ေရြးခ်ယ္စရာ အေမရိကားအလုပ္ဗီဆာ

My Blog List

Thursday, July 4, 2013

ေက်ာင္းျပန္တက္ခြင္႕ေပးပါ



     



                    
                    ပိတ္္ထားခဲ႕သည္မွာၾကာျမင္႕လွျပီမို႕ အဓိပတိလမ္းဂိတ္ေပါက္တံခါးမ်ား သံေခ်းတက္ေနျပီေလာ ၊ မဖြင္႕တာၾကာျပီမုိ႕လို႕ ေသာ႕ေပ်ာက္ေနျပီေလာ ၊ အေရးမၾကီးပါ ၊ ယခင္ ၂၄ ႏွစ္ေက်ာ္ကတည္းက လူဝင္ေပါက္ေသးမွ ဝင္ေနက် ၊ ျမင္သာျမင္ ဝင္ခြင္႕မရသည္မွာ ႏွစ္ကာလၾကာျပီ ၊ မထူးဆန္းေတာ႕ပါ ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုေအာင္ဆန္း ပညာဆည္းပူးခဲ႕ေသာ ပဲခူးေဆာင္ကိုလည္းမေရာက္တာၾကာျပီ မင္းကိုႏိုင္တို႕ဧ။္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး
မင္းကိုမႏိုင္ခဲ႕ေသာေၾကာင္႕အေမွာင္လႊမ္းခဲ႕ျပီ ၊ ဘဝင္သိပ္မက်စရာတစ္ခုက အမိႏိုင္ငံအမ်ိဳးသားပိုင္တကၠသိုလ္ကို အေနာက္ႏိုင္ငံ သမၼတတစ္ေယာက္မွ ပိတ္ဆုိ႕မႈေျဖေလ်ာ႕ေရးေသာ႕ ျဖင္႕လာဖြင္႕ေပးခဲ႕ရသည္ ၊ ဦးသိန္းစိန္တို႕စြန္႕ခြာသြားသည္႕ျမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းၾကီးဧ။္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးေတာ႕ေနာင္တြင္မည္သို႕စခန္းသြားမည္ေတာ႕မသိ ၊ အိုဘားမားတို႕တက္ခဲ႕သည္႕ေက်ာင္းအဆင္႕ဆင္႕ကိုေတာ႕ေဖာက္သည္ခ်ခ်င္သည္ ။

          လူေပါင္းစံုေရာေထြးေနထုိင္သည္႕ဧည္႕သည္သမၼတၾကီးတုိ႕ ပညာႏို႕ရည္ေသာက္စုိ႕ရာ တကၠသိုလ္တက္ရန္ အထက္တန္းမွတုိက္ရိုက္ဝင္ေရာက္္ႏိုင္ေသာေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ပ်မ္းမ်ွ အတန္းတက္မွတ္တမ္း ( GPA – Grade Point Average = 4.0 )  အနည္းဆံုးရရွိထားရန္လုိအပ္သည္ ၊ ၉ တန္းမွ ၁၂ တန္းအထိထို GPA ျပည္႕မီေအာင္ျဖည္႕ႏုိင္ရန္ အခြင္႕အေရးေပးထားသည္ ၊ အလယ္တန္း ၈ တန္းမွစတင္ကာ သခ်ာၤထူးခြ်န္ေသာေက်ာင္းသားမ်ားကို အထူးသင္တန္းျဖင္႕ ၉ တန္းသခ်ာၤတက္ေစ၍ေျမေတာင္ေျမွာက္သည္ ၊ က်န္ေသာ ၅ ဘာသာတြင္ ၈ တန္း ၊ သခ်ာၤသီးသန္႕တြင္ေတာ႕ အထက္တန္းေက်ာင္းသုိ႕သြားတက္ခြင္႕ရေသာသူကို ေက်ာင္းသားအားလံုးျဖံဳၾကသည္ ။

