ေရြးခ်ယ္စရာ အေမရိကားအလုပ္ဗီဆာ

My Blog List

Thursday, November 6, 2014

ကားပူးလ္ေတာ႕စီးမယ္ ဒိတ္တင္းေတာ႕မလိုက္ပါရေစနဲ႕

ေဆာင္းပါးရွင္ - ကိုညီညီ ( ေတာင္ၾကီး )
.
.
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘာအခေၾကးေငြမွမေပးရတဲ႕ ကားၾကံဳစီးတာကို အေမရိကားမွာ ကားပူးလ္ - Carpool စီးတယ္လုိ႕ေခၚျပီး ထုိက္သင္႕တဲ႕ေငြေၾကးေပးရပါတယ္။ ေငြစကားေျပာဖို႕မေကာင္းသူမ်ားၾကားမွာေတာ႕ သူတစ္လွည္႕ ကိုယ္တစ္လွည္႕ တစ္ရက္ျခားစီ၊ တစ္ပတ္ျခားစီ ကိုယ္႕ကားကိုယ္ ထုတ္ေမာင္းၾကတယ္။ ကားမရွိသူ၊ ကားေမာင္းလိုင္စင္မရေသးသူ၊ လိုင္စင္ဆိုင္းငံ႕ခံထားရဖူးသူ၊ ကားမေမာင္းတတ္သူမ်ားက်ျပန္ေတာ႕ တစ္ေၾကာဘယ္ေလာက္ စသျဖင္႕ ေငြရွင္းစီးနင္းၾကပါတယ္။ အဓိက ကိုယ္႕ကားဆီးဖိုးတစ္ဝက္သက္သာႏိုင္တာမို႕ အိမ္နီးနားခ်င္းဘယ္သူရွိလဲ အလုပ္မွာရွာၾကတယ္၊ ေက်ာင္းမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားမွာ ေမးၾကတယ္။
.
ကားေမာင္းလိုင္စင္ေျဖဖို႕ အသက္မျပည္႕ေသးတဲ႕သားသမီးေတြရဲ႕မိဘမ်ားက သူငယ္ခ်င္းမိဘမ်ားနဲ႕ ညွိျပီး တစ္ဦးက မနက္ပို႕ ေနာက္တစ္ဦးက ေက်ာင္းဆင္းၾကိဳနဲ႕ အဆင္ေျပေအာင္ညိွၾကတယ္။ မနက္အလုပ္လုပ္ျပီး ေန႕လည္အလုပ္ကျပန္ခ်ိန္ ကေလးေက်ာင္းၾကိဳတဲ႕မိဘေတြ ဒီနည္းလမ္းနဲ႕  အဆင္ေျပေစသလို ညေနဘက္ - Swing Shift အလုပ္လုပ္တဲ႕မိဘေတြကလည္း အိပ္စက္အနားယူျပီး မနက္က်မွ ကေလးေက်ာင္းထပ္ပို႕ရလို႕ အသက္ရွဴေခ်ာင္ေစပါတယ္။ ဒီအထိက အားလံုးအဆင္ေျပေနပံုပါပဲ။
.
အလုပ္အတြက္ျပင္ဆင္ခ်ိန္ နဲ႕ အလုပ္သြား-အလုပ္ျပန္ - Commute အခ်ိန္ေတြဟာ ပံုမွန္အလုပ္ခ်ိန္ ( ၈ ) နာရီ ရဲ႕ ( ၂ဝ ) ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႕ ရွိပါတယ္။ အခ်ိန္ပိုလုပ္ရသူေတြအတြက္ အားလပ္ခ်ိန္ဆိုတာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ တစ္ေန႕ ( ၁ဝ ) နာရီလုပ္ရသူတစ္ေယာက္ဟာ အိပ္ယာထစကေန အလုပ္သြားျပီး အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်ိန္အထိ စုစုေပါင္း ( ၁၂ ) နာရီေလာက္ အခ်ိန္ကုန္ပါတယ္။ ဒါဟာ သဘာဝကေပးတဲ႕ ေန႕ရက္သက္တမ္းရဲ႕ တစ္ဝက္ပါ။ အိမ္မွာ ခ်က္ျပဳတ္၊ စားေသာက္၊ အဝတ္ေလွ်ာ္၊ အိမ္မႈကိစၥလုပ္ စတာေတြအားလံုးႏႈတ္ျပီး အိပ္ခ်ိန္ ( ၆ ) နာရီကုိ ထပ္ခုတ္ခ်လိုက္ရင္ ကိုယ္ပိုင္အားလပ္ခ်ိန္ဆိုတာ ရွာမွရွားတဲ႕ အေမရိကားကိုယ္ေတြ႕အရသာကို နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ၾကံဳဖူးၾကသူတုိင္း သိၾကမွာပါ။

