Engine Check Light |
အင္ဂ်င္ဝိုင္မွန္မွန္လဲေပးေသာကားသည္ ျပသနာမရွိ
၊ ခက္သည္က ဒိုင္ခြက္တြင္ ဘံုပိုင္ေခါင္းပံု ( Engine Check Light ) ေပၚလာမွ လမ္းေဘးကိုဘဲ
ခ်ရပ္ရေတာ႕မလိုလို ၊ ဆက္ေမာင္း၍ မရေတာ႕သလိုလို စိုးရိမ္လြန္ကဲစြာ ေျခမနင္းမိ လက္မကိုင္မိျဖစ္ၾကသည္မွာ
အေမရိကန္ရွိ ယ်ာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ သရုပ္မွန္ုဟုဆို ရမလိုျဖစ္ေနသည္ ၊ ဘာမဆို မီတာ (
Monitor ) ျပမွ သိၾကသည္မွာ
နည္းပညာျမင္႕မားမႈ၏ သားေကာင္မ်ားျဖစ္ေနၾကျပီလား
၊ သို႕တည္းမဟုတ္ တစ္ခုခုျဖစ္မွ ကားကက္သေလာက္ ( Vehicle Manual Book ) ဘုတ္အုတ္ကိုလွန္၍ ေဘာနက္ ( Hook ) ကိုဖြင္႕ၾကည္႕ေတာ႕မည္လားမသိ ၊ ဒီႏိုင္ငံ ဒီေဒသတြင္ ကားသစ္မ်ားေပါမ်ားသေလာက္ ယ်ဥ္ေမာင္းမ်ား ကားအေၾကာင္းကိုေလ႕လာမႈနည္းပါးသည္႕အေၾကာင္းရင္းႏွင္႕ ကားျပင္ကုန္က်စားရိတ္မ်ားကို သင္႕ေတာ္သလိုတင္ျပသြားပါမည္ ။
နည္းပညာျမင္႕မားမႈ၏ သားေကာင္မ်ားျဖစ္ေနၾကျပီလား
၊ သို႕တည္းမဟုတ္ တစ္ခုခုျဖစ္မွ ကားကက္သေလာက္ ( Vehicle Manual Book ) ဘုတ္အုတ္ကိုလွန္၍ ေဘာနက္ ( Hook ) ကိုဖြင္႕ၾကည္႕ေတာ႕မည္လားမသိ ၊ ဒီႏိုင္ငံ ဒီေဒသတြင္ ကားသစ္မ်ားေပါမ်ားသေလာက္ ယ်ဥ္ေမာင္းမ်ား ကားအေၾကာင္းကိုေလ႕လာမႈနည္းပါးသည္႕အေၾကာင္းရင္းႏွင္႕ ကားျပင္ကုန္က်စားရိတ္မ်ားကို သင္႕ေတာ္သလိုတင္ျပသြားပါမည္ ။
ျမန္မာျပည္တြင္ေတာ႕ မိမိစီးမည္႕ကားကို
မနက္တုိင္း အင္ဂ်င္ဝိုင္ရွိမရွိစစ္ေဆးေလ႕ရွိၾကပါသည္ ၊ ကားဘီးေလ ရွိမရွိ လက္ႏွင္႕ေတာက္ၾကည္႕မိသည္
၊ ခရီးေဝးသြားမည္ဆိုလွ်င္ ေရတုိင္ကီကိုပါ စစ္ေဆးတတ္ၾကေသးသည္ကို သတိရမိသည္ ၊ ဤေဒသတြင္ေတာ႕
ထုိကဲ႕သုိ႕မလုပ္ၾက ၊ အလုပ္တက္သူအမ်ားစု တစ္ရက္လွ်င္ အနည္ဆံုး အသြားအျပန္ မိုင္ ၂ဝ မွ ၅ဝ ၾကား ေမာင္းၾကရသည္ ၊ မနက္ကားစက္ႏိႈးျပီး
ရႊတ္ကနဲ ေမာင္းထြက္သြားၾကသည္သာ ၊ ကားဆီကုန္သတိေပးေသာမီးဝါ ( Fuel Light Indicator )
လင္းမည္ကိုသာ သူတို႕အေလးထားၾကသည္ ၊ အေၾကာင္းမူ ထုိမီးဝါလင္းလွ်င္ ၁ မုိင္ခြဲအတြင္း
ဓါတ္ဆီဆိုင္ေတြ႕ေအာင္ရွာရန္လိုအပ္ေသာေၾကာင္႕ျဖစ္သည္ ၊ ေမာင္းသည္႕ကားသက္တမ္းကိုလည္းၾကည္႕လုိက္ၾကပါအံုး
၊ အေဝးဆံုး ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ထုတ္္ကားမ်ားျဖစ္ေနေသာေၾကာင္႕လည္း ကားထိန္းခ်ဳပ္မႈစံနစ္ (
Vehicle Computer System ) ကို ယံုၾကည္ၾကသည္ ။
ကားျပင္ေသာေစ်းႏႈန္းမ်ားကိုလည္း တီးေခါက္ၾကည္႕ပါအံုး
၊ ကားအင္ဂ်င္ဝိုင္ပံုမွန္လဲလွ်င္ ေဒၚလာ ၃ဝ ၊ အစိုးရအခြန္ႏွင္႕ ဆီေဟာင္းစြန္႕ပစ္ခအပါ
အျပီးအစီး ( ဆီစစ္ဗူးလဲအျပီး ) ၃၉ ေဒၚလာက်သင္႕ပါမည္ ၊ ၂ဝဝ၇ ေနာက္ပိုင္းထုတ္ကားဆိုလွ်င္
ဆီအေကာင္းစား ( Synthetic Oil 5W 40 ) ထည္႕ရျ႔ပီး ၅၄ ေဒၚလာက်သင္႕ပါလိမ္႕မည္ ၊ ကားဆီလဲရံုသက္သက္မဟုတ္
၊ ဘရိတ္ရွႈး ( Brake Pads ) ထု က်န္မက်န္ စစ္ေပးျခင္း ၊ တာယာတိုင္းသည္႕ကိရိယာ ( Tire
Tread Depth Gauge ) ျဖင္႕တိုင္း၍ တာယာအထူအပါးကို စစ္ေပးျခင္း ၊ ေလစစ္ေကာင္းမေကာင္းစစ္ေပးျခင္း
စသည္႕ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္စရာကိစၥမ်ားအတြက္
( Auto Maintenance Check - List ) စာရြက္ၾကီး တကားကားျဖင္႕ လိုက္စစ္ေပးပါေတာ႕သည္
၊ အခမဲ႕စစ္ေပးသည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အရမ္းၾကီးအေကာင္းမျမင္လိုက္ပါႏွင္႕ ၊ ကားျပင္စင္ (
Car Lift ) ေပၚမွ ကားကုိမခ်မီ ေတြ႕ရွိသည္႕အျပစ္မ်ားကို ကားပိုင္ရွင္ကိုရွင္းျပ၍ ျပင္ရန္စည္းရံုးပါေတာ႕သည္ ၊ “ ဘရိတ္ကပါးေနျပီ ၊ တာယာက
ေကြ႕ရင္အႏၱရယ္ရွိတယ္ ၊ အျပင္ေလစစ္မလဲရင္ အင္ဂ်င္နာတယ္ ၊ အတြင္းေလစစ္မေကာင္းရင္ က်န္းမာေရးထိခိုက္တယ္
၊ ဂီယာဝုိင္က မည္းေနျပီ “ စသည္႕ ေျခာက္လွန္႕စကားလံုးမ်ား
ၾကားရလွ်င္ ကားပိုင္ရွင္မ်ား ေခါင္းကုတ္ရပါျပီ ၊ ျပင္ဘဲ ျပင္လိုက္ရမလား ၊ ကားေအာက္ခ်ခိုင္းျပီး
ဒီအတိုင္းဘဲ ေမာင္းျပန္သြားရမလား စဥ္းစားရၾကပ္ကုန္ျပီ ၊ ေနာက္ဆံုးေတာ႕မထူးဘူး ဘယ္ေလာက္က်မလဲ
တြက္ခိုင္းရင္း ကားျပင္ျဖစ္သြားပါေတာ႕သည္ ၊ ဤနည္းမွာ အေမရိကားမွ နာမယ္ၾကီး ကားျပင္လွည္႕ကြက္နည္းပညာ
( Auto Repair Marketing Strategy ) ပင္ျဖစ္ေပေတာ႕သည္ ။
Michelin Defender Tire Structure |
မက္ခ်လင္ ( Michelin ) တာယာမွာ အေကာင္းဆံုးဟုယူဆရျပီး
တပ္ဆင္ျပီးသည္အထိ “၄ လံုးစံု”ကို ေဒၚလာ ၆၄ဝ ခန္႕ကုန္က်ႏိုင္ပါသည္ ၊ ကားသစ္မ်ားတြင္
ကားကုမၸဏီမွ မက္ခ်လင္တာယာကို တပ္ေပးလိုက္ၾကသည္ ၊ ုဒုတိယနာမည္ၾကီးမွာ ဘရစ္စတံုး (
Bridgestone ) ျဖစ္ျပီး ေဒၚလာ ၅၈ဝ ခန္႕ေစ်းရွိပါသည္ ၊ သူက ဖိုင္းယားစတံုး (
Firestone ) ဂ်ပန္ကုမၸဏီႏွင္႕ ညီေနာင္ကုမၸဏီျဖစ္ျပီး ယခု အေမရိကားတြင္ ထုတ္လုပ္သည္
၊ ထုိမွ်ေလာက္ေငြမသံုးလိုလွ်င္ ကုိးရီးယားျဖစ္တာယာ ကို ေဒၚလာ ၃၉ဝ ခန္႕ျဖင္႕ ၂ ႏွစ္
ေကာင္းေကာင္းေမာင္းႏိုင္ပါလိမ္႕မည္ ၊ တရုတ္တာယာမ်ားသည္ အမိ်ဳးအစားေကာင္းေသာ္လည္း ေစ်းသက္သာလိုသူမ်ားကို
“ ေျပာေရာင္း” ပစၥည္းအဆင္႕သာရွိသည္ ။
ဘရိတ္ျပင္ေစ်းကြက္ကိုလည္းၾကည္႕ၾကည္႕ပါ
၊ ဘီး ၂ ဖက္စာ ( အေရွ႕ဘီး သို႕မဟုတ္ အေနာက္ဘီး ) ပစၥည္းဖုိးလက္ခအပါ အေပါဆံုး ေဒၚလာ
၁၆ဝ ( Basic ) မွ ေဒၚလာ ၂၄ဝ ( Ceramic Package ) အထိရွိသည္ ၊ ဘရိတ္ ၄ ဘက္လံုးလဲရလွ်င္
ေဒၚလာ ၃ဝဝ ေက်ာ္ အသာေလးကုန္ပါလိမ္႕မည္ ၊ အားသာခ်က္တစ္ခုမွာ ထုိကဲ႕သို႕ ဘရိတ္ျပင္ဆားဗစ္လုပ္ထားလွ်င္
တစ္သက္တာ ( Life Time Labor Charge Free ) အခမဲ႕ တပ္ဆင္ေပးသည္႕ အစီအစဥ္ရွိေသာ ဆိုင္မ်ားကို
ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါသည္ ။
အင္ဂ်င္ခ်က္လိုက္မီးဝါ
လင္းသည္မွာ အမ်ားအားျဖင္႕ အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲေပးျခင္းျဖင္႕ ေျပလည္တတ္သည္ကိုၾကံဳဖူးပါသည္
၊ တၾကိမ္တုန္းကမူ ျမန္မာတစ္ေယာက္၏ကားမွာ အင္ဂ်င္ဝုိင္လဲေပးေသာ္လည္း မီးဝါမျငိမ္းေသာေၾကာင္႕
စစ္ေဆးၾကည္႕ရာ ဓါတ္ဆီတိုင္ကီအဖံုးကို “ ထစ္” ကနဲ အသံမည္ေအာင္ ပိတ္လိုက္မွ ေပ်ာက္သြားပါသည္
၊ ေနာက္တစ္စီးမွာေတာ႕ ကားဝုိင္ယာရင္း ( Wiring System ) ေၾကာင္၍ ျပင္လိုက္ရာ ေဒၚလာ
၁၁ဝ ကုန္သြားသည္ဟု သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္မွ ရင္ဖြင္႕ပါသည္ ၊ ကားဘီးေလေလ်ာ႕သည္႕မီးဝါ (
Flat Tire Light ) ေပၚလွ်င္ ဓါတ္ဆီဆိုင္ ( Gas Station ) တြင္ ေလ အခမဲ႕ ထိုး၍ရျပီး
ဘီးေပါက္ေနေၾကာင္းေတြ႕ရွိလ်ွင္ ေဒၚလာ ၃ဝ ကုန္ျပီသာမွတ္ယူထားပါေတာ႕ ၊ ကားဘက္ထရီမွာ အမ်ိဳးအစားကိုလိုက္၍
ဆလြန္းကား ( Sedan ) အတြက္ ေဒၚလာ ၇ဝ မွ ၁၂ဝ ၾကားရွိသည္ ၊ ဘက္ထရီအေဟာင္းမွာေစ်းသိပ္မရ
၊ ၉ ေဒၚလာသာ ျပန္ေပးပါသည္ ။
ျမန္မာမ်ား
ကားပ်က္လွ်င္ အားငယ္စရာမလို ၊ ဆန္ဖရန္စစၥကို ဧရိယာ ( Bay Area ) တဝိုက္တြင္ အားကိုးစရာ
ျမန္မာကားဝပ္ေရွာ႕မ်ားရွိၾကပါသည္ ၊ ခရက္ဒစ္ကဒ္ျဖင္႕ေငြရွင္းလွ်င္ ကားပိုင္ရွင္မွ အခြန္ေရွာင္၍
မရေသာေၾကာင္႕ က်သင္႕ေငြကို ပိုက္ဆံေငြစကၠဴျဖင္႔ေပးျခင္းျဖင္႕ အဆင္ေျပေျပေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါသည္
၊ ထုိအေၾကာင္းအားျဖင္႕လည္း ျမန္မာစက္ျပင္ဆရာက ေစ်းေလ်ွာ႕ေပးႏိုင္ပါလိမ္႕မည္ ၊ ျပင္လိုသည္႕ရက္ဖုန္းၾကိဳဆက္
၊ ရက္ခ်ိန္းယူ ၊ ပ်က္တာေျပာ ၊ ေငြသား ( Cash ) ေပး ၊ ေစ်းဆစ္ ႏွင္႕ သူ႕ဟာႏွင္႕သူေတာ႕
ဟုတ္ေနၾကပါသည္ ။
အထက္ပါျပသနာမ်ားကို
ေရွာင္ရွားႏိုင္ရန္ မိုင္းလစ္ ၆ဝဝဝဝ , ၉ဝဝဝဝ , ၁၂ဝဝဝဝ မိုင္အေရာက္တြင္ ျပင္ဆင္ေနက်ျဖစ္ေသာ ဆားဗစ္မ်ား
( 60K , 90K , 120K Maintenance Services ) ကို မပ်က္မကြက္လုပ္၍ေသာ္၄င္း ၊ အင္ဂ်င္ဝိုင္
ပံုမွန္လဲေပးျခင္းျဖင္႕ေသာ္၄င္း ၊ ခရီးေဝးမသြားခင္ ကားတာယာကို ေသေသခ်ာခ်ာစစ္ေဆးျခင္းျဖင္႕ေသာ္၄င္း
ၾကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္ပါလိမ္႕မည္ ၊ သို႕မဟုတ္ပါက လမ္းေဘးထုိးရပ္သည္႕ကားကို ဝပ္ေရွာ႕ပို႕ရန္
ဆြဲကား ( Tow Truck ) ေခၚရလွ်င္ ၇၅ ေဒၚလာႏွင္႕အထက္ ကုန္က်ႏိုင္ေသာေၾကာင္႕ ဆင္ဖုိးထက္
ခ်ြန္းဖုိးမၾကီးေစရန္ “ ကား …. မပ်က္ရင္ေကာင္းတယ္
“ လို႕သာ ဆုိလိုက္ခ်င္ပါေၾကာင္း ။
ကိုညီညီ - ေတာင္ၾကီး
No comments:
Post a Comment