အထက္တန္းေရာက္သည္႕အခါ ကြန္ျမဴနတီေကာလိပ္သခ်ၤာ ကို တက္ခြင္႕ရျပန္သည္ ၊ ၁၂ တန္းလည္းေရာက္ေရာ တကၠသိုလ္တက္ဖုိ႕ အင္ဂ်င္နီယာ ၊ ကြန္ပ်ဴတာသိပၸံ ၊ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာတက္ရန္ သခ်ာၤလိုအပ္ခ်က္ ( Basic Requirement ) က အရန္သင္႕ ၊ ေကာလိပ္တက္၍ယူနစ္ျဖည္႕ေနရေသာအပါင္းအသင္းမ်ားကို ေပါင္းကူးတံတားေပၚမွလက္ျပျပီးေက်ာ္တက္သြားရံုသာ ၊ ေန႕စဥ္အိမ္စာေက်ေအာင္မလုပ္၍စာမေတာ္လွ်င္ ေကာလိပ္တြင္ ယူနစ္ ၆ဝ ျပည္႕ေအာင္ ၄ ႏွစ္အခ်ိန္ကုန္ခံရဦးမည္ဆိုသည္ကို ယခုေက်ာင္းသားေကာင္းေကာင္းသိသည္ ၊ အိမ္ျပန္စာလုပ္ ၊ အြန္လိုင္းေပၚမွ Assignment တင္ စသည္႕ကိစၥမ်ားသည္ အလြန္ဆံုးရွိလွ ၁ နာရီ ႏွင္႕ ၁ နာရီခဲြၾကားသာၾကာျမင္႕ေတာ႕ ေက်ာင္းသားသည္မျငီးျငဴပါ ၊ ေကာင္းေသာရလဒ္တစ္ခုမွာ ၁၂ တန္းေရာက္လွ်င္ပင္ အဆုိပါေက်ာင္းသားသည္ သူဘာလုပ္ခ်င္သည္ကို သူသိေနပါသည္ ၊ ဆိုလုိသည္မွာ ေက်ာင္းသည္ သူ႕ကို ေရွ႔ေနျဖစ္ရမည္ဟု အတင္းအၾကပ္မတိုက္တြန္းလိုက္ ၊ မိဘမွဆရာဝန္အမွတ္ဝင္ေအာင္လုပ္ကိုလုပ္ရမည္ဟုေျပာေနစရာမလို တုိင္းျပည္ဧ။္လိုအပ္ခ်က္အရ မည္သည္႕အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအလုပ္က ဝင္ေငြေကာင္းသည္ကို သူသိသည္ ၊ မည္သည္႕အလုပ္အကိုင္က လခေကာင္းေသာ္လည္း အလုပ္ရရန္ခက္ခဲသည္ကို သူတြက္မိသည္ ၊ ထုိ႕ေၾကာင္႕ သူႏွင္႕အသင္႕ေလွ်ာ္ဆံုး ၊ သူဝါသနာအပါဆံုး ႏွင္႕ အလုပ္လုပ္ရင္းေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္မည္႕ဘဝကို ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင္႕တုိင္ပင္ကာ အလုိလို ေရြးခ်ယ္တတ္သြားပါသည္ ။

ယူနစ္ျဖည္႕၍က်န္ေနခဲ႕ရေသာ သူ႕သူငယ္ခ်င္းမ်ားဧ။္ဘဝကိုလည္းၾကည္႕ပါဦး ၊ ကြန္ျမဴနတီေကာလိပ္ဝက္ဆိုက္ဒ္တြင္ စာရင္းသြင္း ( Register ) လုပ္ ၊ ဝင္ခြင္႕စာေမးပြဲ ( Assessment Test ) ေျဖ ၊ ေနာက္က်မွခြင္႕ျပဳေသာေက်ာင္းသားသစ္မ်ားစာရင္းသြင္းခြင္႕ရက္အထိေစာင္႕ ၊ အနည္းဆံုး ၁၂ ယူနစ္ယူ ၊ တစ္ပတ္ကို ၄ ရက္တက္ ႏွင္႕ အဆင္ေခ်ာသည္ေတာ႕မဟုတ္လွေပ ၊ မိဘမ်ားမွ သားသမီးအတြက္ အစစ အရာရာ လုုုိက္လုပ္ေပးစရာမလုိပါ ၊ ယ်ာဥ္ေမာင္းသင္ေပးလုိက္ျပီး ကားလိုင္စင္ေျဖခိုင္းကာ ကားတစ္စီးဆင္ေပးလုိက္လွ်င္ေတာ္ေတာ္တာဝန္ေက်လွျပီ ၊ ၾကီးမားေသာကြာျခားမႈတစ္ခုက စာေတာ္ေသာေက်ာင္းသား ယူနီဗာစီတီေနာက္ဆံုးႏွစ္ေရာက္မွသာ ေကာလိပ္ကသူငယ္ခ်င္းမ်ားအဖြဲ႕က ယုူနီကိုေရာက္ခါစ အခ်ိန္ကိုက္ျဖစ္ေနပါမည္ ၊ ထုိထူးခ်ြန္ေသာေက်ာင္းသားကိုဘယ္လိုေမြးထုတ္လုိက္သနည္း ၊ အေျဖမွာ ၆ တန္းမွ ၈ တန္းအထိ အရွိန္ျမင္႕သင္ရိုးညႊန္းတမ္းဧ။္အကိ်ဳးဆက္ကို ေက်ာင္းဆရာ ႏွင္႕ေက်ာင္းသားစည္းကမ္းလိုက္နာ ပူးတြဲအေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္ ၊ ထုိေက်ာင္းသားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကဲ႕သို႕ ေက်ာင္းမတက္မီႏွင္႕ ေက်ာင္းဆင္းျပီးအခ်ိန္မ်ားတြင္ က်ဴရွင္မသြားရပါ ၊ အိမ္စာႏွင္႕သင္ခန္းစာျပီးေျမာက္၍ ၾကိဳတင္ဖတ္စရာမ်ားျပီးလွ်င္ ညေနပိုင္းမိဘႏွင္႕ေစ်းဝယ္ထြက္ႏိုင္ပါသည္ ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင္႕ အြန္လုိင္းဂိမ္းကစားႏိုင္ပါေသးသည္ ၊ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းမွ သူရရွိလိုက္ေသာအက်ိဳးအျမတ္ကား မည္သည္႕ကိစၥကို မည္သို႕ေျဖရွင္းရမည္ဆိုသည္႕ အဆင္႕ျမင္႕ေတြးေခၚျခင္းႏွင္႕ အေျခခံယထာဘူတယူဆခ်က္ ( Critical Thinking and Basic Concept ) ကို ရင္ဝယ္ပိုက္မိ လက္ခံႏိုင္ေသာေၾကာင္႕သာျဖစ္သည္ ။