.
.
ဒီေနရာမွာ လူေတြဟာ အလုပ္မွာပဲေန၊ အလုပ္မွာပဲစား၊ အလုပ္မွာပဲ အခ်ိန္ကုန္ၾကေတာ႕ မသင္႕ေတာ္တဲ႕အေပ်ာ္ေတြရွာဖုိ႕ၾကိဳးစားလာခဲ႕ၾကတယ္။ အားလံုးေတာ႕မဟုတ္ပါ။
.
ကြ်န္ေတာ္ေတြ႕ဖူးတဲ႕ထဲက တစ္ခ်ိဳ႕အေၾကာင္း ဖတ္ရရင္ ဆင္ျခင္စရာပါ။ မိနစ္ ( ၅ဝ ) ခန္႕ေမာင္းျပီးအလုပ္တက္ရတဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ( ၂ ) ဦးဟာ ကားပူးလ္စီးၾကတယ္။ အတူသြား အတူလာ၊ အားလပ္ခ်ိန္ - Break လည္းအတူတူ အားလံုးကို အဆင္ေျပလို႕။ ၾကာလာေတာ႕ လူေတြရဲ႕မ်က္စိထဲမွာ ေျပာစရာေတြ ကိစၥေလးေတြရွိလာတယ္။ အေၾကာင္းရင္းစစ္ေတာ႕ တစ္ေယာက္က အမ်ိဳးသားျဖစ္ျပီး ေနာက္တစ္ေယာက္က အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေနလို႕ပါ။ ( ၂ ) ေယာက္စလံုးက အိမ္ေထာင္ရွိၾကတယ္တဲ႕အျပင္ ကေလးေတြကိုယ္စီနဲ႕ပါ။
.
ပံုမွန္အလုပ္တက္တဲ႕ မနက္ ( ၇ ) နာရီမ်ိဳးဆို အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး .. အခ်ိန္ပုိဆင္းရတဲ႕ မနက္ ( ၅ ) နာရီ ဒါမွမဟုတ္ ( ၆ ) နာရီ အေရာက္သြားရတဲ႕ရက္ေတြဆို အေစာၾကီး ( ၃ ) နာရီေက်ာ္ကတည္းက ထျပီး ျပင္ရဆင္ရျပီေပါ႕။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးရဲ႕ ေယာက္်ားနဲ႕ ဘယ္ႏွစ္နာရီမွ မအိပ္ရေသးဘူး ကားပူးလ္လာၾကိဳသူက အိမ္ေရွ႕ေရာက္ေနျပီ။ ကားေပၚမွာၾကာတဲ႕အခ်ိန္နဲ႕ အလုပ္ခ်ိန္မွာ ထိေတြ႕တဲ႕ စုစုေပါင္းအခ်ိန္ ( ၁၃ ) နာရီေလာက္ဟာ ကိုယ္႕ကာမပိုင္ေယာက္်ားနဲ႕ မိသားစုအတြက္ ေပးရတဲ႕အခ်ိန္မဟုတ္ပဲ တစ္ျခားပုရိသေယာက်္ားတစ္ဦးနဲ႕ျဖစ္ေနတာက အဓိက ျပသနာပါ။
.
တစ္ကယ္ ထဲထဲဝင္ဝင္သိသူေတြက သူတို႕ ( ၂ ) ေယာက္ဟာ ထူးထူးျခားျခားဘာမွ ျငိစြန္းတာ မရွိမွန္းသိေနေသာ္ျငားလည္း ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ တံေတြးခြက္မွာ ေန႕တုိင္း အေဝဖန္ခံရေလတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ လေပါင္းမ်ားစြာၾကာျပီး ေနာက္ဆံုး ကားပူးလ္ေမာင္းေပးသူ လုပ္ေဖာက္ကိုင္ဖက္အမ်ိဳးသား ေနာက္ထပ္အလုပ္တစ္ခုေျပာင္းသြားျပီးသကာလ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးလည္း ကိုယ္တုိင္ကားေမာင္းျပီး အလုပ္တက္ေတာ႕မွ သမားရိုးက်အတုိင္း ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႕အဆင္ေျပသြားေတာ႕တယ္။ ဒီအခါက်မွ အေျပာအဆုိခံရတဲ႕ဘဝကေန လြတ္ေျမာက္သြားေတာ႕တယ္။
.
ေနာက္တစ္မ်ိဳးက Dating အေၾကာင္းပါ။ အလုပ္မွာ အတူေလ်ွာက္လည္ဖို႕ ဒိတ္ ရေအာင္ၾကိဳးစားသူ ရွားရွားပါးပါး ( ၁ ) ေယာက္ ေတြ႕ဖူးတယ္။ လူမ်ိဳးကိုေတာ႕ အထူးမေျပာလိုပါ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႕မေဝးတဲ႕ အာရွတိုက္ထဲကပါပဲ။ သူက အေမရိကန္ေျမမွာေမြးတယ္၊ ဘို စကားဆိုလည္း မႊတ္ေနတာပဲ၊ လူမႈေရးလည္း နားလည္တယ္။ ၾကည္႕ေတာ႕လူက ကုတ္ကုတ္၊ မိန္းကေလး ( မိန္းမ ) ေတြနဲ႕ စကာေျပာဖုိ႕ပဲ လုိက္ေခ်ာင္းေနတယ္။ လူေရြးကလည္းေတာ္မွေတာ္ အာရွတုိက္ကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီႏုိင္ငံေမြးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘို စကားကြ်မ္းျပီး ဘုိ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ရင္းႏွီးသူမွ သူက လုိက္ကပ္တယ္။ အလုပ္အားရင္ စကားေျပာဖုိ႕လူပဲ လုိက္ရွာေနတတ္တယ္။ အလုပ္လုပ္ေနရင္းေတာင္ သူမ်ားဘယ္သူအားလည္း အာရံုထားေနတတ္ျပီး တစ္ခ်ိဳ႕အားတာနဲ႕ သူ႕အလုပ္ပစ္ထားျပီး မိန္းကေလးေတြကုိ အမိအရ စကားေျပာတယ္၊ ေဝးေလးဝါးလား လုပ္တာလည္း ပိုင္သလားမေျပာနဲ႕။ မိန္းကေလးေတြဆုိတာမ်ိဳးကလည္း ဒီလို အာဝဇၨန္းရြင္သူကို ပုိေၾကြတယ္မဟုတ္လား .. အထူးသျဖင္႕ အေမရိကားမွာ အဂၤလိပ္စကားကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ေျပာႏိုင္သူကိုေပါ႕။
.
အလုပ္ထဲကေခါင္းေဆာင္ - Lead က သူအလုပ္လုပ္တဲ႕ ထြက္ႏႈန္း - Out Put ကို အျမဲၾကည္႕ - Monitor လုပ္ေလ႕ရွိတယ္။ ကိန္းဂဏန္းက်ဆင္းလာေတာ႕ သူ႕ကို ဂရုတစုိက္ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ၾကည္႕တဲ႕အခါ အလုပ္ထဲက ဘုိမ တစ္ေယာက္ကို ဒိတ္တင္း ရဖို႕ ၾကိဳးစားေနတာ သိလာရတယ္။ အဲဒီ ဘုိမေလးက ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ အားကိုးရသူျဖစ္ေနျပီး ေခါင္းေဆာင္အေၾကာင္းရွိလို႕ အိမ္ေစာျပန္တဲ႕အခါ က်န္ရွိတဲ႕အလုပ္ခြင္ကို ထိန္းေပးေနသူ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ဒါကို ေတြ႕ရွိသြားတဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပတာ ကြ်န္ေတာ္သတိထားမိလိုက္တယ္။
.
ေခါင္းေဆာင္အေနနဲ႕ ဘာဆက္လုပ္မယ္ဆုိတာကေတာ႕ သူပဲ သိပါလိမ္႕မယ္။ ေသခ်ာတာတစ္ခုက ေခါင္းေဆာင္ကေန အထက္ၾကီးၾကပ္ေရးမွဴး - Supervisor ကို ေျပာျပတဲ႕အခါ အဆိုပါေကာင္ေလးရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ နဲ႕ အနာဂါတ္ဟာ ယုိင္နဲ႕လာႏုိင္ပါတယ္။ လူက ေတာ္၊ ပညာေလးက တတ္သနဲ႕ စိတ္ဓါတ္မမွန္တဲ႕အခါ ဒီလုိလူမ်ိဳး တစ္ေယာက္ကို လက္ကိုင္ထား အလုပ္ခန္႕သံုးစြဲဖုိ႕ ေရရွည္ျဖစ္ပါ႕မလား စဥ္းစားၾကည္႕စရာပါ။
.
.
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ( လိႈင္နယ္ေျမ ) တက္တုန္းက နယ္ကလာတဲ႕ ကြ်န္ေတာ္႕အဖို႕ ( ၄၈ ) မထသ၊ ( ၅၁ ) ဗိုလ္တစ္ေထာင္ဟိုင္းလက္စီးမွ ေက်ာင္းကိုေရာက္ပါတယ္။ အဆင္ေျပတဲ႕သူငယ္ခ်င္းေတြထဲက ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ဟာ ကိုယ္ပိုင္ကားရွိတဲ႕အခါ အိမ္နီးတဲ႕သူငယ္ခ်င္းေတြက လမ္းၾကံဳလိုက္စီးၾကတာ မွတ္မိပါေသးတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ကားၾကံဳလိုက္စီးၾကတာ ရိုးရိုးပါ။ အခုလုိ အေမရိကားေရာက္မွ ကားပူးလ္စီးတာ ဘယ္လိုဆန္းဆန္းျပားျပားျဖစ္သြားရလဲ ကြ်န္ေတာ္ေတာ႕ မစဥ္းစားတတ္ေတာ႕ပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္း ၾကိဳေျပာထားလိုက္မယ္ .. " ကားပူးေတာ႕စီးမယ္ ဒိတ္တင္းေတာ႕မလိုက္ပါရေစနဲ႕ " ဗ်ာ .. ေၾကာက္လြန္းလို႕ပါ။
.
.

ဓါတ္ပံု - အင္္တာနက္

" ကားပူးလ္ေတာ႕စီးမယ္ ဒိတ္တင္းေတာ႕ မလုိက္ပါရေစနဲ႕ " စာမူသည္ ၂ဝ၁၅ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ( ၂၁ ) ရက္ေန႕၊ စေနေန႕ထုတ္ NetGuide နည္းပညာဂ်ာနယ္ အတြဲ ( ၃ ) ၊ အမွတ္ ( ၇၄

) ၊ စာမ်က္ႏွာ ( ၅၁ ) တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။ Download Link: http://www.mediafire.com/download/xgpukj3he9p3r6b/NetGudie+Vol+3%2C+Issue+74.pdf

No comments: