ေရြးခ်ယ္စရာ အေမရိကားအလုပ္ဗီဆာ

My Blog List

Tuesday, July 9, 2013

အျပစ္မေျပာပါ ၊ အၾကံေပးျခင္းသာ




          ထိန္းခ်ဳပ္မႈဧ။္ေနာက္ကြယ္တြင္ ေပါက္ကြဲမႈရွိသည္ ၊ အလွစစ္ေနာက္တြင္ အက်ည္းတန္တရားရွိသည္ ၊ လြတ္လပ္မႈဧ။္ေနာက္ကြယ္တြင္ေတာ႕ ပရမ္းပတာစည္းကမ္းပ်က္မႈမ်ားသည္ ထပ္ခ်ပ္မကြာလိုက္လာေပလိမ္႕မည္ ၊ သို႕ေသာ္ လူခ်ထားေသာမူ ႏွင္႕ မူေနာက္လုိက္ေသာသူ လုိက္ေလ်ာညီေထြေသာအခါ အားလံုးသည္ေျဖရွင္းရလြယ္ကူသည္သာ ။



        

          ဒီမိုကေရစီပြင္႕လင္းခါစ ေခတ္ဦးကာလ ဖတ္မိေသာစာသားကို တစ္ကိုယ္တည္းေရရြတ္ၾကည္႕ေနမိပါသည္ ၊ ယခုကဲ႕သုိ႕ပြင္႕လင္းေခတ္ဦးတြင္ ျမန္မာျပည္တြင္ အထူးျခားဆံုးေသာေျပာင္းလဲမႈမွာ ေရာင္စံုသစ္လြင္ေမာ္ေတာ္ယ်ာဥ္တိုးတက္မ်ားျပားလာျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ၊ ယခင္ကားေဟာင္းအစားထုိးအစီအစဥ္မ်ားမွတင္သြင္းလာေသာကားမ်ားႏွင္႕ခရီးသည္တင္လိုင္းကားမ်ားသည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ဧ။္က်ဥ္းၾကပ္ေသာလမ္းမ်ားေပၚတြင္ လု၍တမ်ိဳး တုန္႕ကနဲေရွာင္၍တဖံု ကကြက္အမိ်ဳးမိ်ဳးျဖင္႕ေနရာယူလာၾကသည္ ၊ ဤအေျခအေနတြင္ ၁၉၈၈ စစ္အာဏာမသိမ္းခင္ကအျမစ္တြယ္ခဲ႕ေသာလမ္းေလွ်ာက္ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ဝမ္းေရးအတြက္ေစ်းေရာင္းရရွာေသာေစ်းသည္မ်ားကလည္း အေလွ်ာ႕မေပးၾကပါ ၊ ကိုယ္႕ေနရာကိုယ္သာ ဆက္ေရာင္းျမဲ ၊ လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ားမွ ကားလမ္းေပၚသာဆင္းေလွ်ာက္လို႕ရမည္ ၊ ကားမ်ားကေတာ႕ ပလက္ေဖာင္းေပၚတက္ေမာင္းလို႕မရ ၊ မ်ားျပားလာေသာကားအေရအတြက္ကို ျမိဳ႕က အဆင္သင္႕မျဖစ္သည္က အဓိကအေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ ၊ မဆန္းေတာ႕ပါ ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တည္ေဆာက္ကတည္းက ကားရပ္နားစီမံကိန္း ပါဝင္ခဲ႕ျခင္းမရွိခဲ႕ပါ ၊ ကိုယ္႕အိမ္ေရွ႕သာ ကိုယ္႕ကားပါကင္ျဖစ္သည္ ၊ ကားသစ္မ်ားပိုင္ဆိုင္မႈတိုးလာသည္ ၊ ကိုယ္ပုိင္ကားမ်ားလမ္းေပၚတြင္လိုင္းကားမ်ားႏွင္႕ရွယ္ယာခြဲ၍လမ္းကိုသံုးၾကရေတာ႕သည္ ၊ ျမိဳ႕က ထပ္ခ်ဲ႕လုိ႕မရေတာ႕ ၊ ဒါေတာင္ ကံေကာင္းေထာက္မ၍ အစိုးရယႏၱရားက ေနျပည္ေတာ္ပ်ဥ္းမနားသို႕ေရွာင္ေပးလုိ႕ေတာ္ေသးသည္ ၊ “ ဒီေကြ႕မွာဒီတက္နဲ႕ေလွာ္ “ ဆိုသည္႕ ျမန္မာစကားပံုအတုိင္းရွင္းၾကရေတာ႕သည္ေပါ႕ ။ “ ယခုကားမ်ားမည္သည္႕ေနရာတြင္ရပ္နားၾကမည္နည္း “ ဆိုသည္႕စကားကိ ုထိုးႏွက္ခ်က္အေနႏွင္႕ေမးလို၍မဟုတ္ ၊ ျမန္မာကိစၥကို ႏုိင္ငံတကာႏွင္႕ႏႈိင္းယွဥ္ျပလိုပါသည္ ။


          အာစီယံႏိုင္ငံအတြင္း ကားပိုင္ဆိုင္မႈကိုအခြန္မ်ားစြာေကာက္ေသာႏုိင္ငံမ်ားတြင္ စင္ကာပူႏိုင္ငံအပါအဝင္ျဖစ္သည္ဟုသိရပါသည္ ၊ ကားထိန္းသိမ္းစားရိတ္ထက္ မီးရထားခက သက္သာသည္ကတစ္ေၾကာင္း ၊ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းျဖင္႕စြမ္းအင္္ေခြ်တာသည္႕အျပင္က်န္းမာေရးအေထာက္အကူျပဳ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈကိုပါရေစသည္ကတစ္ေၾကာင္းေၾကာင္႕ အစိုးရသည္ ဥပေဒထုတ္ရသည္မွာလြယ္ကူသေလာက္ ျပည္သူမ်ားလိုက္နာရန္လည္း မခက္္ခဲလွေပ ၊ အေၾကာင္းရင္းမွာ ၾကိဳတင္စီစဥ္ျခင္း ( Planned Ahead ) ႏွင္႕ ေရြးခ်ယ္ရာလမ္းေၾကာင္းမ်ား ( Options ) တုိ႕က ျပသနာကို ေရရွည္ေျပလည္ေစသည္ ။ ရန္ကုန္တြင္ေတာ႕အလုပ္ကိုမီးရထားႏွင္႕သြားႏိုင္သည္႕ကြန္ယက္မရွိေပ ၊ ထုိ႕အျပင္ဝန္ထမ္းမ်ားအလုပ္္တက္ရန္လိုင္းကားမ်ားကိုအဓိကအားကိုးေနရသည္ ၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္္ကယ္ေမာင္းႏွင္ခြင္႕မရွိသည္မွာလည္း ကာလၾကျပီျဖစ္သည္ ၊ ထုိ႕ေၾကာင္႕ျမိဳ႕ေနလူထုသည္ အလုပ္ခ်ိန္ပံုမွန္ေရာက္ရွိေအာင္အိမ္မွေစာေစာထြက္ရန္မွတပါးယခုေလာေလာဆယ္ေရြးခ်ယ္စရာမရွိေသးပါ ၊ ဤေနရာတြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံဧ။္ ကားပိတ္ဆို႕မႈေျဖရွင္းပံုကို နမူနာျပဳတင္ျပအၾကံေပးလုိပါသည္ ။


          ေကာ္ပေရးရွင္းၾကီးမ်ား ၊ ေရွာ႕ပင္းေမာမ်ား ၊ ကစားကြင္းမ်ား ၊ စုေပါင္းရံုးမ်ား ၊ စက္မႈဇံုမ်ား ႏွင္႕ ေလဆိပ္မ်ားမက်န္ တည္ေဆာက္ေရးခြင္စတင္သည္ႏွင္႕ ကားပါကင္ပံုစံ ( Parking Plan ) ကိုမပါမေနရ တင္ျပရသည္ ၊ ထုိအတြက္လည္းအခြန္ေဆာင္ရသည္ ၊ လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိေသာကားပါကင္ထည္႕႔သြင္းတည္ေဆာက္ပါမွစားသံုးသူေဖာက္သည္မ်ားအဆင္ေျပမည္ ၊ အလုပ္လာေသာဝန္ထမ္းမ်ားကားထားရန္လည္းအဆင္ေျပမည္ ၊ ထုိ႕ျပင္ ဖရီးေဝးလမ္း ႏွင္႕ျမိဳ႕တြင္းလမ္းမ်ား ကားလမ္းပိတ္ျခင္းမွကာကြယ္ႏိုင္မည္ဟုေလ႕လာသိရွိရသည္ ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္္ ဆန္ဖရန္စစၥကို ကဲ႕သို႕ ကားရပ္ခကို ေစ်းၾကီးၾကီးေကာက္သင္႕ပါသည္ ၊ ရလာေသာကားရပ္ခမ်ားမွ စည္းကမ္းလိုက္နာေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားကို ပိုမုိေနရာခ်ထားသင္႕ပါသည္ ၊ မိနစ္ ၂ဝ ပါကင္ ၊ ၁ဝ မိနစ္ပါကင္ စသည္ျဖင္႕ ဖန္တည္းေပးသင္႕သည္ ၊ ပလက္ေဖာင္းပိတ္ေစ်းေရာင္းမႈကို စည္းကမ္းျဖင္႕သာခြင္႕ျပဳသင္႕ပါသည္  ၊ “ မရပ္ရ “ေနရာတြင္ စည္းကမ္းမဲ႕ရပ္ေသာကားမ်ား ႏွင္႕ လမ္းေျပာင္းျပန္ရပ္ေသာကားမ်ားပါမက်န္ သူတပါးအိမ္ဝင္ေပါက္ ထြက္ေပါက္ ပိတ္ရပ္ေသာကားမ်ားကိုပါ  ကားတင္သည္႕ကားျဖင္႕ Tow ဆြဲ အေရးယူ၍ရန္ပံုေငြရွာသင္႕ပါသည္ ၊ အထပ္ျမင္႕အေဆာက္အအံုတြင္ထည္႕သြင္းတည္ေဆာက္သည္႕ကားပါကင္မ်ားႏွင္႕မလံုေလာက္ေတာ႕ဘဲ လုပ္ငန္းရွင္ၾကီးမ်ားႏွင္႕ခရိုနီၾကီးမ်ားကို ျမိဳ႕ေတာ္္ ( City ) အတြက္ သီးသန္႕အခေပးကားပါကင္အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္လွႈဒါန္းေစရန္ စည္းရံုးသင္႕ပါသည္ ။


          ျမိဳ႕တြင္းလမ္းမ်ားႏွင္႕ ဖရီးေဝးလမ္းမ်ားကုိ ေမာင္းႏိုင္သည္႕အျမန္ႏႈန္း ၂ ဆနီးပါး ခြာထားျခင္းသည္လည္း အေမရိကန္ ကုန္းလမ္းဆက္သြယ္ေရးဧ။္ေအာင္ျမင္မႈတစိတ္တေဒသျဖစ္သည္ ၊ အေၾကာင္းမွာ ျမိဳ႕တြင္း ( Local ) မွသြားရမည္႕ခရီးကို ဖရီးေဝးမွသြားလွ်င္ အခ်ိန္ ၄ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းသက္သာျပီး ဓါတ္ဆီဖုိးသက္သာသည္ ၊ ခရီးသည္တင္ကားမ်ားေက်ာ္ျဖတ္သြားႏိုင္ေသာ ကားပူးလမ္း ( Carpool Lane ) ကဲ႕သုိ႕လမ္းမ်ားလည္းပါဝင္တည္ေဆာက္ထားသည္ ၊ အေမရိကန္ဧ။္လမ္းနမူနာမ်ားကို ေတာင္ကိုးရီးယား ၊ ယိုးဒယား တို႕တြင္အေကာင္အထည္ေဖၚရာအလြန္ေအာင္ျမင္မႈရရွိၾကသည္ ၊ ယခုအခါတြင္ေတာ႕ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ေခါင္းရင္းႏိုင္ငံေပါက္္ေဖာ္ၾကီး တရုတ္ျပည္မွလမ္းသစ္မ်ားသည္ အေမရိကန္လမ္းမ်ားထက္သာလြန္ေကာင္းမြန္သည္ဟု နာမည္ၾကီးလာပါသည္ ၊ ဤဥပမာႏွင္႕ ကိုက္ညီအၾကံေပးရန္ ရန္ကုန္ုျမိဳ႕ႏွင္႕ဆင္ေျဖဖံုးျမိ႕မ်ားသို႕ဆက္သြယ္မည္႕ အေဝးေျပးလမ္းမ်ားရိွရန္လုိအပ္ေနပါသည္ ။


