖရပါမယ္။
.
ပထမေန႕မွာ ေမးခြန္း ( ၄၂ ) ခု ဒါမွမဟုတ္ ( ၄၃ )
ခု ပါတဲ႕ အုပ္စု ( ၆ ) စုကုိ ( ၁ ) နာရီစာစီ ျပီးေအာင္ ေျဖရပါမယ္။
.
ဒုတိယေန႕မွာ ေမးခြန္း ( ၃၃ ) ခုပါတဲ႕ ( ၆ )
အုပ္စု စုစုေပါင္း ေမးခြန္း ( ၁၉၈ ) ခု ထပ္ေျဖရပါမယ္။ ဒီေန႕မွာေတာ႕ အုပ္စုတစ္ခုကုိ
( ၄၅ ) မိနစ္ပဲ ေပးပါတယ္။ ျပီးတာနဲ႕ လူနာေက႕စ္ - Clinical Case ( ၁၃ ) ခု
ကိုင္တြယ္ရပါမယ္။ ေျဖဆိုသူေက်ာင္းသားဟာ ေဆးခန္းေဆာ႕ဝဲလ္ကို ေကာင္းစြာ
အသံုးျပဳတတ္ရမွာျဖစ္သလို လူနာရဲ႕ေရာဂါအေျခအေနေျပာင္းလဲမႈွကို “ သိေန ” ၊
ေထာက္လွမ္းေနတတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္အားျဖင္႕ ေက႕စ္ တစ္ခုကို ( ၁ဝ ) မိနစ္ကေန
မိနစ္ ( ၂ဝ ) အထိ အခ်ိန္ယူ ေျဖဆုိႏုိင္ပါတယ္။ နားခ်ိန္အေနအထားက
ညွိႏိႈင္းယူလို႕ရပါတယ္။
.
.
ဒီေလာက္ဆုိရင္ အေနာက္ႏိုင္ငံမွာ ေဆးပညာဆက္သင္ဖုိ႕
ျမန္မာႏုိင္ငံက ဘယ္လုိဆရာဝန္ပညာမဆို တတ္ထားသင္႕သလား မတတ္ထားသင္႕ဘူးလားဆိုတဲ႕ အေျဖကို
အေတာ္အသင္႕ေျဖမိသြားျပီလုိ႕ ယူဆမိပါတယ္။ သိသမွ် ေလ႕လာမိသမ်ွကိုေတာ႕ ထံုးဗူးေမႊသလို
ပတ္ခ်ာလည္ေအာာင္ ေရးျပလုိက္ပါတယ္။ ဆက္ေတြးျပီး ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႕ကေတာ႕ ကာယကံရွင္နဲ႕
စစ္တပ္ဆရာဝန္ေလာင္းေလးရဲ႕ တာဝန္တုိ႕ပဲ ျဖစ္ပါလိမ္႕မယ္။ အဂၤလန္လိုေတြးျပီး
အေမရိကန္လိုစီမံကိန္းခ်ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံကေန အဆင္႕ျမင္႕အဂၤလိပ္စာကုိ ပိုင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ေလ႕လာဖုိ႕လိုပါတယ္။
အတတ္ပညာတစ္ခုခုကို ကြ်မ္းက်င္ရံုမက အေတြ႕အၾကံဳရွိဖို႕အင္မတန္ အေရးၾကီးတာ
သတိေပးလိုပါတယ္။
.
.
သူနဲ႕စာရုိက္ျပီး ေနာက္ႏွစ္ရက္မွာ
သတင္းေကာင္းတစ္ခုဝင္လာတယ္ “ အစ္ကို .. ညီ စာေမးပြဲေအာင္တယ္။
အလုပ္သင္ဆရာဝန္ျဖစ္ျပီ ” တဲ႕ ..။ ကြ်န္ေတာ္ေလ .. အတုိင္းအဆမရွိ
ေပ်ာ္လိုက္တာ..။
.
( ဝန္ခံခ်က္။
။ မသိရွိေသာေဆးပညာအေခၚအေဝၚမ်ားကို ကိုလက္ယာပို႕ေပးေသာ အေနာက္တုိင္းေဆးပညာအဘိဓာန္မွ
ဘာသာျပန္ယူပါသည္ )
Reference: Wiki
.
ခင္မင္ျခင္းမ်ားစြာျဖင္႕
.
06-12-2015
.
.
.
Myanmar Unicode Version:
.
.
.
.
.
Myanmar Unicode Version:
.
.
“ ဆရာဝန်( ၂ ) ဦးကိုပြောပြချင်ပါသည်။ အပိုင်း ( ၁ ) ”
ဆောင်းပါးရှင် - ကိုညီညီ ( တောင်ကြီး )
.
ကျွန်တော့ကိုမေးခွန်းတွေမေးလာသူတွေထဲမှာ လူငယ်ဆရာဝန် ( ၂ ) ဦးလည်း
ပါဝင်ပါတယ်။ ပထမတစ်ဦးကတော့ တပ်မတော်ဆေးတက္ကသိုလ်မှာ ကျောင်းပြီးခါနီးလို့ မိတ်ဆက်လာပြီး
သူ့ဘဝကို သူမကျေနိုင် မခဲနိုင် ခရီးဆက်နေရသူတစ်ဦးဆိုတာ သူ့ရဲ့မိတ်ဆက်စာအရ သိရတယ်။ အသက်အားဖြင့်
( ၂၂ ) နှစ်ခန့်အရွယ် နဲ့ ( ၂ဝ၁၆ ) ဒီဇင်ဘာလောက်ဆိုရင် ကျောင်းပြီးပြီးလို့ ပြောပြတယ်။
.
စစ်တပ်ဆရာဝန်လောင်းလေးဟာ တက်နေရတဲ့ ဆေးတက္ကသိုလ်ကို စိတ်မဝင်စားပဲ
စီးပွားရေးကိုပဲ စိတ်ဝင်စားပါတယ်။ ဒါကြောင့် နိုင်ငံခြားသွားဖို့လိုက်စုံစမ်းရင်း
“ မြန်မာနိုင်ငံပြန်ချင်သူများ နှင့် နိုင်ငံခြားသွားချင်သူများစကားဝိုင်း ” ကို တွေ့မိတယ်လို့ရင်ဖွင့်လာပါတယ်။
.
.
သူ့ရင်ထဲမှာ ပွင့်ထွက်လို့မရတဲ့ခံစားချက်တွေ ကြိတ်ခဲမရဖြစ်နေရတာကို
ဒီစာသားလေးတွေက သက်သေခံနေပါတယ် ..
.
“ အဲဒါကြောင့် နိုင်ငံခြားသွားချင်လို့ လိုက်စုံစမ်းနေတာ ”
.
“ ညီ စဉ်းစားထားတာက ငယ်တုန်းမှာ နိုင်ငံခြားသွားပြီး ပိုက်ဆံတွေအများကြီးရှာချင်တယ်။
ပြီးရင် မြန်မာနိုင်ငံမှာ ပဲ ကိုယ်ပိုင်စီးပွားရေးလုပ်ချင်တာ ”
.
“ ညီက ဘာမှ မသိဘူး အစ်ကိုရ
ညီက ဆေးပညာ အကြောင်းပဲသိတာ
စစ်တပ်အကြောင်းတောင်စိတ်မဝင်စားဘူး
မုန်းတယ် ”
.
“ အခုစစ်တပ်ထဲက လူတွေက ရိုင်းတယ်။ အချင်းချင်းတောင် အကျင့်ယုတ်တယ်။
ညီက ဒဏ်ခံရလို့မဟုတ်ဘူး။ ညီ ကျောင်းဆင်းပြီး ဆရာဝန်ဖြစ်ရင်လည်း လစာလေး ၂၅ဝဝဝဝ လောက်နဲ့
ချောင်ထိုးခံရမှာ မလိုလားဘူး အစ်ကိုရာ ”
.
“ လစာ နှစ်သိန်းခွဲက ဘာလုပ်လုပ်ရနေတာကို မတန်လို့ မလုပ်ချင်တာ။ ကျွန်တော်က
ရည်မှန်းချက်ကြီးတယ်။ ကျွန်တော် မတင်းတိမ်နိုင်ဘူး။ ညီ နိုင်ငံခြားသွားမယ်ဆိုရင် ဘယ်ကိုသွားသင့်လဲ။
ဘာလုပ်သင့်လဲ။ ဒီက ဘာတွေပြင်ဆင်ထားသင့်လဲ။ ဘယ်လိုကြိုးစားသင့်တယ်ဆိုတာ လမ်းညွှန်ပေးပါဦးဗျာ
” စတဲ့ ဘယ်သူ့ကိုမှ မထိခိုက်လိုတဲ့ သူ့ရင်တွင်းဖြစ်ဝေဒနာလေးတွေကို ကြေငြာလာပါတယ်။
.
သူကဆက်ပြီး “ အစ်ကိုပြောသလို နိုင်ငံခြားအလွယ်တကူသွားလို့မရဘူး။
စာသင်ချင်လို့မရဘူး
” လို့ ရင်နင့်စွာဆိုလာပါတယ်။
.
“ ကျွန်တော့်အထက်က စီနီယာတွေဆိုရင် မနက်ဖြန် MSC စာမေးပွဲဖြေရမှာကို
ဒီနေ့မှ ရှေ့တန်းကပြန်လွှတ်ပေးတာ။ အဲဒီတော့စာမေးပွဲက ကျကြတာပေါ။့ မြို့ပေါ်မှာနေတဲ့သူပဲ
ချောင်ကြတာ။ အဲဒီလိုမြို့ပေါ်နေဖို့ကလည်း သူ့ပိုင်ရာဆိုင်ရာတွေရှိမှရမှာ။ ကျွန်တော်က
ငယ်ငယ်က ရွာဘက်ကကြီးပြင်းလာတာဆိုတော့ ဘာမှ မသိခဲ့ဘူး။ အခုမှ ပညာရေး အကြောင်းကို နည်းနည်းသိလာတာ။
အိမ်ကလည်း အပြင်ဆေးကျောင်းမတက်နိုင်တော့ ဒီကိုပို့လိုက်တာ ”
.
“ ညီဘွဲ့ယူလိုက်ရင် စစ်တပ်က ထွက်လို့မရတော့ဘူး။ ညီက အလုပ်သင်ဆရာဝန်နဲ့ထွက်မလို့
” .. ကျွန်တော် သူ့ကိုအချိန်မှီ နားမချနိုင်ပါဘူး။ သူ့စာတွေဖတ်ပြီး မျက်ရည်လည်လာသလို
မတင်မကျလည်းဖြစ်ရတယ်။ ပျိုမျစ်တက်ကြွတဲ့ လူငယ်ဘဝကို နှမျောတယ်။ နွံမနစ်ချင်တဲ့ သူ့စိတ်ဓါတ်ကို
ကြိတ်ပြီးချီးကျူးနေမိတယ်။
.
.
ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင်လည်း ဆယ်တန်းအမှတ်က လိုချင်တဲ့၊ တက်ချင်တဲ့လိုင်းမမှီလို့
မတက်ချင်တာ တက်ခဲ့ရတယ်။ ဝါသနာမပါတော့ ကျောင်းကောင်းကောင်းမတက်ဘူး။ စာမလုပ်ဘူး။ မူးယစ်ဆေးဝါးတွေ
တစ်မျိုးပြီးတစ်မျိုးလိုက်စမ်းမိတယ်။ မိဘက စီးပွားရေးသမားတွေဆိုတော့ ကုန်ရောင်းကုန်ဝယ်ပဲ
လုပ်စေချင်တယ်။ အားနည်းချက်ရှိတဲ့ ကျွန်တော်က သူ့ကိုဘယ်လိုအားပေးရမလဲ။ ဖြစ်ပါ့မလား..။
.
သူ့ကို ရနေတဲ့ ပညာရေးအခွင့်အရေးကို မဆုံးရှူံးစေချင်ဘူး။ ကျရောက်နေတဲ့
ဘဝကို အကျိုးရှိရှိအသုံးချစေချင်တယ်။ အခု ကျွန်တော်ရောက်နေတဲ့နေရာက အမေရိကန်စကားပုံလေးတစ်ခုကို
သူ့ကို ပြောပြမိတယ် “ Don't hate the players, hate the game ” ဆိုတာလေးပါ။
.
ဆိုလိုတာက ကစားသမားကို မုန်းနေလို့မရဘူး။ ကစားပွဲမှာကိုက အပြစ်ရှိနေတာ။
ရပ်ပြီးဝေဖန်နေမလား ပြိုင်နေရတဲ့ကစားပွဲကိုနိုင်အောင် ကစားမလား .. ဒီ ( ၂ ) မျိုးထဲက
တစ်ခုခုကိုပဲရွေးရတော့မယ်။ မဟုတ်ရင် ကိုယ် ဒီပြိုင်ပွဲကနေ ထွက်ရမယ်။ ကိုယ့်လိုမျိုး
ဒီပြိုင်ပွဲဝင်နိုင်အောင် အမှတ်မမှီ၊ အရည်အချင်းမမှီသူတွေ လောကမှာ အများကြီးပဲလေ။ အစိုးရ
ဒါမှမဟုတ် ပွဲကျင်းပသူက ကိုယ့်ကိုပေးထားတဲ့နေရာအတွက် ငွေတွေဘယ်လောက်ကုန်ထားသလဲ။ အချိန်တွေ
အရင်းအနှီးတွေ ဘယ်လောက်သုံးစွဲထားသလဲ ဆိုတာ သူ့ကို ရှင်းပြမိတယ်။
.
.
နောက်ပြီး “ ရောက်တဲ့နေရာမှာ ရပ်တည်ချက်မှန်ရမယ်။ ဒါမှ လိုရင်းကိုရောက်မှာ။ မမှန်သူတွေ မမှန်တဲ့လမ်းသွားလိမ့်မယ်။ မကြာဘူး ဒဏ်ခတ်ခံရမှာ
” လို့ တန်ပြန်ဝေဒနာ နဲ့ ပြောလိုက်မိတယ်။
.
နောက်တော့ စစ်တပ်ဆရာဝန်လောင်းကလေးရဲ့ “ဩော် .. ဟုတ် .. အစ်ကိုပြောတာကို
သဘောပေါက်ပြီ။ ကျွန်တော်သင်ထားတဲ့ပညာကို အလဟသ မဖြစ်စေချင်တာမှတ်လား။ ကျေးဇူးပါ အစ်ကို
” ဆိုတဲ့ စာတန်းလေးဖတ်လိုက်ရတဲ့အခါ ကျွန်တော်ကျေနပ်မိတယ်။
.
.
သူပြောသလို ဆရာဝန်ဖြစ်ခါနီးမှ ပြီးအောင်မတက်ပဲ ငွေကုန်ခံပြီး ထိပ်ပိုင်းရောက်နိုင်ငံတစ်ခုမှာ
ဟိုးအောက်ပိုင်းကနေ လေးဘက်ကုန်းပြန်ထမယ်ဆိုတာ တစ်ခုခုတော့လွဲနေတာ သိစေချင်တယ်။ အမှန်က
လူတစ်ကာအားကျတဲ့ အနောက်နိုင်ငံတွေမှာ စာမဖတ်သူတွေ၊ နလပိန်းတုံးတွေ၊ အသုံးမကျသူတွေအများကြီးပဲလေ
.. ဒါကို မေ့နေကြတာလား စဉ်းစားမိပြန်တယ်။
.
သူ့တို့ဘာသာစကားနဲ့ သူတို့စာပေမို့လို့ ကျွမ်းကျင်နေကြပေမယ့် သူတို့ကို
ဗမာစကားပြောခိုင်းကြည့်ပါလား။ ကျွန်တော်တို့ ဝိုင်းရယ်နေရမှာပေါ့။ ဒီလိုမျိုးအခြေအနေကို
တစ်ဖက်လှည့်နဲ့ပြန်စဉ်းစားကြည့်မှရမယ်။ ဥပမာ - ကျွန်တော်တို့မှာ ဘာသာစကားအခက်အခဲတစ်ခုပဲရှိမယ်
.. အတတ်ပညာအခက်အခဲမရှိဘူး။ ကိုယ်က အတတ်ပညာတစ်ခုခု
ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင်တတ်ထားတယ်ဆိုရင် ဒီဘက်နိုင်ငံကအောက်ခြေလူတန်းစားကို ငုံ့ကြည့်နေရုံပဲ။
.
.
ဒါကြောင့် ကိုယ်က နိုင်ငံတစ်ခုကို ကူးလိုက်တယ်ဆိုတာ ကိုယ်တတ်ထားတဲ့
လုပ်စားလို့ရတဲ့အတတ်ပညာ - Profession အတွက် မွမ်းမံသင်တန်း - Proficiency Training
နဲ့ အလွန်ဆုံးထပ်ဖြည့်ရ ဒုတိယသာသာစကားသင်တန်း - ESL ( English for Second Language
) နဲ့ ပြောနိုင်မှုစွမ်းအား - Speaking Skill တွေကိုပဲ သင်ယူဖို့လိုမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
.
အခု စစ်တပ်ဆရာဝန်လောင်းလေးရဲ့အဖြစ်က ဆရာဝန်ဆက်မလုပ်တော့ရင် ( စစ်တပ်ရဲ့နိုင်ငံအပေါ်ရပ်တည်ချက်ကိုထည့်မတွက်ပဲ
) နိုင်ငံအတွက်ရှုံး၊ လူငယ်ဘဝရှူံး၊ လူသားအရင်းအမြစ်ရှူံး အားလုံးပေါင်းရင် “
Lose-Lose-Lose Saturation ” ပါ။ ကျွန်တော်သာ သူ့နေရာမှာဆိုရင်တော့ ဒါကို အရှူံးမခံနိုင်ဘူး။
သူ့ကိုလည်း အရှူံးမခံစေချင်ဘူး။
.
.
ဒီလိုလူငယ်တစ်ယောက်ဟာ နိုင်ငံခြားရောက်တဲ့အခါ မြန်မာနိုင်ငံက စာရွက်ဖြူပေါ်မှာရေးထားတဲ့
ပဲပင်ပေါက်ဘွဲ့တွေကို အနောက်နိုင်ငံက အသိအမှတ်မပြုတာ ရင်နာစရာပါ။ ကျွန်တော်တို့မြန်မာနိုင်ငံဟာ
လွတ်လပ်ရေးရပြီးစခေတ်က ရွှေနိုင်ငံမဟုတ်တော့တာ အမှတ်ရကြပါ။ နိုးထကြပါ။ ဒီတော့ အလုပ်အများကြီးလုပ်ရပါမယ်။
စာအများကြီးဖတ်ရပါမယ်။ မြန်လိုဖတ်ရတော့မှာမဟုတ်ပါ။ အင်္ဂလိပ်စာကို အဆင့်မြင့်မြင့်ဖတ်နိုင်နေရပါမယ်။
ဆေးကျောင်းတက်ဖို့ တော်တော့ကိုကြိုးစားရပါမယ်။ အခုလက်ရှိ အမေရိကားရောက်နေတုန်းအထိ ရန်ကုန်ဆရာဝန်၊ ထိုင်ဝမ်ဆရာဝန်တွေ ဆေးကျောင်းပြန်မတက်နိုင်တာ (
၃ ) ယောက်တွေ့ဖူးထားပြီးပါပြီ။
.
ဒီမှာက ကျောင်းရဲ့လိုအပ်ချက် - Requirement ကို ပြန်ယူရတယ်။ တစ်ခြားနိုင်ငံတစ်ခုက
ဆရာဝန်ဖြစ်ခဲ့သူတစ်ယောက်ဟာ ဒီဖက်နိုင်ငံမှာ ရိုးရိုးဆရာဝန်ဖြစ်ဖို့တင်ကို ဝင်ခွင့်စာမေးပွဲ
( ၃ ) ဆင့် ဖြေရပါတယ်။ ဒါကို ဒီမှာ 3 Steps Entrance လို့အလွယ်ခေါ်ကြသလို အမှန်မှာက
အဆင့် ( ၅ ) ဆင့်ရှိပါတယ်။
.
.
FSMB – Federation of State Medical Boards ကို ဖြေရမှာဖြစ်ပြီး
M.D Degree ဘွဲ့ပေးဖို့ USMLE – United States Medical Licensing Examination က ကိုင်တွယ်တဲ့
ဆေးလိုင်စင်အဖွဲ့ဖြစ်ပါတယ်။ လွယ်လွယ်ပြောရရင် ဆ/မ လိုင်စင်ရုံး နဲ့ ဆင်တူပါတယ်။
.
.
Step 1 မှာ မေးခွန်း ( ၄၄ ) ခုစီပါတဲ့ အုပ်စု ( ၇ ) ခု၊ စုစုပေါင်း
မေးခွန်း ( ၃ဝ၈ ) ခု ကို ( ၈ ) နာရီကြာ ကွန်ပျူတာနဲ့ဖြေရမှာပါ။ တစ်ချို့မေးခွန်းတွေမှာ
ဗီဒီယိုကလစ် နဲ့ အသံဖိုင်တွေပါပြီး တစ်နာရီအတွင်းပြီးအောင် ဖြေရပါမယ်။ ပိုတဲ့ ( ၁
) နာရီက နားချိန် - Break Time ဖြစ်ပါတယ်။ အဓိက ဆေးပညာယူဆချက်တွေကို ဘယ်လောက်အထိနားလည်သလဲ၊
အခြေခံ နဲ့ အနုစိတ်ခန္ဓာဗေဒတွေကိုနားလည်သလား၊ ဆေးဝါးဗေဒ၊ ပုံမှန်မဟုတ်တဲ့ရောဂါသွင်ပြင်
နဲ့ အမူအကျင့်ဆိုင်ရာသိပ္ပံတို့ကို စစ်ဆေးတာဖြစ်ပါတယ်။
.
.
Step 2 မှာ ( ၂ ) မျိုးပြန်ခွဲတယ်။ Step 2-CK – Clinical
Knowledge နဲ့ Step 2-CS – Clinical Skill ဆိုပြီး ပိုကျယ်ပြန့်လာတယ်။
.
Step 2-CK မှာ မေးခွန်း ( ၄၄ ) ခုပါ ( ၈ ) အုပ်စုကို ( ၉ ) နာရီ
ထိုင်ဖြေရပါမယ်။ ဆေးဖက်ဆိုင်ရာသိပ္ပံအသိပညာတွေဖြစ်တဲ့ ဆေးဝါး၊ ခွဲစိပ်၊ ကလေးကု၊ စိတ်ရောဂါကု၊
သားဖွား နဲ့ မီးယပ်ပညာ မေးခွန်းတွေ အကုန်သိရပါမယ်။
.
Step 2-CS မှာ သရုပ်ဆောင်လူနာပေါ်မှာကိုင်တွယ်ပုံကိုဖြေဆိုရမှာမို့
အင်္ဂလိပ်ဘာသာစကားတတ်မြောက်မှု အထူးအရေးကြီးပါတယ်။ သရုပ်ဆောင်လူနာ - SPs (
Standardized Patients ) ၁၂ ဦးကို တစ်ဦးလျှင် ( ၁၅ ) မိနစ်စီ လူနာရာဇဝင်ကောက်ယူမှု
- Patient History Taking အတွက် စကားပြောဆိုရမှာဖြစ်ပြီး
နောက်ထပ် ( ၁ဝ ) မိနစ်မှာတော့ လူနာအပေါ်ရောဂါတွေ့ရှိချက် - Initial Differential
Diagnosis နဲ့ ကနဦးစမ်းသပ်ချက်များ - Initial Tests တွေကို ဖြေဆိုရပါမယ်။ အရင်ကဆို
အမေရိကန်နိုင်ငံပြည်နယ် ( ၅ ) ခုမှာသာ လက်ခံစစ်ဆေးခဲ့ပြီး CSA – Clinical Skills
Assessment လို့ ခေါ်တွင်ခဲ့ပါသေးတယ်။
.
.
Step 3 ကတော့ နောက်ဆုံး Final စာမေးပွဲကြီးပါ။ ဇီဝဆေးဝါးဗေဒ -
Biochemistry နဲ့ ဆေးခန်းသိပ္ပံ - Clinical Science တို့ကို မည်သည့်ကြီးကြပ်မှုမှမပါပဲ
ပေါင်းစပ်ဖြေဆိုရမှာပါ။ အမေရိကန်မြေပေါ်မှာနေပြီးသား ဆေးကျောင်းသားက ဆေးကျောင်းပထမနှစ်ကုန်မှ
Step 3 ကို ဖြေခွင့်ရပေမယ့် နိုင်ငံခြားကတက်ရောက်တဲ့ ဆေးကျောင်းသားကတော့ မတက်ခင်ကတည်းက
( ၃ ) ဆင့်လုံးအပြီးအပြတ်ဖြေကြရပါမယ်။
.
Step 3 မှာ တစ်ရက်ကို ( ၈ ) နာရီ နဲ့ ( ၂ ) ရက်ဆက်တိုက် ( ၁၆ ) နာရီ
ဖြေရပါမယ်။
.
ပထမနေ့မှာ မေးခွန်း ( ၄၂ ) ခု ဒါမှမဟုတ် ( ၄၃ ) ခု ပါတဲ့ အုပ်စု
( ၆ ) စုကို ( ၁ ) နာရီစာစီ ပြီးအောင် ဖြေရပါမယ်။
.
ဒုတိယနေ့မှာ မေးခွန်း ( ၃၃ ) ခုပါတဲ့ ( ၆ ) အုပ်စု စုစုပေါင်း မေးခွန်း
( ၁၉၈ ) ခု ထပ်ဖြေရပါမယ်။ ဒီနေ့မှာတော့ အုပ်စုတစ်ခုကို ( ၄၅ ) မိနစ်ပဲ ပေးပါတယ်။ ပြီးတာနဲ့
လူနာကေ့စ် - Clinical Case ( ၁၃ ) ခု ကိုင်တွယ်ရပါမယ်။ ဖြေဆိုသူကျောင်းသားဟာ ဆေးခန်းဆော့ဝဲလ်ကို
ကောင်းစွာ အသုံးပြုတတ်ရမှာဖြစ်သလို လူနာရဲ့ရောဂါအခြေအနေပြောင်းလဲမှကို “ သိနေ ” ၊ ထောက်လှမ်းနေတတ်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။
အချိန်အားဖြင့် ကေ့စ် တစ်ခုကို ( ၁ဝ ) မိနစ်ကနေ မိနစ် ( ၂ဝ ) အထိ အချိန်ယူ ဖြေဆိုနိုင်ပါတယ်။
နားချိန်အနေအထားက ညှိနှိုင်းယူလို့ရပါတယ်။
.
.
ဒီလောက်ဆိုရင် အနောက်နိုင်ငံမှာ ဆေးပညာဆက်သင်ဖို့ မြန်မာနိုင်ငံက
ဘယ်လိုဆရာဝန်ပညာမဆို တတ်ထားသင့်သလား မတတ်ထားသင့်ဘူးလားဆိုတဲ့ အဖြေကို အတော်အသင့်ဖြေမိသွားပြီလို့
ယူဆမိပါတယ်။ သိသမျှ လေ့လာမိသမျှကိုတော့ ထုံးဗူးမွှေသလို ပတ်ချာလည်အောင် ရေးပြလိုက်ပါတယ်။
ဆက်တွေးပြီး ဆက်ဆွေးနွေးဖို့ကတော့ ကာယကံရှင်နဲ့ စစ်တပ်ဆရာဝန်လောင်းလေးရဲ့ တာဝန်တို့ပဲ
ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ အင်္ဂလန်လိုတွေးပြီး အမေရိကန်လိုစီမံကိန်းချကာ မြန်မာနိုင်ငံကနေ အဆင့်မြင့်အင်္ဂလိပ်စာကို
ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင်လေ့လာဖို့လိုပါတယ်။ အတတ်ပညာတစ်ခုခုကို ကျွမ်းကျင်ရုံမက အတွေ့အကြုံရှိဖို့အင်မတန်
အရေးကြီးတာ သတိပေးလိုပါတယ်။
.
.
သူနဲ့စာရိုက်ပြီး နောက်နှစ်ရက်မှာ သတင်းကောင်းတစ်ခုဝင်လာတယ် “ အစ်ကို
.. ညီ စာမေးပွဲအောင်တယ်။
အလုပ်သင်ဆရာဝန်ဖြစ်ပြီ ”
တဲ့ ..။ ကျွန်တော်လေ .. အတိုင်းအဆမရှိ ပျော်လိုက်တာ..။
.
( ဝန်ခံချက်။ ။ မသိရှိသောဆေးပညာအခေါ်အဝေါ်များကို
ကိုလက်ယာပို့ပေးသော အနောက်တိုင်းဆေးပညာအဘိဓာန်မှ ဘာသာပြန်ယူပါသည် )
Reference: Wiki
.
ခင်မင်ခြင်းများစွာဖြင့်
.
06-12-2015
No comments:
Post a Comment