               

သမၼတ အိုဘားမားတက္ခဲ႕ေသာ ေက်ာင္းတန္းရွည္ၾကီးသည္လည္း ထုိနည္းတူတူပင္ျဖစ္သည္ ၊ အေျခခံပညာစာသင္ခန္္းထဲတြင္ အသံုးခ်သိပၸံ ႏွင္႕ အသံုးခ်ရူပေဗဒ ဘာသာရပ္မ်ားက ေက်ာင္းသားကို အျပင္ေလာကတြင္ေလ႕လာရန္ေစ႕ေဆာ္ေပးသည္ ၊ ၄ ဦး ၊ ၅ ဦးတြဲအုပ္စုဖြဲ႕ေစ၍ ကိုယ္ပိုင္ပေရာဂ်က္မ်ားကို အဖြဲ႕သားမ်ားဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေစသည္ ၊ တစ္ပတ္တိုင္း သို႕မဟုတ္ တစ္ပတ္ျခားတိုင္း ဥာဏ္စမ္ေမးခြန္းမ်ားေျဖခိုင္းသည္ ၊ အမွတ္ ၁ဝဝ ကို ၁ဝဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင္႕ ၄င္းအထက္ရာခို္္င္ႏႈန္းမ်ားခြဲကာ စာေမးပြဲၾကီးကို တစ္ႏွစ္စာလံုး စုျပံဳမက်က္မွတ္ရေအာင္ သင္ခန္းစာအခန္း ( Chapter ) အလိုက္ခြဲျခားေျဖၾကားေစသည္ ၊ ဆရာ ႏွင္႕ ေက်ာင္းသားဆက္ဆံေရးတိုးတက္ေကာင္းမြန္ရန္ ႏွင္႕ အင္တာနက္သံုးစြဲႏိုင္ရန္ ဦးတည္၍ ေက်ာင္းအုပ္စုမ်ားမွတည္ေဆာက္ထားသည္႕ ေက်ာင္းဝက္ဆိုဒ္ ( School Loop ) မ်ားသို႕ အေကာင္႕ဖြင္႕၍ အြန္လို္င္းမွ အိမ္စာကိုတင္ေစသည္ ၊ အတန္းထဲတြင္ အလွည္႕က်သရုပ္ျပ ( Demostration ) လုပ္ၾကရသည္ ၊ ကိုယ္ပုိင္စဥ္းစားဥာဏ္ျဖင္႕ ဘာသာရပ္တစ္ခုခုကို အထူးျပဳေျဖၾကားေစသည္ ၊ ဆရာမ်ားကို ေထာက္ျပေသာေမးခြန္းမ်ား ( Challenging Questions ) ေမးေစသည္ ။