           အလုပ္ခ်ိန္မ်ားကိုခြဲျခားထားျခင္းသည္လည္း အလုပ္ျဖစ္သည္႕နည္းလမ္းတစ္ခုအျဖစ္ အေမရိကန္စီးပြားေရးတြင္ေတြ႕ျမင္ရသည္ ၊ အားလံုးႏွင္႕တုိက္ေနမည္႕မနက္ ( ၉ ) နာရီအလုပ္တက္ခ်ိန္ ( Prime Time ) အစား ( ၇ ) နာရီ ၊ ( ၈ ) နာရီ စသည္ျဖင္႕ေစာ၍အလုပ္တက္ျခင္းမ်ိဳး ၊ ၂၄ နာရီကို ၃ ဆုိင္းခြဲ၍ အလုပ္တက္ျခင္းမ်ိဳးတုိ႕သည္ ကားလမ္းပိတ္ဆို႕မႈကို ရာခိုင္ႏႈန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေလ်ာ႕က်ေစသည္ ၊ တနလၤာ ႏွင္႕ ေသာၾကာၾကား တစ္ရက္ရက္ကိုပိတ္၍ စေနေန႕ကို အလုပ္ဆင္းေစသည္႕ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈကုမၸဏီမ်ားဧ။္စံနစ္သည္လည္း ကားလမ္းပိတ္ဆို႕မႈကို အထုိက္အေလ်ာက္ေရွာင္ကြင္းႏိုင္သည္ဟု သက္ေသျပႏိုင္ၾကသည္ ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ႏွင္႕ စက္မႈဇံုမ်ားတြင္စားေသာက္ကုန္ ၊ လူသံုးကုန္ထုတ္လုပ္မႈစက္ရံုမ်ား ၊ ၂၄ နာရီလည္ပတ္ေနေသာ အေအးခန္းစက္ရံုမ်ား ၊ သတင္းစာ ၊ ဂ်ာနယ္တုိက္မ်ားႏွင္႕ ပံုႏွိပ္တိုက္မ်ား ၊ အင္တာနက္အသံုးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အလုပ္ခ်ိန္ေစာ၍စတင္ျခင္းႏွင္႕အလုပ္ေစာ၍ဆင္းေပးျခင္းတုိ႕ကိုစမ္းသပ္က်င္႕သံုးသင္႕ပါသည္ ၊ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသၾကီးအစုိးရဧ။္ပံ႕ပုိးကူညီမႈျဖင္႕ အလုပ္ဆုိင္းမ်ား ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ႏိုင္ပါကလည္း ကားလမ္းပိတ္ဆို႕မႈကို အထုိက္အေလ်ာက္ ေျဖရွင္းႏိုင္သကဲ႕သုိ႕ အလုပ္အကိုင္အခြင္႕အလမ္း ပိုမုိေဖာ္ထုတ္လာႏိုင္စရာအေၾကာင္းရွိေနသည္ ။          

        
   

                ဆန္ဖရန္စစၥကို ၊ နယူးေယာက္ ႏွင္႕ လန္ဒန္ျမိဳ႕မ်ားတြင္ စက္ဘီးႏွင္႕ရံုးတက္သူေပါမ်ားသည္ ၊ စက္ဘီးႏွင္႕ပို႕ေသာပါဆယ္လုပ္ငန္း ( Courier Delivery Service ) သည္ ကားၾကပ္ေသာျမိဳ႕ကို အနည္းငယ္အသက္ရွဴေခ်ာင္ေစသည္ကိုသိရသည္ ၊ အျမဲပူေနသည္႕ျမိဳ႕ျဖစ္ေနသည္မုိ႕ ေျပာရမွာအားေတာ႕နာသည္ ၊ သို႕ေသာ္ ကားလမ္းပိတ္ဆို႕မႈကို ကယ္ႏိုင္လိုကယ္ႏိုင္ျငား အၾကံေပးရမည္သာျဖစ္သည္ ၊ “ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ေရာ စက္ဘီးစီး၍ရံုးမတက္ႏိုင္ဘူးလား ? “   

        

                  ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းသည္ ကားလမ္းပိတ္ဆို႕မႈေျဖရွင္းျခင္းဧ။္အစ ျဖစ္သည္႕အတြက္ အားေပးပါသည္ ၊ သို႕ေသာ္ ခံုးေက်ာ္တံတားေပၚမွဆင္းသည္႕ကားသည္ မည္သည္႕ေနရာသို႕သြားရမည္နည္း ၊ နဂိုၾကပ္သည္႕လမ္းမ်ားေပၚတြင္သာျပန္လည္ေစာင္႕ဆုိင္းရျပန္ေလသည္ ၊ ထုိ႕ေၾကာင္႕ တစ္ျမိဳ႕တစ္ေနရာမွ ေနာက္တစ္ျမိဳ႕သို႕ဆက္သြယ္သည္႕ အေဝးေျပးလမ္း ၊ ဖရီးေဝးလမ္း မျဖစ္မေနတည္ေဆာက္သင္႕လွသည္ ၊ သုိ႕မွသာလ်ွင္ တန္းရွည္ေနေသာကားမ်ားကို အျမန္လမ္းေပၚသို႕ေရွာင္လႊဲေမာင္းႏွင္ေစျခင္းျဖင္႕ ျမိဳ႕တြင္းလမ္းမ်ားေပၚရွိကားအေရအတြက္ကိုေလ်ာ႕ခ်ႏို္င္ပါလိမ္႕မည္ ၊ ခရီးလမ္းေစာင္႕ဆိုင္းမႈအခ်ိန္ကိုလည္း မလႊဲမေသြေလ်ာ႕ခ်လာႏုိင္ပါလိမ္႕မည္ ၊ ျမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေရးဆြဲသည္႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင္႕ လမ္းဖြဲ႕စည္းပံုေကာင္းမြန္ေအာင္ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္ယူ၍ တည္ေဆာက္သြားပါလွ်င္ေနာက္မက်ေသးပါ ၊ ယခုမွ စတင္အေကာင္အထည္ေဖၚမည္႕ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွလမ္းမ်ားသည္႕ တေန႕ေန႕တခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းပညာမ်ားျဖင္႕ တည္ေဆာက္ထားေသာ စံနမူနာလမ္းမ်ားျဖစ္လာပါလိမ္႕မည္ ၊ ျမန္မာျပည္သူမ်ားသည္အခ်ိန္ကာလအၾကာၾကီးသည္းခံလာျပီးေနပါျပီ ၊ ေကာင္းမည္ဆိုပါက ေနာက္ထပ္ေစာင္႕လွ်င္ေစာင္႕ရပါေစ စိတ္မဆိုးတတ္ၾကေတာ႕ေသာ လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္ ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕သည္ ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ားကို နားလည္တတ္ေအာင္သင္ၾကားေပးလ်ွင္ အတိအက်လုိက္နာၾကေသာ ရိုးသားသည္႕ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္ ၊ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္သက္တမ္းရွိအစုိးရသစ္အေနျဖင္႕ ကားကိစၥ ၊ ဖုန္းကိစၥ ျပီးလွ်င္ ကားလမ္းပိတ္သည္႕ကိစၥကိုစံနစ္တက် အျမန္ဆံုးကိုင္တြယ္ႏိုင္ပါေစရန္ရည္သန္၍ေရးသားလိုက္ရပါသည္ ။


ကိုညီညီ - ေတာင္ၾကီး

No comments: