ေဆာင္းပါးရွင္ - ကိုညီညီ ( ေတာင္ၾကီး ) |
.
အီတာလ်ံႏြယ္ဘြား စပိန္ႏို္င္ငံသား ခရစ္စတိုဖာကိုလံဘတ္ဟာ ပင္လယ္ခရီး (
၄ ) ၾကိမ္ထြက္ခဲ႕ျပီး အိႏိၵယတိုက္ကိုအရွာေကာင္းခဲ႕တာ အေမရိကားတိုက္ကို
မထင္မွတ္ပဲေတြ႕ခဲ႕တယ္။ သူေတြ႕ဖို႕မွန္းထားတဲ႕ အိႏိၵယကြ်န္းဆြယ္အစား ကုန္းမည္းမည္းေလး ျမင္တာနဲ႕ သူဟာ
ဂ်ပန္ကြ်န္းစုကုိေတြ႕ျပီလို႕ထင္ခဲ႕တယ္။ အမွန္တစ္ကယ္ ကမ္းကိုေလွကပ္တဲ႕အခါ အိႏၵိယ
မဟုတ္၊ ဂ်ပန္ မဟုတ္တဲ႕ ဟင္းလင္းျပင္ေျမကိုသာ ေတြ႕ခဲ႕ရတယ္။ ဒါဆုိ ကိုလံဘတ္စ္
မက္ခဲ႕တဲ႕အိပ္မက္ဟာ မွားမ်ားမွားသြားျပီလား?
.
ဒီလိုေျပာရတာ နည္းနည္းေတာ႕ အကဲျဖတ္ေစာတယ္လို႕ ထင္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕
ကိုလံဘတ္စ္ဟာ သူေတြ႕ခ်င္တဲ႕လူမ်ိဳးစုၾကီးကုိမေတြ႕ရလို႕ဆုိျပီး ေလွေပၚျပန္တက္
ျပန္မလွည္႕သြားပါဘူး။ ေရာက္တဲ႕ေနရာမွာ လုပ္သင္႕ရာကိုလုပ္ျပီး တုိက္ၾကီးတစ္တုိက္ - Continent တစ္ခုကို
ကမၻာသူ ကမၻာသားေတြကို လက္ေဆာင္ေပးခဲ႕တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင္႕ အေျခခ်မိတဲ႕ေနရာကုိ
အပင္ေတြေပါက္၊ ေနျခည္ေရာက္လို႕ လူေျခေပါက္ေအာင္ ခရီးေဖါက္ေပးခဲ႕သူ
သမိုင္းလူသားတစ္ဦးအေနနဲ႕ေပါ႕..။
.
.
ကြ်န္ေတာ္တို႕မိသားစု အေမရိကားေရာက္ျပီး ( ၇ ) ႏွစ္ျပည္႕တဲ႕ေန႕မွာ
ႏွစ္ပတ္လည္တို႕ အထိမ္းအမွတ္လုပ္ဖို႕ ဘာအစီအစဥ္မွ မရွိခဲ႕ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႕
မထင္မွတ္ပဲ အဲဒီေန႕မွာ ( ၁၁ ) တန္း
ေက်ာင္းသား ( ၃ ) ေယာက္က သူတုိ႕ရဲ႕အေမရိကန္အိပ္မက္ - My
American Dream ေခါင္းစဥ္နဲ႕ အတန္းတင္စာေမးပြဲေျဖဖို႕
လုံုးပန္းေနရပါတယ္။
.
ၾကံဳတုန္းျပန္ေျပာရရင္ ဒီဘက္ေျမမွာ အတန္းတင္စာေမးပြဲဆုိတာ
မည္ကာမတၱပဲရွိပါတယ္။ တက္ခဲ႕တဲ႕ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္အားလံုးမွာ အိမ္စာက ဘယ္ႏွစ္ရာခုိင္ႏႈန္း၊
အခန္းတြင္းအဆုိင္းမင္႕ - Assignment တင္တာက
ဘယ္ႏွစ္ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ေက်ာင္းခန္းျပင္ပဖတ္စာ - Reading က
ဘယ္ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အုပ္စုဖြဲ႕လူေရွ႕တင္ျပခ်က္ - Group Presentation က ဘယ္ေလာက္ဆိုျပီး သူ႕အပိုင္းနဲ႕သူ အမွတ္ ( ၁ဝဝ ) ကို
ဝုိင္းျဖည္႕ရတာဆုိေတာ႕ တစ္ေန႕အိမ္စာတစ္ေန႕မွန္မွန္လုပ္တဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္က
စာသင္ႏွစ္ရဲ႕ေက်ာင္းေနာက္ဆံုးရက္ကို ေအးေအးေဆးေဆး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္
ျဖတ္သန္းႏႈတ္ဆက္ရံုပါပဲ။
.
.
ဆရာမက အလွည္႕က်ျပီေျပာတဲ႕အခါ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံေသြး မိန္းကေလးေက်ာင္းသူက
“ သမီးအေမဟာ အေမရိကန္-ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲအတြင္းမွာ ေမြးခဲ႕တယ္။
စစ္ကျဖစ္ေနတာဆုိတာ႕ အေမ႕ဘဝဟာ သိပ္ကိုဆိုးပါတယ္ ”
.
“ မိမိဝမ္းကိုမိမိေက်ာင္းဖို႕ေနေနသာသာ
အသက္မေသေရးကိုဦးစားေပးရတဲ႕အခါ အေမဟာအသက္ငယ္ငယ္ လူမမယ္ကေလးဘဝနဲ႕
ေဟာင္ေကာင္းနယ္စပ္မွာရွိတဲ႕ စစ္ေရွာင္စခန္းမွာၾကီးျပင္းရတယ္။ အဲဒီမွာ
ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သမီးအေဖျဖစ္လာမယ္႕လူတစ္ေယာက္နဲ႕ေတြ႕တယ္။ ဒါနဲ႕ စစ္ၾကီးျပီးလို႕
ဒုကၡသည္စာရင္းမွာ အမည္ေတြတင္သြင္းရင္း စစ္ျပာသလင္းေျမမွာ
ကြန္ျမဴနစ္အတြင္းေၾကဘဝကို ကုန္ဆံုးခဲ႕ရတယ္ ”
.
.
“ သမီးကိုေတာ႕ ဒီ အေမရိကားေရာက္မွ ေမြးတာပါ။
အစ္မကိုေတာ႕ ေဟာင္ေကာင္းမွာ ေမြးခဲ႕တယ္။ သမီးတို႕အခု အထက္တန္းေက်ာင္းျပီးဖုိ႕ ( ၁
) ႏွစ္ပဲလုိေတာ႕တယ္။ ဒီမွာက
ဘာဒုကၡမွမခံရဘူး။ အားလံုးလိုေလေသးမရွိေအာင္ ျပည္႕စံုတယ္။ သမီး တစ္ခါတစ္ေလစဥ္းစားတယ္
.. အေမရိကားမွာ ဘာလာလုပ္တာလဲ လို႕ေပါ႕..။ ”
.
“ အေဖ နဲ႕ အေမတုိ႕ကိုျပန္ေမးရင္ သူတို႕ငယ္စဥ္ဘဝ
စစ္ေျပးခဲ႕ရတာေတြ၊ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ အနစ္နာခံခဲ႕ရတာေတြကို စိတ္လိုလက္ရျပန္ေျပာျပၾကတယ္။ သူတုိ႕ဘဝေတြက မိခင္ဗီယက္နမ္မွာ ဘယ္လုိမွရပ္တည္လို႕မရခဲ႕ဘူး။
ဒါေၾကာင္႕ သမီးက အေဖ နဲ႕ အေမတို႕အတြက္ ဒီ အခြင္႕အေရးနယ္ေျမ - the Land of
Opportunity မွာ ပညာေရးနဲ႕တည္ေဆာက္မယ္႕ အနာဂါတ္တစ္ခုတည္ေဆာက္မယ္။
ဒါက သမီးရဲ႕ အေမရိကန္အိပ္မက္ျဖစ္ျပီး အေဖ နဲ႕ အေမတုိ႕ရဲ႕ မ်က္ရည္စုိ႕ေနတဲ႕မ်က္လံုးေတြကို
ျပန္လည္ေတာက္ပေစရမယ္ ” လို႕ စတင္ျပီး Group
Presentation ေလးကုိ စလုိက္ပါတယ္။
.
.
ဒုတိယတစ္ေယာက္က တရုတ္ႏုိင္ငံက အေမရိကားကုိအေျခခ်ေျပာင္းေရႊ႕လာတဲ႕မိသားစုကျဖစ္ျပီး “ သမီးရဲ႕ဦးေလးဟာ
အလုပ္အင္မတန္လုပ္တယ္။ လူကတစ္ေယာက္တည္း ရက္သတၱပတ္ ( ၁ ) ပတ္အတြင္း အလုပ္ ( ၃ ) ခု
ေျပာင္းလုပ္တယ္ ”
.
“ သူ႕မွာ အားလပ္ခ်ိန္ဆိုတာမရွိဘူး ..
စဥ္ဆက္မျပတ္အလုပ္လုပ္ေနတယ္။ ေငြရွိဖို႕၊ အိမ္ဝယ္ဖို႕၊
သူေမ်ွာ္မွန္းတဲ႕ဘဝအေကာင္အထည္ေပၚဖို႕ ေငြနဲ႕မွ လုပ္ငန္းစႏုိင္မယ္ လုိ႕ အျမဲေျပာတယ္
”
.
.
“ အမွန္က သမီးတုိ႕မိသားစုက ေနႏိုင္၊ ထုိင္ႏုိင္၊ စားေသာက္ႏုိင္ပါတယ္။ အားလံုးသိၾကတဲ႕အတိုင္းပဲ အေမရိကားမွာ လူတန္းစားခြဲျခားမႈမရွိေတာ႕
လုပ္အားရွိရင္ လူတိုင္းေငြရတဲ႕သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ ဦးေလးရဲ႕အျဖစ္က လူ ( ၃ ) ေယာက္စာဘဝထက္ ပိုၾကမ္းတမ္းတယ္ ”
.
“ သမီးက ဦးေလးကိုၾကည္႕ျပီး သမီးမိဘေတြကို
ကိုယ္ခ်င္းစာတယ္။ သူ႕ေလာက္ ပါပါး နဲ႕ မာမားက မပင္ပန္းတာ ကံေကာင္းတယ္လုိ႕ ေျပာရမယ္။
ဒါေၾကာင္႕ သမီးရဲ႕ အေမရိကန္အိပ္မက္က ဘာလဲလို႕ေမးရင္ ဒုကၡအားလံုးကိုေက်ာ္လႊားဖို႕
ေငြေကာင္းေကာင္းရတဲ႕ အသိပညာရွင္၊
အတတ္ပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႕ပါပဲ ”
.
.
ေနာက္ဆံုးပိတ္အိတ္နဲ႕လြယ္ေျဖၾကားသူကေတာ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံဘြား
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ဇာတ္လုိက္ေက်ာ္ၾကီးပါ။ “ ဒီေန႕ Presentation နဲ႕တိုက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္
သားတုိ႕မိသားစု ဒီႏုိင္ငံကိုေရာက္တာ (
၇ ) ႏွစ္ျပည္႕တဲ႕ေန႕ပါ။ သားတုိ႕မိသားစုက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာဆုိရင္
အလယ္အလတ္တန္းမိသားစုျဖစ္တဲ႕အျပင္ ခ်မ္းသာတယ္လို႕ေတာင္ေျပာလို႕ရတယ္ ”
.
“ ဒါေပမယ္႕ အေဖ နဲ႕ အေမဟာ သား နဲ႕
သားအစ္မတုိ႕ရဲ႕ပညာေရးအတြက္ အခ်ိန္တစ္ခုေရာက္တဲ႕အခ်ိန္မွာ အေဖဘက္ကအေဒၚကေခၚလို႕ အေမရိကားကိုေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်ျခင္း - New Immigrant ဆိုတာကုိေရြးခ်ယ္ခဲ႕တယ္ ”
.
.
“ ဒီလမ္းကိုေရြးခဲ႕ေတာ႕ ဘာျဖစ္သြားသလဲ? အေဖ နဲ႕ အေမတုိ႕ ပင္ပန္းၾကတာေပါ႕။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ မိသားစုတစ္ခုအတြက္ (
၇ ) ႏွစ္ဆုိတာ ဆယ္စုႏွစ္ - Decade တစ္ခုျပည္႕ဖို႕သိပ္မလုိဘူး
.. အခိ်န္သိပ္ကုန္ခဲ႕တာေပါ႕ ”
.
“ အေဖဆုိရင္ ကုန္သည္ျဖစ္လ်က္နဲ႕ ဒီႏုိင္ငံမွာ ဝန္ထမ္းလုပ္ရတယ္။
အေမဆုိရင္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေအးေဆးသက္သာစြာေနႏိုင္ေပမယ္႕ ဒီမွာ ေအာက္ေျခသိမ္းလုပ္ရတယ္
.. သားကုိ ေန႕တုိင္း ေက်ာင္းပို႕ / ေက်ာင္းၾကိဳ လုပ္ရတယ္။ အခု
ဒီေျမေပၚမွာ သားတုိ႕ကပင္ပန္းလုိ႕ “ ေခြ်း ” ထြက္တယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ အေဖ နဲ႕ အေမတို႕ရဲ႕ “ မ်က္ရည္စက္
” ေတြ ျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပါပဲ ”
.
.
“ သားလည္း သူငယ္ခ်င္းတုိ႕လုိပဲ အျမဲစဥ္းစားတယ္ ..
“ ငါ ဘာလို႕ အေမရိကားလာရတာလဲ ” ဆုိျပီးလုိ႕ေပါ႕
။ သားက အေဖ နဲ႕ အေမတုိ႕ရဲ႕ အနစ္နာခံျခင္း နဲ႕ ေပးဆပ္ျခင္းေတြကို
အမ်ားဆံုးျမင္ရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆုိေတာ႕ သားက ( ၉ ) ႏွစ္သားကတည္းက အေဖ နဲ႕ အေမက
“ ကေလးထိန္း ” ခဲ႕ ရတာေလ ”
.
“ ဒါေၾကာင္႕ အေဖ နဲ႕ အေမတုိ႕ကို ေက်ာင္းျပီးသြားရင္
ျပန္အလုပ္အေကြ်းျပဳရမယ္ဆုိတဲ႕အသိဟာ သား နဲ႕ အစ္မတုိ႕ႏွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ
ရွိၾကတယ္ ”
.
.
“ ေက်ာင္းစာေတြကုိ အေၾကြးမထားဘူး။ ေလ႕က်င္႕ခန္းေတြ ျပီးေအာင္
လုပ္တယ္။ အားကစားလည္း မလစ္လပ္ဘူး။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕လည္း
အဆက္အသြယ္မျပတ္ဘူး။ လမ္းမွားဟာ ဘာဆုိတာကို သားရဲ႕ေရွ႕မွာလုပ္ျပသြားသူေတြဆီကေန သင္ခန္းစာယူတယ္။ လူမႈက်င္႕ဝတ္အသင္းအဖြဲ႕ေတြကို သားကူညီတယ္ ..
လုပ္အားေပးတယ္ .. ေက်ာင္းသားကိစၥေတြမွာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ
အားတိုက္အင္တုိက္ ေဆာင္ရြက္တယ္ ”
.
“ အဲဒီေနရာ႒ာနေတြကေန သင္ယူခဲ႕တဲ႕ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ၊
ဘဝသင္ခန္းစာေတြက သားဘဝအတြက္ အေျဖထြက္ပါလိမ္႕မယ္။ ဒီကတစ္ဆင္႕တက္ျပီး
သားဘဝတုိးတက္ေအာင္ လုပ္မယ္။ ပညာတတ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ မိဘေတြကိုလုပ္ေကြ်းမယ္။ သားပိုျပီးလုပ္ႏုိင္ရင္
ျမန္မာႏုိင္ငံက လူငယ္ေတြကို ျပန္ကူညီမယ္။
ဒါက သားေျပာခ်င္တဲ႕ “ အေမရိကန္အိပ္မက္ ” ပါပဲ ”
.
.
ကေလး ( ၃ ) ေယာက္ ရဲ႕ Group
Presentation မွာ တစ္ျခားဘယ္သူေတြကုိမွ မေျပာျပေစလုိတဲ႕သေဘာ ဆရာမက
ေျပာထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕ သူတုိ႕ရဲ႕ နာမယ္ေတြကို အေၾကာင္းအားေလွ်ာ္စြာ
ထည္႕မေရးလုိပါ။
.
တစ္ခု ဝန္ခံစရာရွိတာက အဲဒီေက်ာင္းသား ( ၃ ) ေယာက္လံုးဟာ အတန္းေရွ႕မွာ
ထမေျပာခင္ အေရွ႕ရက္ပိုင္းေတြက ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြလုပ္တဲ႕အခါ ဘယ္မိဘမွ အတင္းအၾကပ္ဖိအားမေပးရပဲ၊ ဘယ္သူငယ္ခ်င္းမွၾကိဳမသိရပဲ
ေလ႕က်င္႕ၾကတယ္ဆုိတာကုိပါ။
.
.
ျပီးေတာ႕ သူတို႕ေတြဟာ စာေမးပဲြေတြေတာက္ေလ်ွာက္ေျဖေနရေတာ႕
အုပ္စုထဲမွာပါသူအခ်င္းခ်င္းၾကိဳညွိဖို႕အခ်ိန္မရပဲ အသင္းလုိက္စုစည္းလုပ္ေဆာင္မႈ - Teamwork ကို အသင္းေက်ာင္းသား - Team Player အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာပြဲ - Presentation မွာ အဝင္ /
အထြက္ ေတြကို အင္တာနက္ - Skype ေပၚကေနသာ အစည္းအေဝးလုပ္
ေလ႕က်င္႕ခဲ႕ရပါေၾကာင္း ( ၁၁ ) တန္းေက်ာင္းသား ( ၃ ) ေယာက္ရဲ႕ အေမရိကန္အိပ္မက္ေတြကို ႏွလံုးသားနဲ႕နားေထာင္ခဲ႕ျပီး ျပန္လည္တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
.
.
ခင္လ်က္
.
06-14-2016
.
.
.
Myanmar Unicode Version:
.
.
“
( ၁၆ ) နှစ်သား
( ၁၁ ) တန်းကျောင်းသား ( ၃ ) ယောက်ရဲ့ အမေရိကန်အိပ်မက်များ ”
ဆောင်းပါးရှင်
- ကိုညီညီ ( တောင်ကြီး )
.
အီတာလျံနွယ်ဘွား
စပိန်န်ိုင်ငံသား ခရစ်စတိုဖာကိုလံဘတ်ဟာ ပင်လယ်ခရီး ( ၄ ) ကြိမ်ထွက်ခဲ့ပြီး အိန္ဒိယတိုက်ကိုအရှာကောင်းခဲ့တာ
အမေရိကားတိုက်ကို မထင်မှတ်ပဲတွေ့ခဲ့တယ်။ သူတွေ့ဖို့မှန်းထားတဲ့ အိန္ဒိယကျွန်းဆွယ်အစား
ကုန်းမည်းမည်းလေး မြင်တာနဲ့ သူဟာ ဂျပန်ကျွန်းစုကိုတွေ့ပြီလို့ထင်ခဲ့တယ်။ အမှန်တစ်ကယ်
ကမ်းကိုလှေကပ်တဲ့အခါ အိန္ဒိယ မဟုတ်၊ ဂျပန် မဟုတ်တဲ့ ဟင်းလင်းပြင်မြေကိုသာ တွေ့ခဲ့ရတယ်။
ဒါဆို ကိုလံဘတ်စ် မက်ခဲ့တဲ့အိပ်မက်ဟာ မှားများမှားသွားပြီလား?
.
ဒီလိုပြောရတာ
နည်းနည်းတော့ အကဲဖြတ်စောတယ်လို့ ထင်မိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ကိုလံဘတ်စ်ဟာ သူတွေ့ချင်တဲ့လူမျိုးစုကြီးကိုမတွေ့ရလို့ဆိုပြီး
လှေပေါ်ပြန်တက် ပြန်မလှည့်သွားပါဘူး။ ရောက်တဲ့နေရာမှာ လုပ်သင့်ရာကိုလုပ်ပြီး တိုက်ကြီးတစ်တိုက်
- Continent တစ်ခုကို ကမ္ဘာသူ ကမ္ဘာသားတွေကို လက်ဆောင်ပေးခဲ့တယ်။
တစ်နည်းအားဖြင့် အခြေချမိတဲ့နေရာကို အပင်တွေပေါက်၊ နေခြည်ရောက်လို့ လူခြေပေါက်အောင်
ခရီးဖေါက်ပေးခဲ့သူ သမိုင်းလူသားတစ်ဦးအနေနဲ့ပေါ့..။
.
.
ကျွန်တော်တို့မိသားစု
အမေရိကားရောက်ပြီး ( ၇ ) နှစ်ပြည့်တဲ့နေ့မှာ နှစ်ပတ်လည်တို့ အထိမ်းအမှတ်လုပ်ဖို့ ဘာအစီအစဉ်မှ
မရှိခဲ့ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် မထင်မှတ်ပဲ အဲဒီနေ့မှာ ( ၁၁ ) တန်း ကျောင်းသား ( ၃ ) ယောက်က
သူတို့ရဲ့အမေရိကန်အိပ်မက် - My American Dream ခေါင်းစဉ်နဲ့ အတန်းတင်စာမေးပွဲဖြေဖို့
လုံးပန်းနေရပါတယ်။
.
ကြုံတုန်းပြန်ပြောရရင်
ဒီဘက်မြေမှာ အတန်းတင်စာမေးပွဲဆိုတာ မည်ကာမတ္တပဲရှိပါတယ်။ တက်ခဲ့တဲ့ ကျောင်းခေါ်ချိန်အားလုံးမှာ
အိမ်စာက ဘယ်နှစ်ရာခိုင်နှုန်း၊ အခန်းတွင်းအဆိုင်းမင့် - Assignment တင်တာက ဘယ်နှစ်ရာခိုင်နှုန်း၊ ကျောင်းခန်းပြင်ပဖတ်စာ
- Reading က ဘယ်နှစ်ရာခိုင်နှုန်း၊ အုပ်စုဖွဲ့လူရှေ့တင်ပြချက်
- Group Presentation
က ဘယ်လောက်ဆိုပြီး သူ့အပိုင်းနဲ့သူ အမှတ်
( ၁ဝဝ ) ကို ဝိုင်းဖြည့်ရတာဆိုတော့ တစ်နေ့အိမ်စာတစ်နေ့မှန်မှန်လုပ်တဲ့ ကျောင်းသားတွေအတွက်က
စာသင်နှစ်ရဲ့ကျောင်းနောက်ဆုံးရက်ကို အေးအေးဆေးဆေး ပျော်ပျော်ရွှင်ရွှင် ဖြတ်သန်းနှုတ်ဆက်ရုံပါပဲ။
.
.
ဆရာမက အလှည့်ကျပြီပြောတဲ့အခါ
ဗီယက်နမ်နိုင်ငံသွေး မိန်းကလေးကျောင်းသူက “
သမီးအမေဟာ အမေရိကန်-ဗီယက်နမ်စစ်ပွဲအတွင်းမှာ
မွေးခဲ့တယ်။ စစ်ကဖြစ်နေတာဆိုတာ့ အမေ့ဘဝဟာ သိပ်ကိုဆိုးပါတယ် ”
.
“
မိမိဝမ်းကိုမိမိကျောင်းဖို့နေနေသာသာ
အသက်မသေရေးကိုဦးစားပေးရတဲ့အခါ အမေဟာအသက်ငယ်ငယ် လူမမယ်ကလေးဘဝနဲ့ ဟောင်ကောင်းနယ်စပ်မှာရှိတဲ့
စစ်ရှောင်စခန်းမှာကြီးပြင်းရတယ်။ အဲဒီမှာ နောင်တစ်ချိန်မှာ သမီးအဖေဖြစ်လာမယ့်လူတစ်ယောက်နဲ့တွေ့တယ်။
ဒါနဲ့ စစ်ကြီးပြီးလို့ ဒုက္ခသည်စာရင်းမှာ အမည်တွေတင်သွင်းရင်း စစ်ပြာသလင်းမြေမှာ ကွန်မြူနစ်အတွင်းကြေဘဝကို
ကုန်ဆုံးခဲ့ရတယ် ”
.
.
“
သမီးကိုတော့ ဒီ အမေရိကားရောက်မှ မွေးတာပါ။
အစ်မကိုတော့ ဟောင်ကောင်းမှာ မွေးခဲ့တယ်။ သမီးတို့အခု အထက်တန်းကျောင်းပြီးဖို့ ( ၁
) နှစ်ပဲလိုတော့တယ်။ ဒီမှာက ဘာဒုက္ခမှမခံရဘူး။ အားလုံးလိုလေသေးမရှိအောင် ပြည့်စုံတယ်။ သမီး တစ်ခါတစ်လေစဉ်းစားတယ် .. အမေရိကားမှာ ဘာလာလုပ်တာလဲ
လို့ပေါ့..။ ”
.
“
အဖေ နဲ့ အမေတို့ကိုပြန်မေးရင် သူတို့ငယ်စဉ်ဘဝ
စစ်ပြေးခဲ့ရတာတွေ၊ ဒုက္ခသည်စခန်းမှာ အနစ်နာခံခဲ့ရတာတွေကို စိတ်လိုလက်ရပြန်ပြောပြကြတယ်။
သူတို့ဘဝတွေက မိခင်ဗီယက်နမ်မှာ ဘယ်လိုမှရပ်တည်လို့မရခဲ့ဘူး။ ဒါကြောင့် သမီးက အဖေ နဲ့
အမေတို့အတွက် ဒီ အခွင့်အရေးနယ်မြေ - the
Land of Opportunity မှာ ပညာရေးနဲ့တည်ဆောက်မယ့်
အနာဂါတ်တစ်ခုတည်ဆောက်မယ်။ ဒါက သမီးရဲ့ အမေရိကန်အိပ်မက်ဖြစ်ပြီး အဖေ နဲ့ အမေတို့ရဲ့
မျက်ရည်စို့နေတဲ့မျက်လုံးတွေကို ပြန်လည်တောက်ပစေရမယ် ” လို့ စတင်ပြီး Group Presentation လေးကို စလိုက်ပါတယ်။
.
.
ဒုတိယတစ်ယောက်က
တရုတ်နိုင်ငံက အမေရိကားကိုအခြေချပြောင်းရွှေ့လာတဲ့မိသားစုကဖြစ်ပြီး “ သမီးရဲ့ဦးလေးဟာ အလုပ်အင်မတန်လုပ်တယ်။ လူကတစ်ယောက်တည်း
ရက်သတ္တပတ် ( ၁ ) ပတ်အတွင်း အလုပ် ( ၃ ) ခု ပြောင်းလုပ်တယ် ”
.
“
သူ့မှာ အားလပ်ချိန်ဆိုတာမရှိဘူး .. စဉ်ဆက်မပြတ်အလုပ်လုပ်နေတယ်။
ငွေရှိဖို့၊ အိမ်ဝယ်ဖို့၊ သူမျှော်မှန်းတဲ့ဘဝအကောင်အထည်ပေါ်ဖို့ ငွေနဲ့မှ လုပ်ငန်းစနိုင်မယ်
လို့ အမြဲပြောတယ် ”
.
.
“
အမှန်က သမီးတို့မိသားစုက နေနိုင်၊ ထိုင်နိုင်၊
စားသောက်နိုင်ပါတယ်။ အားလုံးသိကြတဲ့အတိုင်းပဲ အမေရိကားမှာ လူတန်းစားခွဲခြားမှုမရှိတော့
လုပ်အားရှိရင် လူတိုင်းငွေရတဲ့သဘောရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ဦးလေးရဲ့အဖြစ်က လူ ( ၃ ) ယောက်စာဘဝထက်
ပိုကြမ်းတမ်းတယ် ”
.
“
သမီးက ဦးလေးကိုကြည့်ပြီး သမီးမိဘတွေကို
ကိုယ်ချင်းစာတယ်။ သူ့လောက် ပါပါး နဲ့ မာမားက မပင်ပန်းတာ ကံကောင်းတယ်လို့ ပြောရမယ်။
ဒါကြောင့် သမီးရဲ့ အမေရိကန်အိပ်မက်က ဘာလဲလို့မေးရင် ဒုက္ခအားလုံးကိုကျော်လွှားဖို့
ငွေကောင်းကောင်းရတဲ့ အသိပညာရှင်၊ အတတ်ပညာရှင်တစ်ယောက်ဖြစ်ဖို့ပါပဲ ”
.
.
နောက်ဆုံးပိတ်အိတ်နဲ့လွယ်ဖြေကြားသူကတော့
မြန်မာနိုင်ငံဘွား ကျွန်တော်တို့ရဲ့ဇာတ်လိုက်ကျော်ကြီးပါ။ “ ဒီနေ့ Presentation
နဲ့တိုက်တိုက်ဆိုင်ဆိုင် သားတို့မိသားစု
ဒီနိုင်ငံကိုရောက်တာ ( ၇ ) နှစ်ပြည့်တဲ့နေ့ပါ။ သားတို့မိသားစုက မြန်မာနိုင်ငံမှာဆိုရင်
အလယ်အလတ်တန်းမိသားစုဖြစ်တဲ့အပြင် ချမ်းသာတယ်လို့တောင်ပြောလို့ရတယ် ”
.
“
ဒါပေမယ့် အဖေ နဲ့ အမေဟာ သား နဲ့ သားအစ်မတို့ရဲ့ပညာရေးအတွက်
အချိန်တစ်ခုရောက်တဲ့အချိန်မှာ အဖေဘက်ကအဒေါ်ကခေါ်လို့ အမေရိကားကိုပြောင်းရွှေ့အခြေချခြင်း
- New Immigrant ဆိုတာကိုရွေးချယ်ခဲ့တယ် ”
.
.
“
ဒီလမ်းကိုရွေးခဲ့တော့ ဘာဖြစ်သွားသလဲ? အဖေ နဲ့ အမေတို့ ပင်ပန်းကြတာပေါ့။ လူတစ်ဦးတစ်ယောက်၊
မိသားစုတစ်ခုအတွက် ( ၇ ) နှစ်ဆိုတာ ဆယ်စုနှစ် - Decade တစ်ခုပြည့်ဖို့သိပ်မလိုဘူး
.. အချိန်သိပ်ကုန်ခဲ့တာပေါ့ ”
.
“
အဖေဆိုရင် ကုန်သည်ဖြစ်လျက်နဲ့ ဒီနိုင်ငံမှာ
ဝန်ထမ်းလုပ်ရတယ်။ အမေဆိုရင်လည်း မြန်မာနိုင်ငံမှာ အေးဆေးသက်သာစွာနေနိုင်ပေမယ့် ဒီမှာ
အောက်ခြေသိမ်းလုပ်ရတယ် .. သားကို နေ့တိုင်း ကျောင်းပို့ / ကျောင်းကြို လုပ်ရတယ်။ အခု
ဒီမြေပေါ်မှာ သားတို့ကပင်ပန်းလို့ “
ချွေး ” ထွက်တယ်ဆိုရင် ဒါဟာ အဖေ နဲ့ အမေတို့ရဲ့ “ မျက်ရည်စက် ” တွေ ဖြစ်နေမှာ
အမှန်ပါပဲ ”
.
.
“
သားလည်း သူငယ်ချင်းတို့လိုပဲ အမြဲစဉ်းစားတယ်
.. “ ငါ ဘာလို့ အမေရိကားလာရတာလဲ ” ဆိုပြီးလို့ပေါ့ ။ သားက အဖေ နဲ့ အမေတို့ရဲ့ အနစ်နာခံခြင်း
နဲ့ ပေးဆပ်ခြင်းတွေကို အများဆုံးမြင်ရတယ်။ ဘာဖြစ်လို့လည်းဆိုတော့ သားက ( ၉ ) နှစ်သားကတည်းက
အဖေ နဲ့ အမေက “ ကလေးထိန်း ” ခဲ့ ရတာလေ ”
.
“
ဒါကြောင့် အဖေ နဲ့ အမေတို့ကို ကျောင်းပြီးသွားရင်
ပြန်အလုပ်အကျွေးပြုရမယ်ဆိုတဲ့အသိဟာ သား နဲ့ အစ်မတို့နှစ်ယောက်လုံးရဲ့စိတ်ထဲမှာ ရှိကြတယ်
”
.
.
“
ကျောင်းစာတွေကို အကြွေးမထားဘူး။ လေ့ကျင့်ခန်းတွေ
ပြီးအောင် လုပ်တယ်။ အားကစားလည်း မလစ်လပ်ဘူး။ သူငယ်ချင်းတွေနဲ့လည်း အဆက်အသွယ်မပြတ်ဘူး။
လမ်းမှားဟာ ဘာဆိုတာကို သားရဲ့ရှေ့မှာလုပ်ပြသွားသူတွေဆီကနေ သင်ခန်းစာယူတယ်။ လူမှုကျင့်ဝတ်အသင်းအဖွဲ့တွေကို
သားကူညီတယ် .. လုပ်အားပေးတယ် .. ကျောင်းသားကိစ္စတွေမှာ စိတ်ရောကိုယ်ပါ အားတိုက်အင်တိုက်
ဆောင်ရွက်တယ် ”
.
“
အဲဒီနေရာဋ္ဌာနတွေကနေ သင်ယူခဲ့တဲ့ ကျောင်းသင်ခန်းစာ၊
ဘဝသင်ခန်းစာတွေက သားဘဝအတွက် အဖြေထွက်ပါလိမ့်မယ်။ ဒီကတစ်ဆင့်တက်ပြီး သားဘဝတိုးတက်အောင်
လုပ်မယ်။ ပညာတတ်တစ်ယောက်အနေနဲ့ မိဘတွေကိုလုပ်ကျွေးမယ်။ သားပိုပြီးလုပ်နိုင်ရင် မြန်မာနိုင်ငံက
လူငယ်တွေကို ပြန်ကူညီမယ်။ ဒါက သားပြောချင်တဲ့ “ အမေရိကန်အိပ်မက်
” ပါပဲ ”
.
.
ကလေး ( ၃ ) ယောက်
ရဲ့ Group
Presentation မှာ တစ်ခြားဘယ်သူတွေကိုမှ
မပြောပြစေလိုတဲ့သဘော ဆရာမက ပြောထားပါတယ်။ ဒါကြောင့် သူတို့ရဲ့ နာမယ်တွေကို အကြောင်းအားလျှော်စွာ
ထည့်မရေးလိုပါ။
.
တစ်ခု ဝန်ခံစရာရှိတာက
အဲဒီကျောင်းသား ( ၃ ) ယောက်လုံးဟာ အတန်းရှေ့မှာ ထမပြောခင် အရှေ့ရက်ပိုင်းတွေက ကြိုတင်ပြင်ဆင်မှုတွေလုပ်တဲ့အခါ
ဘယ်မိဘမှ အတင်းအကြပ်ဖိအားမပေးရပဲ၊ ဘယ်သူငယ်ချင်းမှကြိုမသိရပဲ လေ့ကျင့်ကြတယ်ဆိုတာကိုပါ။
.
.
ပြီးတော့ သူတို့တွေဟာ
စာမေးပွဲတွေတောက်လျှောက်ဖြေနေရတော့ အုပ်စုထဲမှာပါသူအချင်းချင်းကြိုညှိဖို့အချိန်မရပဲ
အသင်းလိုက်စုစည်းလုပ်ဆောင်မှု - Teamwork
ကို အသင်းကျောင်းသား - Team Player အချင်းချင်း စကားပြောပွဲ - Presentation မှာ အဝင် / အထွက် တွေကို အင်တာနက် -
Skype ပေါ်ကနေသာ အစည်းအဝေးလုပ် လေ့ကျင့်ခဲ့ရပါကြောင်း
( ၁၁ ) တန်းကျောင်းသား ( ၃ ) ယောက်ရဲ့ အမေရိကန်အိပ်မက်တွေကို နှလုံးသားနဲ့နားထောင်ခဲ့ပြီး
ပြန်လည်တင်ပြလိုက်ရပါတယ်။
.
.
ခင်လျက်
.
06-14-2016
No comments:
Post a Comment