ေကာင္းမြန္ေသာအထူးလမ္းညႊန္ခ်က္အေနျဖင္႕ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုအတြက္ ေဒသဆိုင္ရာေကာလိပ္မ်ားတြင္သင္ယူေစျပီး တကၠသိုလ္သို႕ဆက္စပ္ေပါင္းစည္းသင္ယူႏိုင္ေသာယူနစ္ ( UC Transfer List ) မ်ားညႊန္ျပထားေပးသည္ ၊ ထုိစံနစ္အရ ေက်ာင္းသားသည္ မိမိေဒသအတြင္းရွိကြန္ျမဴနတီေကာလိပ္တြင္ ဝိဇၨာတြဲ ( A.A. - Associate in Arts Degree ) ႏွင္႕ သိပၸံတြဲ ( A.S – Associate in Science Degree ) တို႕ကို ၄ ႏွစ္ကာလျဖင္႕ အျပတ္ယူႏုိင္ျပီး ယူစီ ( တကၠသိုလ္ ) သို႕ဆက္သြားႏိုင္ေအာင္လမ္းဖြင္႕ေပးထားသည္ ၊ သို႕တည္းမဟုတ္ အလုပ္ခြင္အျမန္ဝင္ရန္ ပညာရပ္ဆုိင္္ရာကြ်မ္းက်င္မႈလက္မွတ္ ( Certificate of Proficiency ) ကို ၂ ႏွစ္ျဖင္႕ရယူႏိုင္သည္ ၊ သို႕ေသာ္ ဤအစီအစဥ္ျဖင္႕ တက္ထားေသာယူနစ္မ်ားကို ယူစီသို႕သယ္ယူကူးေျပာင္းခြင္႕မျပဳေပ ၊ ေကာလိပ္မွ စာေတာ္ေသာေက်ာင္းသားမ်ားကို ယူစီမ်ားမွ မ်က္လံုးေဒါက္ေထာက္ၾကည္႕ကာ သူ႕ထက္ငါ စေကာ္လာရွစ္ေပးၾကသည္ ၊ ယူစီ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း ျပန္ဆပ္စရာမလိုေသာ တစ္ၾကိမ္ေထာက္ပံ႕ေငြ ( Grant ) ေပးျခင္းျဖင္႕ မိမိတို႕တကၠသိုလ္ကို ေရာင္းအားျမွင္႕ ပရိုမိုးရွင္းလုပ္ၾကသည္ ။ အသက္အရြယ္မည္မွ်ၾကီးေစကာမူ ေက်ာင္းတက္ခြင္႕ရွိသည္မွာ အေမရိကန္ပညာေရးစံနစ္ဧ။္ အားသာခ်က္မ်ားတြင္ တစ္ခု အပါအဝင္ျဖစ္သည္ ။

အဓိကလိုရင္းမွာ ေက်ာင္းသက္တမ္္းျပီးဆံုးသြားသူမ်ားအလုပ္ခြင္ဝင္ေရးပင္ျဖစ္သည္ ၊ အလုပ္ခန္႕ေသာကုမၸဏီမ်ားမွ ဘြဲ႕ရေက်ာင္းဆင္းအသစ္မ်ားကိုေနရာေပးေရးစီမံကိန္းမ်ားကို ျပည္နယ္အစိုးရဧ။္လမ္းညႊန္မႈျဖင္႕ပူးေပါင္းအေကာင္အထည္ေဖၚၾကသည္ ၊ ထုိသို႕တင္ျပျခင္းျဖင္႕ အိုဘားမားတို႕တုိင္းျပည္တြင္အလုပ္အလြန္ေပါမ်ားသေလာ ၊ အလုပ္အကုိင္ေပါမ်ားသေလာက္ အလုပ္လက္မဲ႕အမ်ားဆံုးႏိုင္ငံမ်ားစာရင္းတြင္ထိပ္ဆံုးမွပါဝင္သည္ ၊ အေၾကာင္းရင္းမွာ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈစီးဆင္းမႈသည္ လုပ္ခသက္သာေသာပင္လယ္ရပ္ျခားသုိ႕စီးဆင္း ( Outsourcing ) ကုန္ေသာေၾကာင္႕ျဖစ္သည္ ။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ၾကီး ျပန္လည္ဖြင္႕လွစ္ႏိုင္လ်ွင္ေရာ အသစ္ျဖစ္လာမည္႕ သင္ၾကားမႈစံနစ္သည္ စာသင္သားတို႕ဧ။္ဘဝ ကို မည္မွ်အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ပါမည္နည္း ၊ ေက်ာင္းသားႏွင္႕အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရၾကား သိမ္ေမြ႕ေခ်ာမြတ္ေသာဆက္ဆံေရး တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါမွ ေရွ႕အနာဂါတ္ေရာင္ျခည္ထြန္းလင္းေတာက္ပလာမည္မဟုတ္ေလာ ၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႕ ထြက္ခြာပညာသင္ခဲ႕ၾကေသာ အသက္ ၄ဝ ေက်ာ္ ၁၉၈၈ ေႏွာင္းပိုင္းက ေက်ာင္းမျပီးေသာေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ား ရန္ကုန္ကိုျပန္ျပီး အသစ္တက္မည္႕ေက်ာင္းသားသစ္ေတြကို ကူညီရမည္လား ၊ တနည္းအားျဖင္႕ မိမိႏိုင္ငံကို ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္စြန္႕၍ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာတြင္ အေျခလဲက်ေရာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို႕ ႏိုင္ငံေရးသမားအသြင္ျဖင္႕ ဝင္ေရာက္ရမည္လား မသိေတာ႕ပါ ။

