သံရံုးကိုဖုန္းဆက္ေတာ႕
အဂၤလိပ္အသံနဲ႕ ဘိုတစ္ေယာက္ဖုန္းကိုင္တယ္ ၊ သူဘာလုပ္ေပးရမလဲလို႕ေမးတယ္ ၊ ကြ်န္ေတာ္ က
အေမရိကားသြားဖုိ႕ ေဖာင္တင္ခ်င္ပါတယ္လို႕ အဂၤလိပ္လိုျပန္ေျပာလိုက္တယ္ ၊ သူကဆက္ျပီး ဒါဆိုရင္
( ၂ ) စကၠန္႕ေစာင္႕ပါ လို႕ဆုိျပီး ဖုန္းလိုင္းလႊဲေပးပါတယ္ ၊ တကယ္ပဲ ( ၂ ) စကၠန္႕အၾကာမွာ
ျမန္မာဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္လာကိုင္ျပီး ေဖါင္က ဒီအတိုင္းယူလို႕မရဘူး ၊ ဟိုဘက္ႏိုင္ငံကေခၚစာရျပီး
သံရံုးကိုပို႕လာေတာ႕မွ ေဖါင္လာထုတ္လို႕ရတာ ၊ သံရံုးနဲ႕ဆက္သြယ္ဖို႕က ေနာက္ပုိင္းအဆင္႕ပါ
လို႕ရွင္းျပတယ္ ၊ ဟုတ္တယ္ အေမရိကားမွာ အစ္မ ရွိတယ္ ၊ သူ႕ဆီသြားျပီးေက်ာင္းတက္ခ်င္လို႕ပါ
လို႕ ကြ်န္ေတာ္က ေျပာေတာ႕ အစ္မကိုေခၚဖို႕ဆက္သြယ္ပါ လို႕ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ရွင္းျပျပီးဖုန္းခ်သြားပါတယ္
၊ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြက ရန္ကုန္ၾကိဳးဖုန္းေတြ ဂဏန္း ( ၆ ) လံုးမျဖစ္ခင္ နံပါတ္ ( ၅ ) လံုးေခတ္
၁၉၉ဝ ခုႏွစ္အေမရိကန္သံရံုး ကုန္သည္လမ္းေနရာေဟာင္းကတည္းက ျဖစ္ရပ္ေလးတစ္ခုကို ေျပာျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္
၊ တစ္ကယ္တမ္း အဂၤလိပ္စာသင္တဲ႕ေက်ာင္းတက္ခ်င္တာ ငယ္ငယ္ ( ၈ ) တန္း ကတည္းကေပမယ္႕ တက္ခြင္႕မရခဲ႕ပါ
။
သူမအမ်ိဳးသားရဲ႕အစ္ကိုကေခၚေတာ႕ အစ္မတို႕လင္မယားက
တူမေလး ( ၂ ) ႏွစ္သမီးအရြယ္မွာ အေမရိကားကိုေျခခ်ခဲ႕တယ္ ၊ ေငြစေလး ( ၆၅ ) ေဒၚလာနဲ႕စခဲ႕ျပီး
အစ္မရဲ႕ဘဝက အရမ္းကိုၾကမ္းခဲ႕ပါတယ္ ၊ သူမရဲ႕ ခေရာင္းလမ္းအေတြ႕အၾကံဳေတြအားျပဳျပီး ေငြတတ္ႏိုင္လာတဲ႕အခ်ိန္မွာ
ေမာင္ႏွမေတြကို စပြန္ဆာ-Petition ေပးျပီး လွမ္းေခၚရွာတယ္ ၊ တူေတြ တူမေတြကို အေမရိကားမွာ
ေက်ာင္းလာထားဖို႕ေျပာလာပါတယ္ ၊ လိုက္သြားတဲ႕မိသားစု ( ၆ ) စု ရဲ႕ ကေလးေတြထဲမွာ “ စြမ္း
” က အသက္အငယ္ဆံုးပါ ၊ ျမန္မာေက်ာင္းထြက္လာတုန္းက တတိယတန္း ( ၃ ) တန္းေအာင္ပဲ ၊ ေက်ာင္းအပ္ခ်ိန္မွာ
ႏိုထရီပတ္ဘလစ္ျပန္ထားတဲ႕ ေက်ာင္းေအာင္လက္မွတ္ျပလိုက္ေတာ႕ ဒီႏိုင္ငံက Grade 4 စတက္ခိုင္းတယ္
မူလတန္းေပါ႕ ၊ Grade 5 , 6 , 7 သံုးႏွစ္ဆက္တိုက္ အလယ္တန္းတက္ျပီး Sophomore လို႕ေခၚတဲ႕ Grade 9 မွာ အထက္တန္းေက်ာင္းေျပာင္းရတဲ႕အခ်ိန္
၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ေရာက္လာပါျပီ ၊ တစ္ခုကံေကာင္းသြားတာက ေက်ာင္း ( ၃ ) ေခါက္ေျပာင္းျပီးလို႕
“ စြမ္း ” အထီးမက်န္ပါဘူး ၊ အေၾကာင္းရင္းက သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြပါ သူနဲ႕အတူဒီအထက္တန္းေက်ာင္းကို
အတူတူေျပာင္းလာလို႕ပါ ။
( ၈ ) တန္း ကေန အထက္တန္းေက်ာင္းေျပာင္းတဲ႕အခါ
ေက်ာင္းသားရဲ႕က်န္းမာေရးစစ္ေဆးျခင္း-Physical Test ျပန္လုပ္ရပါတယ္ ၊ ေက်ာင္းေျပာင္းလို႕သာျပန္စစ္ရတာ
ေသြးေဖာက္ရမွာတစ္ၾကိမ္တည္းမို႕လို႕ေတာ္ေသးတယ္ ၊ ေကာလိပ္ နဲ႕ တကၠသိုလ္တက္ရမွ ေသြးျပန္စစ္ရလိမ္႕မယ္
၊ အားကစားထူးခြ်န္လမ္းေၾကာင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္လဲ သူ႕ေက်ာင္းမွာေလွ်ာက္လို႕ရတယ္ ၊ ဒီလိုေက်ာင္းသားကို
ေက်ာင္းစာေလွ်ာ႕ျပီး အားကစားအတန္းခ်ိန္ပိုယူခိုင္းတာ ခ်စ္စရာပါ ၊ ဒါဟာ ဘာကိုျပသလဲဆိုေတာ႕
လြတ္လပ္ျပီး အခြင္႕အေရးရွိတဲ႕ အေမရိကားေက်ာင္းကေန ဘက္ေပါင္းစံုထူးခြ်န္တဲ႕ေက်ာင္းသားသာမက
တစ္လုိင္းထြန္းေပါက္ထူးခြ်န္ေက်ာင္းသားေတြကိုပါေမြးထုတ္ေပးတဲ႕စံနစ္က အတုယူစရာပါ ။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက
ဖတ္ခ်င္တဲ႕ အဂၤလိပ္စာအုပ္ေတြေပါ႕ဗ်ာ စြမ္းကို သူ႕ေက်ာင္းက ဘာစာအုပ္ျဖစ္ျဖစ္ၾကိဳက္တာဖတ္
ဖတ္ရင္ျပီးေရာ တစ္ရက္ ( ၁ ) နာရီဖတ္ခိုင္းတယ္ ၊ စြမ္းၾကိဳက္တာ အစြမ္းပါဝါေတြ ဂမၺီရဆန္ဆန္ဝတၳဳတုိ
ဝတၳဳရွည္ေတြပါ ၊ ၾကာသာပေတးေန႕ေရာက္တိုင္း ေက်ာင္းကိုျပဖို႕ စာဖတ္မွတ္ခ်က္စာရြက္-Reading
Log ကို ကိုယ္တို္င္ေရးျပီး ပရင္႕ထုတ္ရတယ္ ၊ အဲဒီေပၚမွာ ဝတၳဳရဲ႕ ဘယ္စာသားက ဘာကိုဆိုလိုတယ္
၊ ဘယ္စာပုဒ္က ဘယ္လိုေတြးေခၚတယ္ဆိုတာ ရွင္းျပရတယ္ ၊ တစ္လကို နာရီ ( ၂ဝ ) ျပီးေအာင္ဖတ္ျပီး
စာရင္းတင္တဲ႕အမွတ္ကို စာေမးပြဲမွာထည္႕သြင္းတြက္ခ်က္-Count ပါတယ္ ၊ ဒီလိုစာအုပ္မ်ိဳးကို
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းကအရမ္းဖတ္ခ်င္ခဲ႕တာေလ ၊ မွတ္မိပါေသးတယ္ ဖတ္ခဲ႕ရတာ ဘာသာျပန္ထားတဲ႕အထူးထုတ္ေတြပါ ၊ သဒၵါသင္တဲ႕
အဂၤလိပ္ဆရာဆီမွာ English Grammar စာအုပ္ဟာ တစ္သက္တာထိပ္ဆံုးဖတ္ဖူးတဲ႕ မူရင္းအဂၤလိပ္စာအုပ္ေလးကို
သတိရပါတယ္ ၊ ျပီးေတာ႕ ဆရာက အဂၤလိပ္သဒၵါေမးလို႕ ကြ်န္ေတာ္ရယ္ အတန္းေဖာ္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ရယ္
ႏွစ္ေယာက္ပဲ အေျဖမွန္တာကိုလည္း မေမ႕ႏိုင္ပါဘူး ။
အထက္တန္းေက်ာင္းေရာက္လာျပီဆိုရင္ အဂၤလိပ္မဟုတ္တဲ႕ဘာသာစကားတစ္ခုကို မယူမေနရ ယူရပါတယ္ ၊ ဂ်ာမဏီ ၊ ျပင္သစ္ ၊ စပိန္ႏြယ္ဖြား ဘာသာစကားေတြထဲက ကိုယ္ၾကိဳက္တာယူရံုပါ ၊ ဒါလည္းတစ္ဘာသာသတ္မွတ္ပါတယ္ ၊ တရုတ္စာ နဲ႕ ကိုးရီးယားစာမရွိတာ ေအးရွမ္းေတြအတြက္ ခက္တာေပါ႕ ၊ ေနာက္ဆံုးေတာ႕ အေမရိကားရဲ႕ ဒုတိယပါးစပ္လို႕တင္စားရတဲ႕ စပိန္စကား ကိုပဲ ယူခိုင္းလိုက္တယ္ ၊ ျပီးေတာ႕ ကိုယ္ကာယလႈပ္ရွားမႈ P.E – Physical Exercises က တစ္ဘာသာသီးသန္႕ယူပါတယ္ ၊ လႈပ္ရွားကစားခ်ိန္က စာသင္ခ်ိန္နဲ႕အတူတူပါ ၊ ဒီႏွစ္မွာ စြမ္းက ေက်ာင္းဆင္းျပီးခ်ိန္မွာ ၾကက္ေတာင္ရုိက္သင္ေနပါတယ္ ။
သိပံၸလိုင္းမွာအေရးၾကီးတဲ႕ဇီဝေဗဒကို
( ၉ ) တန္းမွာ စသင္တယ္ ၊ အခက္အခဲမရွိေပမယ္႕ ဘုိင္အိုအေခၚအေဝၚေတြကို စြမ္းက ျမန္မာလိုမသိေတာ႕ပါဘူး
၊ ဥပမာ Evolution ဆိုတာ The Change of Species
Over Time လိ္ု႕ သူသိျပီးေတာ႕ ျမန္မာလို “ သက္ရိွသတၱဝါမ်ား အခ်ိန္ႏွင္႕အမွ်အဆင္႕ဆင္႕တုိးတက္ပံု
“ ဆိုတဲ႕ အဓိပၸာယ္ကိုမသိတာ ေတာ္ေတာ္စိတ္မေကာင္းစရာပါ ၊ ဒီႏိုင္ငံေရာက္ခါစ ( ၄ ) တန္း
( ၅ ) တန္း စာတုန္းက မိဘေတြက အားလည္းအားေတာ႕ သူ႕ေက်ာင္းစာေတြကို ျမန္မာလိုလိုက္ျပန္ေပးေသးတယ္
၊ အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႕အမွ် ေနာက္ပိုင္းအျမဲတမ္းမလုပ္ႏိုင္တဲ႕အခါ ျမန္မာစာအေခၚအေဝၚေတြနဲ႕
တျဖည္းျဖည္းေဝးကြာစျပဳလာတယ္ ၊ ဒီလိုျဖစ္ရတာ အေမရိကန္ေရာက္ မလိုခ်င္တဲ႕အက်ိဳးဆက္တစ္ခုကို
လက္ဝယ္ပိုင္ဆိုင္မိျခင္းပါပဲ ၊ ( ၈ ) တန္းသခ်ာၤအမွတ္ေကာင္းလို႕
စြမ္းက ( ၉ ) တန္းသခ်ာၤတက္ျပီးသား အခု ( ၁ဝ ) တန္း သခ်ၤာမွာ အယ္လ္ဂ်ီဘရာ နဲ႕ ဂ်ီၾသေမၾတီ
သင္ရတယ္ ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာမွာ အခုျပဇာတ္သင္ေနရျပီး ကြ်န္ေတာ္ကေလးအရြယ္တုန္းက လက္မွတ္တိုးဝယ္ၾကည္႕ခဲ႕ရတဲ႕
“ ရိုမီယို နဲ႕ ဂ်ဴးလီယက္ ” စကားေျပသင္တယ္ ၊ ညေနေက်ာင္းသြားၾကိဳတိုင္း တစ္ရက္တာ အတန္းေတြနဲ႕သင္ခန္းစာေတြကို
အိမ္စာဘယ္ေလာက္ပါတယ္ ၊ ဘယ္ေန႕ Test ေျဖရမယ္ ၊ ဘာစာဖတ္ရမယ္ ၊ ဆရာ / ဆရာမ ကိုျပန္တင္-Turn
In ဖို႕ စာရြက္စာတမ္းအလုပ္ေတြပါသလားဆိုတာ ကားေပၚမွာစစ္ပါတယ္ ၊ ညစဥ္ မိဘနဲ႕ေက်ာင္းသားဆီပို႕တဲ႕ေက်ာင္းအီးေမးလ္ထဲမွာ
ေက်ာင္းသားဒီညဘယ္အိမ္စာလုပ္ခဲ႕ရမယ္ဆုိတာေျပာထားလို႕ မိဘက သားသမီးလုပ္ရပ္ကို အျမဲၾကည္႕-Monitor
ေနႏိုင္ပါတယ္ ၊ လိုအပ္တဲ႕ ဗီြဒီယုိဖိုင္-Linked Video နဲ႕ စာရြက္ဖိုင္-Attached
Word File နဲ႕ အခ်ိန္ / အတန္းဇယားေတြဟာ ေက်ာင္းသမဂၢစုေပါင္းသံုးတဲ႕ System of
School Loop မွာ အစီအစဥ္တက်ပါျပီးသားျဖစ္ပါတယ္ ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေမြး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာၾကီးသူတစ္ေယာက္အတြက္
သိပ္အခံရခက္တဲ႕ စြမ္း ရဲ႕ မပီကလာအသံ ဘိုင္အို-Biology ကို “ ဘိုင္ယို ” လို႕ေခၚေနတာ အခုေတာ႕ေနသားက်သြားပါျပီ
။
ေနာက္ထပ္စိတ္ဝင္စားစရာ
စိတ္ၾကိဳက္ဘာသာရပ္-Elective Subject အေနနဲ႕ စီးပြားေရး ၊ အလုပ္အကိုင္ ႏွင္႕ လူမႈဘဝအရည္အခ်င္း
နဲ႕ဆိုင္တဲ႕ Business and Career Skills ဟာ အထူးစိတ္ဝင္စားဖုိ႕ေကာင္းျပီး လက္ေတြ႕ဆန္ပါတယ္
၊ စာသင္ႏွစ္ရဲ႕ တတိယပိုင္းေရာက္လာခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားကို အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာ-Resume (
ရန္ကုန္အေခၚ CV ေဖါင္ ) ေရးခုိင္းပါတယ္ ၊ ေရြးေကာက္ပြဲမဟုတ္ ဘာမဟုတ္ ဇယားကြက္ပါတဲ႕
စာရြက္တစ္ရြက္ေပးျပီး အနည္းဆံုးလူ ( ၂၅ ) ေယာက္ကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ မိတ္ဆက္စကားေျပာျပီး
ထုိးျမဲလက္မွတ္ေကာက္ယူခိုင္းပါတယ္ ၊ ေနာက္တစ္ပတ္လည္းက်ေရာ လူၾကီးလူေကာင္းဆန္ဆန္ဝတ္လာဖို႕မွာလိုက္ျပီး
တစ္ကယ္႕အလုပ္ခြင္အတိုင္း အလုပ္အင္တာဗ်ဴးဝင္ခိုင္းတယ္ ၊ ေက်ာင္းသားရဲ႕ မိမိကုိယ္ကိုယံုၾကည္မႈ
တိုးျမွင္႕ေပးတဲ႕ ဒီလိုေဆာင္ရြက္မႈမ်ိဳးကို ( အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ ) ကြ်န္ေတာ္႕တစ္သက္လံုးဘယ္ေနရာကမွ
မသင္ခဲ႕ဖူးပါ ။
ေက်ာင္းအစီအစဥ္အရ ရံဖန္ရံခါ လုပ္အားေပးသြားတဲ႕အခါ
စာၾကည္႕တိုက္လာၾကတဲ႕လူၾကီးမိဘေတြကို လိုက္ျပေပးတာမ်ိဳး ၊ စာအုပ္ရွာေပးတာမ်ိဳး ၊ အရင္တက္ခဲ႕တဲ႕ေက်ာင္းမွာ
လုပ္အားေပးစာရင္းကိုင္ေပးတာမ်ိဳး ၊ လက္ရွိအထက္တန္းေက်ာင္းရဲ႕ အားကစားပြဲေတြမွာ ပါဝင္ကူညီတာမ်ိဳးတင္မကပဲ
ေနာက္တက္ရမယ္႕ ေပါင္းကူးေဒသေကာလိပ္-Community College မွာလည္း သြားေရာက္လုပ္အားေပးရမယ္လို႕ေျပာပါတယ္
၊ “လူေတာထဲဝင္ေစခ်င္ရင္လူေတာထဲပို႕ ” လုိက္တဲ႕ အေမရိကားစာသင္စံနစ္မွာ ဘာမွထူးထူးျခားျခားမသင္သလို
တခုတ္တရ အလြတ္က်က္မွတ္စရာသိပ္မပါတာ ေတြ႕ရပါတယ္ ၊ ဒါေပမယ္႕ ဒီလိုပ်ိဳးေထာင္ျခင္းခံရတဲ႕
ကေလးဟာ ေခတ္မီတယ္လို႕ေျပာရမေလာက္ကို အကုန္သိေနပါတယ္ ၊ ဘာမွတ္မိလဲေမးရင္ တကယ္ဘာမွအလြတ္မရပါဘူး
၊ အေရးၾကံဳလာရင္ လိုအပ္တဲ႕အခ်က္အလက္ကိုဘယ္မွာရွာရမလဲ သူတုိ႕သိတယ္ ၊ ဘယ္လိုအသံုးခ်ရမလဲ
နားလည္တယ္ ၊ မိမိဖာသာရပ္တည္ဖို႕ အလုပ္အကိုင္စြမ္းရည္-Skill ေတြရွိပါတယ္ ၊ ဒီထက္အေရးၾကီးတာဘာရွိဦးမလဲ
၊ ေက်ာင္းတက္ရျခင္းရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ - ဒါေတြေၾကာင္႕ပါပဲ လူ႕ေလာကထဲမွာ ရဲရဲဝံ႕ဝံ႕ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖုိ႕မဟုတ္ပါလား
။
ကိုယ္႕ေမြးေျမေတာင္တန္းကိုခြဲခြာလို႕ ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးေတြ
နဲ႕ လုပ္ငန္း ၊ အိမ္ ၊ ဆိုင္ေတြထားခဲ႕ရေပမယ္႕ ကြ်န္ေတာ္တစ္သက္လံုးတက္ခ်င္တဲ႕ေက်ာင္း
ကြ်န္ေတာ႕သားတက္ခြင္႕ရေနျပီမို႕လို႕ အင္မတန္ေက်နပ္မိပါတယ္ ၊ တစ္ခ်ိန္က်လို႕ သူသာနားေထာင္မယ္ဆိုရင္
သူပညာစံုသြားတဲ႕အခါ အမိျမန္မာႏိုင္ငံကို စာျပန္သင္ခိုင္းရပါလိမ္႕မယ္ ၊ အေမရိကန္တုိင္းအထင္ၾကီးဖုိ႕အထိေတာ႕မလိုပါဘူး
၊ ဒီလူမ်ိဳးကေနရာတုိင္းမေတာ္ပါ ၊ ကမၻာမွာျမန္မာသာတာရွိပါတယ္ ၊ “ ဂဏန္းအလီ ” ေမးလိုက္တိုင္း
အေမရိကန္ေက်ာင္းသားက ဂဏန္းတြက္စက္ရွာ / တယ္လီဖုန္းထုတ္ / တြက္မယ္ - ခ်က္မယ္လုပ္ေနတုန္း
အေနာက္ပိုင္းနားမွာထိုင္ေနတဲ႕ေက်ာင္းသားက အေျဖေအာ္ျပီးေနပါျပီ ၊ မယံုမရွိပါနဲ႕ အဲဒါျမန္မာေက်ာင္းသားေသခ်ာပါတယ္
။
Koko2yeye@gmail.com
" ကြ်န္ေတာ္တက္ခ်င္တဲ႕ေက်ာင္း ကြ်န္ေတာ႕သားတက္ေနျပီ " စာမူကို ၂ဝ၁၄ ေမလ ( ၃ ) ရက္ေန႕ စေနေန႕ထုတ္ NetGuide နည္းပညာဂ်ာနယ္ ၊ အတြဲ ( ၃ ) ၊ အမွတ္ ( ၃၂ ) ၊ စာမ်က္ႏွာ ( ၂၂ ) တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္ ။ Download Link:http://www.mediafire.com/download/woa4out3vbo1mxc/Vol._3,_No._32.pdf
" ကြ်န္ေတာ္တက္ခ်င္တဲ႕ေက်ာင္း ကြ်န္ေတာ႕သားတက္ေနျပီ " စာမူကို ၂ဝ၁၄ ေမလ ( ၃ ) ရက္ေန႕ စေနေန႕ထုတ္ NetGuide နည္းပညာဂ်ာနယ္ ၊ အတြဲ ( ၃ ) ၊ အမွတ္ ( ၃၂ ) ၊ စာမ်က္ႏွာ ( ၂၂ ) တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္ ။ Download Link:http://www.mediafire.com/download/woa4out3vbo1mxc/Vol._3,_No._32.pdf
No comments:
Post a Comment