ယခုလက္ရွိေခတ္သစ္ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏုိင္ငံအက်ိဳးကို အနစ္နာခံ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႕ေဆာင္ရြက္ခဲ႕ၾကေသာအက်ဥ္းစံေက်ာင္းသားမ်ား ေနရာရေနၾကပါသည္ ၊ ပရဟိတ လုပ္သူမ်ားကို ကူညီသူမ်ားေနပါသည္ ၊ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ အမိန္႕အာဏာျဖင္႕အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႕ေသာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္စစ္အသြင္ေျပာင္း ဒီမိုကေရစီအစိုးရ ႏိုင္ငံတကာတြင္ မ်က္ႏွာပြင္႕လ်က္ရွိေနပါသည္ ၊ ေခ်းေငြေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၆ဝဝဝ ေက်ာ္ ေလွ်ာ္ခ်ႏို္င္ခဲ႕ေသာ အစုိးရယႏၱရား ဂုဏ္ယူစရာအမွတ္မ်ားတိုးေနပါသည္ ၊ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္သက္တမ္းရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံဧ။္လက္ေရြးစင္သူေဌးၾကီးမ်ားဧ။္ လက္ရွိဝယ္ကုန္မွာ ဂုဏ္သိကၡာ ျဖစ္ေနပါသည္ ၊ ထုိ႕အျပင္ အိမ္နီးနားခ်င္းတုိင္းျပည္မ်ားမွ ျပည္တြင္းျဖစ္ကုန္သည္လက္သစ္မ်ား ေငြထုပ္ပိုက္ ေျမေစ်းကစားမႈဧ။္အကိ်ုဳးဆက္ သာမန္ျပည္သူမ်ားမဆိုထားႏွင္႕ ၊ ေငြအသင္႕အတင္႕ရွိသူမ်ားပင္ အိမ္မပိုင္ႏုိင္ေတာ႕ပါ ၊ ထုိသုိ႕ဆုိလွ်င္ ၁၉၈၈ တုန္းကေက်ာင္းလည္းမျပီးခဲ႕ ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္းအလုပ္အကိုင္ျပန္လည္လုပ္ကို္င္ရန္မလြယ္ကူ ၊ ျပည္ပႏိုင္ငံတြင္လည္း အလုပ္သမားသာသာ ၊ ႏုိင္ငံျခားမွရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈကုမၸဏီၾကီးမ်ားကိုပင္႕၍လည္းျမန္မာျပည္တြင္းသို႕ခုန္ဝင္ကာ စီးပြားေရးလုပ္ရန္အရင္းအႏွီးမရွိ ၊ ဤကဲ႕သုိ႕လူတန္းစားတစ္မ်ိဳးရွိေနေသးသည္ကို သမၼတဦးသိန္းစိန္တုိ႕ အစိုးရအဖြဲ႕ ေမ႕ေနျပီလားဟုေမးခြန္းထုတ္ရင္း “ကြ်န္ေတာ္တုိ႕မအိုေသးပါဘူး ၊ တကၠသိုလ္ျပန္တက္ခြင္႕႔ေပးပါ သမၼတၾကီးခင္မ်ား “ ဟုသာ ေျပာလုိက္ခ်င္ပါေတာ႕သည္ ။


ကိုညီညီိ - ေတာင္ၾကီး





No comments: